Monuta's online platform Wietroostmij.nl vernieuwd

Monuta's online platform Wietroostmij.nl vernieuwd
  • Content
  • 6 okt 2015 @ 10:01
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • ContentDigitaal

Het online platform voor nabestaanden in Nederland, wietroostmij.nl, is vernieuwd. De website heeft niet alleen een fris nieuw design maar is ook geoptimaliseerd voor mobiel en tablet. Bovendien is op verzoek van de gebruikers een aantal nieuwe functionaliteiten toegevoegd. Het vernieuwde wietroostmij.nl is sinds 1 oktober live. Vanuit de wens om nabestaanden ook na de periode van de uitvaart goed te kunnen ondersteunen lanceerde Monuta in samenwerking met Head Office NL in juli 2013 een online platform voor nabestaanden onder de naam Wie troost mij. Een plek waar iedereen troost kan zoeken of juist geven.

Het platform biedt informatie rondom rouwverwerking en verlies en is daarnaast een ontmoetingsplaats voor nabestaanden. Het is een plek waar men elkaar vindt voor steun en een luisterend oor, zijn verhaal kan delen en waar de nagedachtenis aan dierbaren blijft leven via een virtuele Sterrenhemel.

Zilveren Pearl Award
Met ruim 66.000 vrienden op Facebook en meer dan 25.000 bezoekers per maand op het forum is wietroostmij.nl in twee jaar tijd uitgegroeid tot het grootste platform voor nabestaanden. Ook internationaal is er veel lof voor het platform. Zo won wietroostmij.nl vorig jaar in Amerika de Zilveren Pearl Award in de categorie Digital / Best Microsite en werd het genomineerd voor de Grand Prix Content Marketing voor de beste content marketing-cases in Nederland en België.

Contentstrategie
Om aan de wensen van de groeiende groep actieve nabestaanden te kunnen voldoen is begin 2015 een pitch uitgeschreven die Head Office NL heeft gewonnen. Opdracht was om de site zowel qua design, contentstrategie en techniek naar een hoger, eigentijdser niveau te brengen. Head Office NL heeft het Monuta-team tijdens een aantal workshops en inspiratiesessies meegenomen in de mogelijkheden die content in relatie tot (UX) design met zich meebrengt.
De input van de bezoekers van wietroostmij.nl is zeer belangrijk geweest voor het ontwikkelen van het nieuwe platform. Zo is het nu mogelijk voor forumbezoekers om onderling privéberichten te sturen. De website is tevens geoptimaliseerd voor gebruik op mobiel en tablet.

Bloggen
Een andere nieuwe toevoeging aan wietroostmij.nl is het blog. Op de blogpagina worden lezers, met behulp van rouwdeskundigen en andere specialisten, op de hoogte gehouden van relevante onderwerpen. Ook kunnen we veel voorkomende onderwerpen op het forum in een blog meer aandacht geven, in tekst, beeld en/of video. Iedere donderdagmiddag wordt er een nieuw blog geplaatst. In de toekomst zal wietroostmij.nl nog verder uitgebreid worden op basis van de feedback van bezoekers.

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken