Crossphase: Kwart contentteams werkt niet goed samen met organisatie
- 16 jun 2021 @ 09:29
- Ryan Baij
Bij meer dan een kwart van de contentteams blijkt er geen goede samenwerking tussen het contentteam en de rest van de organisatie. Dat blijkt uit een onderzoek dat Crossphase deed onder ongeveer 200 contentteams.
In het onderzoek van het contentservice bedrijf geeft 26 procent van de contentteams aan dat er geen goede samenwerking is tussen het contentteam en de rest van de organisatie. Slechts dertig procent van de contentteams stelt dat het voor het hele bedrijf duidelijk is wat de taken van het contentteam zijn.
Maarten Fokkelman, oprichter en CEO van Crossphase denkt dat een Chief Content- of Storytelling Officer in een bedrijf uitkomst zou bieden voor dit probleem: ‘Veel contentafdelingen voelen zich niet gesteund door het hoger management. Dat komt deels omdat die met andere KPI’s dan het team zelf werken en daardoor niet altijd dezelfde koers varen. Maar het komt ook doordat de benodigde kennis bij de directie ontbreekt. In de meeste gevallen moet het belang van SEO of een nieuw softwaresysteem nog uitgelegd worden’.
Veel contentafdelingen voelen zich niet gesteund door het hoger management
Fokkelman stelt verder dat het probleem ligt in het feit dat contentteams voornamelijk alleen uitvoerende partijen zijn. ‘Daardoor is er niet altijd begrip voor hun werkprocessen, zoals de doorloopsnelheid van het plaatsen van een publicatie. Men verwacht een bepaalde snelheid van publiceren, zonder dat er gekeken wordt naar de randvoorwaarden die daar tegenover staan. Ook dat maakt de samenwerking uitdagender dan nodig is.’
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded Content Event - the place...
- BCE24: ING en Talpa over female empowerment in sport met focus...
- [Marketing the Rainbow #52b] Shell gaat van geel en rood naar...
- Jongeren ontwikkelen zelf campagne tijdens Week van het geld
- Pets Place werkt samen met dierenexpert Floris Göbel
- Uitslag Corporate Content Awards - Cognito wint driemaal
Laatste Nieuws
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
- Uitslag Corporate Content Awards -... 13-03-2024
- Jongeren ontwikkelen zelf campagne... 13-03-2024
- BCE24: ING en Talpa over female... 08-03-2024
- Pets Place werkt samen met... 06-03-2024
- Harper's Bazaar Business Club haakt... 01-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing