Vice Benelux kondigt nieuwe organisatiestructuur aan

Vice Benelux kondigt nieuwe organisatiestructuur aan
  • Content
  • 9 mei 2019 @ 09:54
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • HRMakers

Vice Media gaat binnen EMEA naar een organisatiestructuur die niet meer per land maar per bedrijfsonderdeel gestructureerd is. Sjoerd Raaijmakers (op de foto rechts) is aangesteld als chief operating officer.

Concreet betekent dit dat de EMEA-regio is opgedeeld in drie bedrijfsonderdelen: Digital (redacties en Vice+), Virtue (creatief bureau) en Studio's. De herstructurering is onderdeel van de koerswijziging van Vice, ingezet door de in 2018 aangestelde CEO Nancy Dubuc.

Binnen de herstructurering wordt Sjoerd Raaijmakers, voorheen CEO Vice Benelux, als chief operating officer verantwoordelijk voor Vice Digital in EMEA. De CEO-rol komt te vervallen, maar Raaijmakers blijft aan als legal representative van de Benelux organisatie.

Raaijmakers laat weten: 'Vice is de afgelopen jaren flink gegroeid. Dit maakt dat we onze business nu anders structureren en we het beslissingsproces kunnen versnellen. Minder lines of reporting en meer kennisdeling. We kunnen nu op alle terreinen meer impact maken.'

Internationale rol

Een groot deel van het management team van Vice Benelux krijgt nu een internationale rol. Carsten Meijer breidt in zijn nieuwe functie als commercial director Vice+ zijn gebied uit van Benelux naar EMEA. Perre van den Brink, voorheen managing director van Virtue Benelux, wordt managing director Western Europe. Laura van Horssen wordt als deputy communications director EMEA verantwoordelijk voor alle B2B-communicatie voor zowel Virtue als Vice Digital. Tot slot gaat Esther Kevelham, CFO Vice Benelux, een internationale rol op zich nemen (dit wordt nog bevestigd).

Op de foto v.l.n.r.: Carsten Meijer, Perre van den Brink, Laura van Horssen, Esther Kevelham, Sjoerd Raaijmakers.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken