Longfonds lanceert campagne “Ik ben je adem”

- Bureaus
- 17 sep 2024 @ 13:38
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 17 sep 2024 @ 13:38
- Michiel van Zaane
Longfonds presenteert de nieuwe merkcampagne “Ik ben je adem”. De campagne is gericht op het vergroten van het bewustzijn rondom de kracht en kwetsbaarheid van onze longen.
Met de boodschap en visuele aanpak wil Longfonds mensen op een nieuwe manier laten nadenken over iets wat voor normaal gesproken vanzelfsprekend is: ademhalen. De campagne is ontwikkeld samen met Studio Fik
Ademhaling als centrale boodschap
‘Ademen doe je ruim 20.000 keer per dag en lijkt heel vanzelfsprekend, totdat het niet meer vanzelfsprekend is’ zegt Thijs van Voornveld, senior communicatiestrateeg bij Longfonds. ‘Met deze campagne laten we zien hoe belangrijk gezonde longen en gezonde lucht zijn voor iedereen en voor mensen met een longziekte in het bijzonder.’ De campagne is live vanaf 16 september op social en streamingsdiensten.
De campagne gaat verder dan alleen bewustwording; het is een oproep om zorg te dragen voor onze longen en voor de lucht die we inademen. Pepijn Rooijens, creatief directeur van Studio Fik, licht toe: ‘We geven adem letterlijk een stem en maken adem zichtbaar om op die manier het belang van gezonde longen en gezonde lucht onder de aandacht te brengen.’
Vrij ademen voor iedereen
Longfonds vestigt met deze campagne de aandacht op het feit dat te veel mensen benauwd zijn en naar adem happen. Te veel mensen gaan dood aan longziekten. Vrij ademen moet voor iedereen vanzelfsprekend zijn. Thijs van Voornveld: ‘Vaak wordt er pas aan Longfonds gedacht als het mis is. Dat willen we graag veranderen. Door meer onderzoek te doen, meer mensen met een longziekte te ondersteunen en meer longziekten te voorkomen. Onze missie is duidelijk: we zijn voor gezonde longen, voor gezonde lucht, voor iedereen.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Monks zijn wereldwijd B Corp gecertificeerd
- Zonnebankmaker JK Group lanceert 'recharge for everybody'
- Big Mac saus nu los te koop in fles
- Goud voor 'Stukje van mij' van KPN en Dentsu Creative bij...
- Wereldmuseum bepleit open blik naar de wereld
- Kellogg’s viert ochtendtypes met vrolijke ontbijtcampagne
Laatste Nieuws
- 'Een stukje van mij' van KPN en... 13-05-2025
- Mentos kiest HPB voor... 13-05-2025
- Campagne ‘Nee tegen vapen’ richt... 13-05-2025
- 12-05-2025
- Domino’s verheerlijkt overwerken met... 12-05-2025
- Employer branding campagne... 12-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management