Saabpartners haakt in op val kabinet
- Bureaus
- 14 jul 2023 @ 15:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - PrintCampagnesStorytelling
- 14 jul 2023 @ 15:00
- Peter van Woensel Kooy
Zijn Saab-specialist en goede vriend Dirk Koppen van Saabpartners.com belde afgelopen zondag met de vraag: 'Zeg Herbert, moeten wij niet iets met deze foto?' Ziehier het resultaat: een klassieke ad met puik staaltje long copy.
Creatief Herbert van Hoogdalen doet al enkele jaren eigenlijk veel meer dan alleen communicatie, zoals coaching, bedrijfsadvies en hulp bij personal branding. 'Ik bedenk oplossingen in het algemeen waarvan iedereen zich afvraagt waarom niemand er eerder op kwam, ik probeer wanhopig tijd te te vinden om te schrijven én ik ben bezig met een platform over neurodiversiteit, Het Levende Bewijs.'
En toen viel het kabinet.
Van Hoogdalem: 'Soms moet dan ik even. Kan ik niet anders. Omdat de pen machtiger is dan het zwaard. Omdat ik van alles vind. Omdat er niets lekkerder is dan met een heel team 48 uur op scherp te staan. Omdat ik zo kan genieten van een old skool 1/1 print met lekker veel lettertjes. Zo belde mijn Saab-specialist en goede vriend Dirk Koppen van Saabpartners.com afgelopen zondag. "Zeg Herbert, moeten wij niet iets met deze foto?" Ja, natuurlijk moeten wij iets met deze foto. Dat ik dat zelf niet had bedacht. Wat een prachtige kans, wat een schot voor open doel. Binnen een half uur lag het er, binnen een uur was het team standby en vandaag staan we in de krant. Zoals het hoort met een inhaker.'
De eerste versie van de tekst was een stuk vileiner, memoreert hij. 'En kritischer. Maar: daar zat veel teveel in van mezelf. Teveel emotie. En uiteindelijk ben ik natuurlijk maar een simpele copywriter die schrijft voor de klant. Nu is het veel leuker: Mark Rutte aanbieden zijn ouwe Saabje nog 30 of 40 jaar langer mee te laten gaan. Nu maar afwachten of Mark toehapt', aldus Van Hoogdalem. 'Als ik hem was, wist ik het wel.'
Zie hieronder het resultaat. Klik hier om de copy online te lezen (en als u Mark Rutte bent).
(PvWK)
credits
opdrachtgever: Dirk Koppen (Saabforever.nl)
copy: Herbert van Hoogdalem
design: Ruben Smeenk
online: Daan Blom & Wim de Kruijf - online (www.saabforever.nl)
project management: Paula Van 't Geloof
media vanuit FD Mediagroep: Frank Van de Loo m.m.v. Willem-Albert Bol
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Willem-Albert Bol
- FD Mediagroep
- Frank Van de Loo
- Herbert van Hoogdalem
- Ruben Smeenk
- copy
- copy
- Paula Van 't Geloof
- Wim de Kruijf
- automotive
- Mark Rutte
- www.saabforever.nl
- paleis
- ontslag
- Saab
- inhaker
- Daan Blom
- design
- long
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Afas zet Jonas centraal in... 15-12-2025
- HvA-opleidingen vernieuwen... 15-12-2025
- Mini-Vlammetje centraal in Warmste... 12-12-2025
- Heks’nkaas kiest voor digital-first... 12-12-2025
- Hulphond Nederland draait... 12-12-2025
- ACT beloont 12 internationale... 11-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

