Ik heb niets meer te vertellen
- Bureaus
- 9 nov 2015 @ 04:48
- Link
-
Lodewijk van der Peet
Managing Director
BeyenMeyer - Doelgroepen
- 9 nov 2015 @ 04:48
- Lodewijk van der Peet
100 jaar geleden had ik geen Maxim Hartman nodig. Het was een a mans world. Heerlijk. Zelfs nadat vrouwen in 1917 voor het eerst mochten stemmen, bleven ze dienstbaar aan de man. Wij harkten de pieken bij elkaar, zij waren thuis bij de koters.
Maar na de love en peace van de sixties, waren daar opeens de jaren 70. Dolle Mina’s trokken hun bustehouders uit omdat ze zich niet meer sexy mochten maken voor ons. Sexy was toen nog synoniem voor onderdanig. Hedy d’Ancona stampte eigenhandig de Opzij door de persen. Gelijkheid wilden ze, en wel nu.
Mannen kunnen net zo goed de kinderen opvoeden, stofzuigen en koken. Maar toen kerels dan eindelijk een potje Aardappel Anders konden opendraaien was daar opeens het volgende pijnpunt, het glazen plafond. Hoezo kunnen vrouwen geen bedrijven leiden?
Inmiddels is James Brown dood. En hebben wij geen flikker meer te vertellen.
Nog gênanter dan de Playboy zonder bloot is dat we geen doelgroep meer zijn! Waar wij mannen ooit voor bouwmarkten, auto’s, drank, beleggingsfondsen en hifi de scepter zwaaien, richten nu alle campagnes zich op vrouwen. Ik hoor je denken, maar bij bouwmarkten lopen toch nog veel mannen rond? Ja, maar die zijn daar niet vrijwillig! Ze lopen daar op háár initiatief. Dat volgzame gedrag kun je als man alleen nog compenseren met de recalcitrante aanschaf van een enorme klopboormachine. Al is de kans groot dat je even later bij de klantenservice in diezelfde bouwmarkt met een beteuterd gezicht dat stuk gereedschap staat te ruilen voor een tegoedbon. Ach mannetje toch, voor dat geld kunnen we toch beter tuinplanten kopen? En die vorige boor doet het nog prima. Echt, we gaan nergens meer over.
Maar gelukkig is daar Maxim Hartman. Een man die zich niet bang laat maken, maar zegt waar het op staat. Als de laatste der Mohikanen doet ie verwoede pogingen het laatste stroompje testosteron weer te laten kolken als een woeste rivier. Maar voor hoe lang nog? Campagnes voor mannen worden niet meer gebrieft. Een mannenzender als RTL7 is ten dode opgeschreven. De man die zij bedienen sterft uit. Het zijn de laatste witte tijgers met een abonnement op de Panorama en de VI. Twee bladen die over 5 jaar ook niet meer bestaan. Het enige waar ik thuis nog wat over te zeggen heb is het bier, wordt het Amstel of Heineken? Ooit stond er zondagavond nog wel eens voetbal op. Maar ik krijg het al jaren niet meer voor elkaar om klokslag 7 uur de kinderen op bed en de afwas klaar te hebben. Nee, zelfs Maxim kan me niet redden. Ik ben geen witte tijger, ik ben een dodo.
-
Lodewijk van der Peet
- Werkt bij: BeyenMeyer
- Functie: Managing Director
- Website:http://www.beyenmeyer.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Wereldmuseum bepleit open blik naar... 09-05-2025
- Kellogg’s viert ochtendtypes met... 09-05-2025
- Otrium viert outletgeluk met... 09-05-2025
- Kamado Joe haakt in bij witte rook... 09-05-2025
- Gift a Tree en Ideapreneurs brengen... 09-05-2025
- Johnny Wonder strijkt grote... 08-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management