'Maak van contentmarketing een betere zaak in 2021'

'Maak van contentmarketing een betere zaak in 2021'
  • Content
  • 21 jul 2021 @ 15:15
  • 8267 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • VerdienmodellenContent

Hier is een interessant hapklaar stuk voor vakgenoten die met content bezig zijn, belooft Robert Rose van het CMI. 'De target vaststellen van veel contentmarketing-strategieën is namelijk aan het veranderen, naarmate we de bocht van het derde kwartaal van 2021 naderen.'

In 2021 is de strategie/uitdaging volgens Rose gericht op twee belangrijke (en verschillende) vragen:

1. Hoe bouwen (of fuseren we) met succes de teams van contentstrategie (experts in governance, processen, gestructureerde content, data en technologie) met die van contentmarketing (experts in het creëren van waardevolle, doelgerichte, contentervaringen)?

2. Hoe kunnen we deze nieuwe operatie opschalen om deze efficiënt, meetbaar en beheersbaar te maken?

'De businesscase is veranderd. We hoeven het vak contentmarketing niet langer als een concept op zich te verkopen. Als uw businesscase is om te laten zien dat concurrent X een geweldige blog heeft, concurrent Y een prijs heeft gewonnen voor hun whitepaper-programma, of concurrent Z zorgt voor meer bekendheid met hun gedrukte tijdschrift, dan zult u vooral opgehaalde schouders of een opgetrokken wenkbrauw oogsten', stelt de publicist van het Content Marketing Institute. Hij vat de manier waarop er door aanbieders en opdrachtgevers naar het vak gekeken worden simpel gezegd samen door zich in de baas van een autofabrikant te verplaatsen. 'We zijn op zoek een ​​nieuw model auto en de ceo vraagt: "Wat heb je in godsnaam gedaan met alle onderdelen die we hebben gekocht?".'

Hij bepleit contentmarketing voortaan als een standaard onderdeel te zien van de marketingmix en ook -met redenen omkleed- te erkennen dat (goede) contentmarketing logischerwijs meer kan kosten dan de ouderwetse reclamecampagne. 'When making our renewed business case for content, remember that no single new marketing approach is going to change the business. But one new approach to marketing can be the reason the business changes.'
Lees hier het hele betoog.
(PvWK, bron: CMI)

Lees hier meer over de Nederlandse evenknie van het CMI: Platform Content Marketing

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken