'Maak van contentmarketing een betere zaak in 2021'
- Content
- 21 jul 2021 @ 15:15
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - VerdienmodellenContent
- 21 jul 2021 @ 15:15
- Peter van Woensel Kooy
Hier is een interessant hapklaar stuk voor vakgenoten die met content bezig zijn, belooft Robert Rose van het CMI. 'De target vaststellen van veel contentmarketing-strategieën is namelijk aan het veranderen, naarmate we de bocht van het derde kwartaal van 2021 naderen.'
In 2021 is de strategie/uitdaging volgens Rose gericht op twee belangrijke (en verschillende) vragen:
1. Hoe bouwen (of fuseren we) met succes de teams van contentstrategie (experts in governance, processen, gestructureerde content, data en technologie) met die van contentmarketing (experts in het creëren van waardevolle, doelgerichte, contentervaringen)?
2. Hoe kunnen we deze nieuwe operatie opschalen om deze efficiënt, meetbaar en beheersbaar te maken?
'De businesscase is veranderd. We hoeven het vak contentmarketing niet langer als een concept op zich te verkopen. Als uw businesscase is om te laten zien dat concurrent X een geweldige blog heeft, concurrent Y een prijs heeft gewonnen voor hun whitepaper-programma, of concurrent Z zorgt voor meer bekendheid met hun gedrukte tijdschrift, dan zult u vooral opgehaalde schouders of een opgetrokken wenkbrauw oogsten', stelt de publicist van het Content Marketing Institute. Hij vat de manier waarop er door aanbieders en opdrachtgevers naar het vak gekeken worden simpel gezegd samen door zich in de baas van een autofabrikant te verplaatsen. 'We zijn op zoek een nieuw model auto en de ceo vraagt: "Wat heb je in godsnaam gedaan met alle onderdelen die we hebben gekocht?".'
Hij bepleit contentmarketing voortaan als een standaard onderdeel te zien van de marketingmix en ook -met redenen omkleed- te erkennen dat (goede) contentmarketing logischerwijs meer kan kosten dan de ouderwetse reclamecampagne. 'When making our renewed business case for content, remember that no single new marketing approach is going to change the business. But one new approach to marketing can be the reason the business changes.'
Lees hier het hele betoog.
(PvWK, bron: CMI)
Lees hier meer over de Nederlandse evenknie van het CMI: Platform Content Marketing
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Kennemerhart zet levenservaring centraal in nieuwe...
- Histor laat persoonlijkheid spreken met social-first campagne...
- Olympisch schaatsteam centraal in campagne X²O Badkamers
- Bolsius ontsteekt sociale verbinding met campagne #deeldevlam
- Flitsmeister rekent af met flitsboetes in nieuwe Vlaamse...
- 'Verborgen Parels' zet met marketing paddenstoelen op de kaart
Laatste Nieuws
- GPCM feestavond nadert 6 november:... 30-10-2025
- 'Verborgen Parels' zet met marketing... 29-10-2025
- Olympisch schaatsteam centraal in... 27-10-2025
- Flitsmeister rekent af met... 27-10-2025
- Bolsius ontsteekt sociale verbinding... 27-10-2025
- Histor laat persoonlijkheid spreken... 21-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

