Vice Benelux kondigt nieuwe organisatiestructuur aan
- Content
- 9 mei 2019 @ 09:54
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - HRMakers
- 9 mei 2019 @ 09:54
- Lucas Boon
Vice Media gaat binnen EMEA naar een organisatiestructuur die niet meer per land maar per bedrijfsonderdeel gestructureerd is. Sjoerd Raaijmakers (op de foto rechts) is aangesteld als chief operating officer.
Concreet betekent dit dat de EMEA-regio is opgedeeld in drie bedrijfsonderdelen: Digital (redacties en Vice+), Virtue (creatief bureau) en Studio's. De herstructurering is onderdeel van de koerswijziging van Vice, ingezet door de in 2018 aangestelde CEO Nancy Dubuc.
Binnen de herstructurering wordt Sjoerd Raaijmakers, voorheen CEO Vice Benelux, als chief operating officer verantwoordelijk voor Vice Digital in EMEA. De CEO-rol komt te vervallen, maar Raaijmakers blijft aan als legal representative van de Benelux organisatie.
Raaijmakers laat weten: 'Vice is de afgelopen jaren flink gegroeid. Dit maakt dat we onze business nu anders structureren en we het beslissingsproces kunnen versnellen. Minder lines of reporting en meer kennisdeling. We kunnen nu op alle terreinen meer impact maken.'
Internationale rol
Een groot deel van het management team van Vice Benelux krijgt nu een internationale rol. Carsten Meijer breidt in zijn nieuwe functie als commercial director Vice+ zijn gebied uit van Benelux naar EMEA. Perre van den Brink, voorheen managing director van Virtue Benelux, wordt managing director Western Europe. Laura van Horssen wordt als deputy communications director EMEA verantwoordelijk voor alle B2B-communicatie voor zowel Virtue als Vice Digital. Tot slot gaat Esther Kevelham, CFO Vice Benelux, een internationale rol op zich nemen (dit wordt nog bevestigd).
Op de foto v.l.n.r.: Carsten Meijer, Perre van den Brink, Laura van Horssen, Esther Kevelham, Sjoerd Raaijmakers.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- GPCM2025: 'De prijs was een enorme bevestiging voor Knorr en...
- ‘Nee betekent nee’: nieuwe campagne tegen grensoverschrijdend...
- FME en We Agency lanceren jongerenplatform Dukteep
- Kinderen ontwerpen feestdagenkaarten voor Kinderpostzegels
- Univé zet kindertekeningen in voor verkeersveiligheid met...
- Lego World 2025: bouwen aan beleving en merk
Laatste Nieuws
- GPCM2025: 'Contentmarketing krijgt... 18-09-2025
- GPCM2025: 'De verleiding is om lui... 17-09-2025
- Lego World 2025: bouwen aan beleving... 16-09-2025
- Bibliotheek Rotterdam belicht... 16-09-2025
- 'De Grand Prix draait niet om... 16-09-2025
- Groei Veilig start campagne voor... 16-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes