Tattoo artiest verleidt millennial met Duvel art glass

Tattoo artiest verleidt millennial met Duvel art glass
  • Content
  • 8 sep 2020 @ 10:14
  • 16636 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Content

De Nederlandse Morrison Schiffmacher – dochter van - heeft een limited edition Duvel artglas ontworpen. Influencer en storytelling specialist Storyboard koppelde Morrison aan het Belgische biermerk en ontwikkelde tevens de contentcampagne, bedoeld om jonge mensen te interesseren voor het biermerk.

De eerste 10.000 limited edition glazen waren al binnen 2 dagen uitverkocht. Na een uitgebreid matchmakingproces is tatoeëerder Morrison Schiffmacher door Storyboard gepresenteerd voor het ontwerpen van het artglas van de Duvel Collection.

Emilie Heesters, marketingmanager Duvel Moortgat: ‘Het voorstel van Storyboard om met Morrison te werken was verrassend en perfect passend bij onze visie. Morrison staat, net als Duvel, voor een combinatie van passie, goede smaak, ambacht en perfectie. Duvel wil met de iconische Duvel Collection een podium bieden aan artiesten en kunstenaars die een perfecte match zijn met het merk. Onderliggend moet de samenwerking ervoor zorgen dat een jonger publiek weer verliefd wordt op  het bijna 150 jaar jonge merk. Waar in Belgie Duvel één van de meest gedronken speciaalbieren is, leek Duvel in Nederland steeds minder in overweging genomen te worden door de speciaalbier drinkende millenial. De campagne brengt hier direct verandering in.’ 

Waar in Belgie Duvel één van de meest gedronken speciaalbieren is, leek Duvel in Nederland steeds minder in overweging genomen te worden door de speciaalbier drinkende millennial.

Vorige week lanceerde Duvel het designerglas op het lanceringsevent in het NDSM-café. Haar vader, de bekende Henk Schiffmachter onthulde daar het design dat vereeuwigd was op een levensgrote muurschildering en Morrison nam daar van haar vader het eerste glas in ontvangst. Daarna deelde Morrison 100 door haar zelf gesigneerde glazen uit.

De komende week volgt een tweede oplage via Albert Heijn en ook komen er giftpacks beschikbaar via Gall en Gall. Ook de horeca zet het glas succesvol in om klanten via social media naar de zaak toe te trekken. Gasten krijgen daar een glas cadeau bij bestelling van 2 Duvel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken