Vernieuwde merkidentiteit voor De Nederlandse Kluis

Vernieuwde merkidentiteit voor De Nederlandse Kluis
  • Bureaus
  • 28 mrt 2023 @ 08:11
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

De Nederlandse Kluis, aanbieder van kluizen, heeft een nieuwe look en feel. Met een opgefrist logo, nieuwe website, andere beeldtaal en een nieuwe always on strategie wil het merk persoonlijker worden en klantverhalen een gezicht gaan geven

De Nederlandse Kluis bestaat in 2023 tien jaar en biedt in 40 vestigingen in Nederland kluizen aan. Vroeger huurden mensen vaak een kluis bij de bank, maar sinds banken zoals de ING, ABN-Amro, SNS en de Rabobank hiermee zijn gestopt, heeft De Nederlandse Kluis deze dienst overgenomen. Vaak in oude bankgebouwen, uitgebreid met geavanceerde beveiligingssystemen. Vanaf de oprichting staat het veilig bewaren van waardevolle spullen van de ruim 150.000 klanten centraal.

‘Onze nieuwe merkidentiteit past bij de fase waar De Nederlandse Kluis zich nu in bevindt’, aldus Marlous van Laar (Hoofd Marketing). ‘Met onze nieuwe uitstraling laten we zien dat we nog steeds het professionele merk zijn waar veiligheid centraal staat, maar wel een stuk persoonlijker zijn geworden. Mensen bewaren immers hun meest dierbare spullen in onze bankkluizen, daar zitten veel verhalen met emotie achter. Die gezichten en verhalen willen we naar voren brengen, zodat meer mensen zich kunnen identificeren met ons merk en product.’

Van Laar vervolgt: ‘De customer journey was nog gericht op mensen die al bekend waren met het product kluisverhuur uit de tijd dat de banken dit ook nog aanboden. Na tien jaar is het tijd om ons, nu we een landelijke dekking hebben, te richten op klanten die nog nooit van het product ‘kluis huren’ hebben gehoord. Het ‘waarom’ komt dus centraal te staan, want veel mensen weten nog niet dat het thuis verstoppen of bewaren van waardevolle spullen niet de veiligste optie is. We horen vaak van klanten dat ze een kluis huren nádat er is ingebroken of er een brand is geweest, waarbij ze alles zijn verloren. Heel schrijnend, want dit is dus te voorkomen. Het doel van onze nieuwe marketing insteek is dan ook om mensen hier bewust van te maken en ze vóórdat het te laat is hun waardevolle spullen veilig te laten stellen.’

De afgelopen maanden is er hard gewerkt aan de nieuwe identiteit in samenwerking met het bureau ‘Closed on Monday’. Van merkboek tot website en een compleet nieuwe always on strategie. De rebranding is van start gegaan met inzet in print, digital en op social met video’s, story’s en carrousels.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken