Saabpartners haakt in op val kabinet
- Bureaus
 - 14 jul 2023 @ 15:00
 - Link
 - 
  
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - PrintCampagnesStorytelling
 
- 14 jul 2023 @ 15:00
 - Peter van Woensel Kooy
 
Zijn Saab-specialist en goede vriend Dirk Koppen van Saabpartners.com belde afgelopen zondag met de vraag: 'Zeg Herbert, moeten wij niet iets met deze foto?' Ziehier het resultaat: een klassieke ad met puik staaltje long copy.
Creatief Herbert van Hoogdalen doet al enkele jaren eigenlijk veel meer dan alleen communicatie, zoals coaching, bedrijfsadvies en hulp bij personal branding. 'Ik bedenk oplossingen in het algemeen waarvan iedereen zich afvraagt waarom niemand er eerder op kwam, ik probeer wanhopig tijd te te vinden om te schrijven én ik ben bezig met een platform over neurodiversiteit, Het Levende Bewijs.'
En toen viel het kabinet.
Van Hoogdalem: 'Soms moet dan ik even. Kan ik niet anders. Omdat de pen machtiger is dan het zwaard. Omdat ik van alles vind. Omdat er niets lekkerder is dan met een heel team 48 uur op scherp te staan. Omdat ik zo kan genieten van een old skool 1/1 print met lekker veel lettertjes. Zo belde mijn Saab-specialist en goede vriend Dirk Koppen van Saabpartners.com afgelopen zondag. "Zeg Herbert, moeten wij niet iets met deze foto?" Ja, natuurlijk moeten wij iets met deze foto. Dat ik dat zelf niet had bedacht. Wat een prachtige kans, wat een schot voor open doel. Binnen een half uur lag het er, binnen een uur was het team standby en vandaag staan we in de krant. Zoals het hoort met een inhaker.'
De eerste versie van de tekst was een stuk vileiner, memoreert hij. 'En kritischer. Maar: daar zat veel teveel in van mezelf. Teveel emotie. En uiteindelijk ben ik natuurlijk maar een simpele copywriter die schrijft voor de klant. Nu is het veel leuker: Mark Rutte aanbieden zijn ouwe Saabje nog 30 of 40 jaar langer mee te laten gaan. Nu maar afwachten of Mark toehapt', aldus Van Hoogdalem. 'Als ik hem was, wist ik het wel.'
Zie hieronder het resultaat. Klik hier om de copy online te lezen (en als u Mark Rutte bent).
(PvWK)
credits
opdrachtgever: Dirk Koppen (Saabforever.nl)
copy: Herbert van Hoogdalem
design: Ruben Smeenk
online: Daan Blom & Wim de Kruijf - online (www.saabforever.nl)
project management: Paula Van 't Geloof
media vanuit FD Mediagroep: Frank Van de Loo m.m.v. Willem-Albert Bol
- 
Peter van Woensel Kooy
 - Werkt bij: MarketingTribune
 - Functie: senior redacteur, merk-expert
 - Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
 - Profiel »
 
- ontslag
 - long
 - FD Mediagroep
 - Willem-Albert Bol
 - copy
 - Mark Rutte
 - Saab
 - paleis
 - automotive
 - Frank Van de Loo
 - design
 - inhaker
 - Paula Van 't Geloof
 - Herbert van Hoogdalem
 - Daan Blom
 - Wim de Kruijf
 - www.saabforever.nl
 - copy
 - Ruben Smeenk
 
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
 - Inschrijven
 
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
 - ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
 
Meest gelezen
- Vodafone verlengt levensduur smartphones met gratis...
 - Jumbo blaast nieuwe ‘Prijzenstorm’-campagne af
 - Huisdieren geven levensles in nieuwe Purina-campagne
 - Tatoma start Agency Circle: AI als structurele groeimotor voor...
 - Essent zet Thuisvoordeel centraal in wintercampagne
 - 113 Zelfmoordpreventie start campagne rond nieuwe...
 
Laatste Nieuws
- ICI Paris XL lanceert sitcomserie La... 04-11-2025
 - Intertoys brengt De Grote... 03-11-2025
 - Belastingdienst lanceert 'handige'... 03-11-2025
 - NCTV wil Nederland vooruit laten... 03-11-2025
 - Essent zet Thuisvoordeel centraal in... 31-10-2025
 - DJI werft vakmensen met... 30-10-2025
 
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
 - Klaar voor Black Friday?
 - De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
 - Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
 - Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
 - The State of AI in Customer Experience 2025
 

