Vice Benelux kondigt nieuwe organisatiestructuur aan
- Content
- 9 mei 2019 @ 09:54
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - HRMakers
- 9 mei 2019 @ 09:54
- Lucas Boon
Vice Media gaat binnen EMEA naar een organisatiestructuur die niet meer per land maar per bedrijfsonderdeel gestructureerd is. Sjoerd Raaijmakers (op de foto rechts) is aangesteld als chief operating officer.
Concreet betekent dit dat de EMEA-regio is opgedeeld in drie bedrijfsonderdelen: Digital (redacties en Vice+), Virtue (creatief bureau) en Studio's. De herstructurering is onderdeel van de koerswijziging van Vice, ingezet door de in 2018 aangestelde CEO Nancy Dubuc.
Binnen de herstructurering wordt Sjoerd Raaijmakers, voorheen CEO Vice Benelux, als chief operating officer verantwoordelijk voor Vice Digital in EMEA. De CEO-rol komt te vervallen, maar Raaijmakers blijft aan als legal representative van de Benelux organisatie.
Raaijmakers laat weten: 'Vice is de afgelopen jaren flink gegroeid. Dit maakt dat we onze business nu anders structureren en we het beslissingsproces kunnen versnellen. Minder lines of reporting en meer kennisdeling. We kunnen nu op alle terreinen meer impact maken.'
Internationale rol
Een groot deel van het management team van Vice Benelux krijgt nu een internationale rol. Carsten Meijer breidt in zijn nieuwe functie als commercial director Vice+ zijn gebied uit van Benelux naar EMEA. Perre van den Brink, voorheen managing director van Virtue Benelux, wordt managing director Western Europe. Laura van Horssen wordt als deputy communications director EMEA verantwoordelijk voor alle B2B-communicatie voor zowel Virtue als Vice Digital. Tot slot gaat Esther Kevelham, CFO Vice Benelux, een internationale rol op zich nemen (dit wordt nog bevestigd).
Op de foto v.l.n.r.: Carsten Meijer, Perre van den Brink, Laura van Horssen, Esther Kevelham, Sjoerd Raaijmakers.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Olympisch schaatsteam centraal in campagne X²O Badkamers
- Bolsius ontsteekt sociale verbinding met campagne #deeldevlam
- GPCM feestavond is vandaag: kom ook!
- Flitsmeister rekent af met flitsboetes in nieuwe Vlaamse...
- 'Verborgen Parels' zet met marketing paddenstoelen op de kaart
- Marketeer Kya de Booij over Jack Daniel's nieuwe Studio Jacket
Laatste Nieuws
- Karvan Cevitam, Hema en Somention... 06-11-2025
- Kinderpostzegels en KPN starten... 06-11-2025
- Marketeer Kya de Booij over Jack... 05-11-2025
- GPCM feestavond is vandaag: kom ook!30-10-2025
- 'Verborgen Parels' zet met marketing... 29-10-2025
- Olympisch schaatsteam centraal in... 27-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

