Van Studio Vrolijk naar Essencio creatief bureau voor bewuste merken

Van Studio Vrolijk naar Essencio creatief bureau voor bewuste merken
  • Content
  • 19 sep 2018 @ 09:17
  • 8821 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Content

Maatschappelijk bewuste ondernemers en merken kunnen vanaf september 2018 terecht bij Essencio, bureau voor content en design.

Het bureau is een doorontwikkeling van grafisch ontwerpbureau Studio Vrolijk van Margreet Kattouw (linksboven op de teamfoto): ‘We willen sociaal ondernemers en non-profitorganisaties helpen om hun betekenis in de maatschappij zichtbaarder te maken.’

Kattouw is sinds 2004 eigenaar van Studio Vrolijk in Harderwijk. Het ontwerpbureau werkt voor regionale en landelijke klanten als Cultuurkust, Open Doors, de EO en Opella. Vrolijk Fabriek was de uitgever en webshop van Studio Vrolijk, met producten die in de algemene en christelijke markt te koop zijn.

‘We hebben dit voorjaar onze diensten uitgebreid naar het adviseren over content en het creëren ervan. En het uitgeven van onze producten wordt steeds groter. Daar gaan we mee door, samen met het bieden van inspiratie over een leven met schoonheid en betekenis’, vertelt Kattouw. Voor de uitbreiding van diensten, heeft zij een contentstrateeg en -specialist in dienst genomen: Jiska Rook (linksonder op de teamfoto), afkomstig van contentmarketingbureau The Post. Rook gaat zich richten op de verdere ontwikkeling van de contentdiscipline: ‘Als merk is het in deze tijd ontzettend lastig om de juiste mensen te bereiken met een waardevolle boodschap. Ik help mensen en merken op weg om hun betekenisvolle content bij het juiste publiek te krijgen.’

‘We bieden een ander geluid vanuit de snelle ontwerp- en marketingwereld’

De dienstverlening wordt uitgebreid met strategisch advies, creatie van content en het bieden van workshops. ‘Ondernemers en merken kunnen we zo een totaalpakket aanbieden, een goed ontwerp verdient het immers om goed in de markt gezet te worden’, licht Kattouw toe.

Het bureau focust op bewust ondernemen. ‘We willen maatschappelijk bewuste ondernemers en merken bij een breder publiek zichtbaar maken. Omdat hun waarde in deze maatschappij van betekenis is voor veel mensen. Maar wat ons echt onderscheidt is dat we ook inspiratie bieden aan een breder publiek met verhalen over betekenisvol leven. Dit kan werkgerelateerd zijn - hoe ontwikkel ik mijzelf als werknemer? - maar gaat ook over het alledaagse leven. We delen inspiratie over betekenisvol groeien, tijd, focus en onthaasting. We zitten midden in een snelle ontwerp- en marketingwereld, een dynamiek die we heel leuk vinden, maar wat ook maakt dat we ons bewust zijn van wat haast met mensen en de maatschappij kan doen. Hoe ga je daar nu goed mee om? Ook dát lees je op onze website en social media, en op onze raambelettering bijvoorbeeld. Een ander geluid vanuit de snelle wereld, een fijn contrast.’

Na 15 jaar verdergaan onder een nieuwe naam, dat is best een stap. ‘De laatste jaren zat de naam Studio Vrolijk steeds meer in de weg; niet alles wat we maken is immers vrolijk. We houden van álle emoties die het leven waardevol maken.’

 

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken