Vernieuwde merkidentiteit voor De Nederlandse Kluis
- Bureaus
- 28 mrt 2023 @ 08:11
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 28 mrt 2023 @ 08:11
- Michiel van Zaane
De Nederlandse Kluis, aanbieder van kluizen, heeft een nieuwe look en feel. Met een opgefrist logo, nieuwe website, andere beeldtaal en een nieuwe always on strategie wil het merk persoonlijker worden en klantverhalen een gezicht gaan geven
De Nederlandse Kluis bestaat in 2023 tien jaar en biedt in 40 vestigingen in Nederland kluizen aan. Vroeger huurden mensen vaak een kluis bij de bank, maar sinds banken zoals de ING, ABN-Amro, SNS en de Rabobank hiermee zijn gestopt, heeft De Nederlandse Kluis deze dienst overgenomen. Vaak in oude bankgebouwen, uitgebreid met geavanceerde beveiligingssystemen. Vanaf de oprichting staat het veilig bewaren van waardevolle spullen van de ruim 150.000 klanten centraal.
‘Onze nieuwe merkidentiteit past bij de fase waar De Nederlandse Kluis zich nu in bevindt’, aldus Marlous van Laar (Hoofd Marketing). ‘Met onze nieuwe uitstraling laten we zien dat we nog steeds het professionele merk zijn waar veiligheid centraal staat, maar wel een stuk persoonlijker zijn geworden. Mensen bewaren immers hun meest dierbare spullen in onze bankkluizen, daar zitten veel verhalen met emotie achter. Die gezichten en verhalen willen we naar voren brengen, zodat meer mensen zich kunnen identificeren met ons merk en product.’
Van Laar vervolgt: ‘De customer journey was nog gericht op mensen die al bekend waren met het product kluisverhuur uit de tijd dat de banken dit ook nog aanboden. Na tien jaar is het tijd om ons, nu we een landelijke dekking hebben, te richten op klanten die nog nooit van het product ‘kluis huren’ hebben gehoord. Het ‘waarom’ komt dus centraal te staan, want veel mensen weten nog niet dat het thuis verstoppen of bewaren van waardevolle spullen niet de veiligste optie is. We horen vaak van klanten dat ze een kluis huren nádat er is ingebroken of er een brand is geweest, waarbij ze alles zijn verloren. Heel schrijnend, want dit is dus te voorkomen. Het doel van onze nieuwe marketing insteek is dan ook om mensen hier bewust van te maken en ze vóórdat het te laat is hun waardevolle spullen veilig te laten stellen.’
De afgelopen maanden is er hard gewerkt aan de nieuwe identiteit in samenwerking met het bureau ‘Closed on Monday’. Van merkboek tot website en een compleet nieuwe always on strategie. De rebranding is van start gegaan met inzet in print, digital en op social met video’s, story’s en carrousels.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe NIX18-campagne richt zich op ouders
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers