BankGiro Loterij lanceert Topstukken

  • Content
  • 30 apr 2020 @ 10:35
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Kunst & CultuurPodcast

De BankGiro Loterij lanceert de podcast-serie Topstukken. Hierin vraagt Albert Verlinde, ambassadeur van de cultuurloterij, curatoren en andere experts uit de culturele sector naar opmerkelijke objecten en verhalen.

De podcast is ontwikkeld door Airborne, de audiotak van Born05 Group. In iedere aflevering delen gasten bijzondere verhalen achter hun 'topstukken'. In de eerste drie afleveringen staan achtereenvolgens Naturalis, het Concertgebouw en het Frans Hals Museum centraal. Daarna verschijnt er elke dinsdag een nieuwe aflevering, in ieder geval tot juni. 

Albert Verlinde zegt: 'Als groot cultuurliefhebber vind ik het verdrietig dat veel van de prachtige cultuur in ons land maandenlang niet toegankelijk is. Ik hoop dat we met deze podcast iedereen toch een beetje kunnen blijven inspireren.'

De BankGiro Loterij steunt sinds 1961 organisaties die werken aan cultuur en behoud van cultureel erfgoed in Nederland. Dankzij de deelnemers kan de loterij jaarlijks een financiële bijdrage doen. Dit jaar ging er 84,3 miljoen euro naar 77 culturele organisaties. Geert Friebel, hoofd marketing & partnerships bij BankGiro Loterij, zegt: 'Door deze crisis is dat relevanter dan ooit. Toen duidelijk werd hoe zwaar corona de culturele sector treft, zijn wij meteen gaan nadenken hoe we onder deze ongekende omstandigheden instellingen extra kunnen helpen. Hopelijk biedt deze podcast extra steun om toegankelijk te blijven.'

De podcast is te beluisteren via bankgiroloterij.nl/podcast en onder meer Spotify en Apple.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken