[RECAP] Rotterdam presenteert Agency at Night
- Bureaus
- 13 mrt 2024 @ 11:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - PersonaliaDoelgroepenCreatie
- 13 mrt 2024 @ 11:30
- Peter van Woensel Kooy
Rotterdam start met de eerste editie van 'Agency at Night', het antwoord op de 'Adnight' vanuit de Havenstad. Doel is om jonge creatievelingen te enthousiasmeren voor een potentiële baan in de Rotterdamse bureauwereld.
[RECAP] lees hier het verslag van de avond.
De Adnight van de Havenstad is in aantocht: 'AaN'. In hip klinkend Engels luidt de lokroep: 'During Agency at Night, Rotterdam's digital and creative agencies unveil their doors for an exclusive evening. Attend a masterclass, take a guided tour, find inspiration during a talk, and wind down with a drink. Each agency designs a tailor-made program, and as a visitor of Agency at Night, you're welcome everywhere.' Op de site zit zoals het hoort ook een NL-knop. Kennismaken met de bureauwereld aan de Maas dus.
Overzicht
Bekijk op deze kaart kun je zien welke bureaus allemaal meedoen. Bekijk hier het complete programma. Het festival is gratis voor personen jonger dan zestien jaar, op vertoon van ID. 'Everyone is welcome! Agency at Night opens it's doors to a diverse audience. This includes clients, freelancers, job seekers, students, and of course, friends and family of employees', aldus de organisatie. Zestienplussers betalen een kleine vergoeding en melden zich online aan. De avond is opgezet als een festival, waarbij je van deur tot deur zwiert en je vrijblijvend onderdompelt in creativiteit en allerhande presentaties.
War on talent
Agency at Night is een initiatief van digitaal bureau Okaia en eventbureau Compagnon Events. In de war on talent blijken zulke nachten een zeer effectief visitekaartje te zijn. In Amsterdam draait de Adnight al wat jaartjes mee, recent startten ook de Groningse en Friese bureaus zo'n avond als 'Nordic' koepel om talent voor het vak te interesseren. Ruim 40 creatieve bureaus in Rotterdam openen nu a.s. vrijdag de deuren voor publiek. Maar dan komt nog de vraag: hoe lok je het meeste volk of blink je uit in originaliteit? Daarmee wordt immers meteen een visitekaartje van de eigen bureaucultuur afgegeven.
Clubliefde
Bij Clubgeist wordt bijvoorbeeld John de Wolf gestrikt, om nieuw talent binnen te halen. Creatief Maarten Bakker (Clubgeist tafka BvH) over de voorbereidingen: 'Vrijdag doen we inderdaad mee aan Agency at Night, een avond waarop iedereen binnen kan lopen bij Rotterdamse bureaus in de creatieve industrie. Een paar weken geleden zaten we in lichte paniek bij elkaar: wat gaan we doen? Gaan we speeches houden over hoe leuk we zijn? Nee, sneu. Gaan we cases presenteren volgens het stramien "klant had dit probleem, wij ontwikkelden deze campagne en dit was het indrukwekkende resultaat"? Boring. Gaan we dan misschien onze bureaufilosofie uitleggen? Gááp. We vonden het allemaal niks. Tot iemand zei: we heten Clubgeist. We zitten in Rotterdam. Wat is de meest Rotterdamse club ooit? En wie van die club zou iets kunnen vertellen over hoe belangrijk clubliefde is? Toen waren we er opeens heel snel uit. Dus tref je hier op vrijdag 15 maart om klokslag 20.00 uur, Goudsesingel 188: The one and only John de Wolf.'
Meer info
The Agency at Night is 'AaN', zoveel is duidelijk. Ieder deelnemend bureau organiseert een eigen spectakel. Kaarten zijn verkrijgbaar via agencyatnight.nl. Daarnaast houdt de organisatie (inmiddels 1275) volgers op de hoogte via Instagram, @agencyatnight.
(PvWK, beeld: Clubgeist 'AaN'-invite)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Maas
- drempel
- bureau
- Clubgeist
- Nordic
- werving
- Compagnon Events
- Agency at Night
- Adnight
- effectief
- welkom
- 15 maart
- Okaia
- Rotterdam
- visitekaartje
- Feijenoord
- war on talent
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Hornbach lanceert najaarscampagne 'Luister naar je handen'
- Van hobby naar bedrijf: de succesvolle groei van JorRaptor op...
- ABN Amro illustreert in nieuwe campagne gekte op de huizenmarkt
- RTL maakt overstap naar Dentsu
- Techonomy sluit zich aan bij The Relevance Group
- Bouwbedrijf Heijmans lanceert nieuwe merkcampagne 'Het kan...
Laatste Nieuws
- Topfotograaf Robin de Puy tekent bij... 09-10-2024
- Claire Daemen over Adnight 2024:... 09-10-2024
- Gemeente Den Haag lanceert... 09-10-2024
- Nieuwe campagne Zalando speelt in op... 09-10-2024
- RTL maakt overstap naar Dentsu07-10-2024
- Make-over voor Food for Skin04-10-2024
MarketingTribune Events
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing