Chocomel wil de wereld veroveren
- Bureaus
- 7 jul 2023 @ 07:00
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - CommercialsCampagnes
- 7 jul 2023 @ 07:00
- Nanny Kuilboer
Chocomel begint zijn opmars in Europa en breekt een lans vóór imperfectie, aldus Hein Raijmakers, Global Brand Director Chocomel: ‘Hoewel Chocomel al een aantal jaar aan de weg timmert in nieuwe Europese markten, is dit de eerste internationale campagne en Hide the pain Harold is het gezicht ervan.’
Chocomel lanceert een nieuw brand idea in samenwerking met het geheimzinnige 'bureau' Kaufman&Kaufman waarmee het merk, verleden, heden en toekomst met elkaar verbindt. Het Nederlandse icoon wil met deze nieuwe campagne niet alleen Nederland veroveren. Want hoewel Chocomel al een aantal jaar aan de weg timmert in nieuwe Europese markten, is het de eerste internationale campagne van het merk. Raijmakers: ‘Met een boodschap voor de wereld breekt Chocomel, een lans vóór imperfectie onder de noemer It’s all good when life gives you Chocomel. Wie de hele dag het gevoel heeft in een keurslijf van perfectie te verkeren, moet de kans krijgen om daar even mee te breken. Juist te genieten van dingen op je eigen manier doen en plezier te beleven aan iets dat niet helemaal volgens “de regeltjes” gaat.
Chocomel-commercial uit 1983 en die uit 2023
Het nieuwe merkidee borduurt voort op de commercial uit 1983, waarin een meisje uit haar dak gaat met de stereo op 10.
Raijmakers: ‘Internetsensatie en de énige echte "Hide the Pain Harold" zal het gezicht zijn van de campagne. Achter zijn lach schuilt een universele waarheid en een verfrissende herinnering dat het juist onze unieke eigenaardigheden en imperfecties zijn die ons onszelf maken.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- MediaMarkt blaast iconische pay-off nieuw leven in
- Hornbach start najaarscampagne 'Geen project zonder tegenslag'
- 'Dan is er Menzis' verbeeldt nieuwe missie: kiezen voor de mens
- Voedingscentrum gaat ‘eetdrammen’ tegen
- Gouden Zaag 2025; kandidaten gezocht
- Nationale Opera & Ballet lanceert ‘Ervaar Grootser’
Laatste Nieuws
- Leer emoties herkennen als... 17-10-2025
- Bruna test AI-commercial en... 16-10-2025
- Souf en Hugo van de Vriendenloterij... 16-10-2025
- Sofi: social-first bureau voor... 15-10-2025
- ‘Samen’ krijgt nieuwe lading tijdens... 14-10-2025
- Initiative en Yune winnen... 14-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes