Bol.com lanceert Het Grote Speelgoedboek en speelgoedtrends

Bol.com lanceert Het Grote Speelgoedboek en speelgoedtrends
  • Content
  • 7 okt 2021 @ 11:35
  • Link
  • Ryan Baij
    Ryan Baij

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Bol.com heeft via een webinar de nieuwe speelgoedtrends bekend gemaakt. Vivienne van Assem en Marcel de Looper liepen alle trends door tijdens de lancering van 'Het Grote Speelgoedboek'.

De Looper vertelt rond de zes thema’s waarom het trends zijn. Dit zijn de zes trends:

  1. Movie Mania: Speelgoed die om films heen worden uitgebracht. Omdat in de pandemie alle grote releases zijn uitgesteld (Spiderman, My Little Pony, Paw Patrol, Eternals werkt samen met lego) komen die nu allemaal in de bioscoop. De speelgoed wordt eromheen verkocht.
  2. Speelgoed om van te leren: Schrijven rekenen lezen: educatieve spelletjes voor de kleine kinderen en iets om samen met de kinderen te doen als ouders.
  3. Pokémon Waanzin: Door het jubileum is de hype nog meer ontploft. Pokémon Go komt ook weer langzaam op. Meerdere generaties, tieners, twintigers en dertigers zijn er groot mee geworden. Op dit moment zijn er meer dan 5000 artikelen met Pokémonlicentie: puzzels, knuffels, games, maar natuurlijk nog steeds bovenal de kaarten
  4. Later als ik groot ben: Een kassa, een keukentje of doktertje spelen. De zorg wordt veel besproken thuis, maar corona heeft ook voor veel thuiswerken gezorgd en daarmee wordt het beroep van de ouders meer uitgelicht aan de eettafel. Het kind wil in de voetstappen van vader en moeder treden en dat zie je terug in het speelgoed.
  5. Lief voor de aarde: Duurzaamheid is een belangrijk maatschappelijk thema. Verpakkingen zonder plastic, maar ook de duurzaamheid van de producten (recycle producten) zijn belangrijker geworden. De bewustwording in de branche is grote geworden en ook de consument wil meer duurzame producten.
  6. Robotrage: Robots zijn geen zolderkamerhobby meer. Kinderen leren snel dingen bouwen en met techniek omgaan in het algemeen.Zo is er nu ook een krokodil die voor de kleinste kinderen al bestuurbaar is.

Ook Sinterklaas himself, via een zoom verbinding vanuit Spanje, maakte nog even een kort opwachting in de webinar van Bol.com. De hoofdrolspeler onthulde zelf dat hij Pokémon de bijzonderste trend vond. Mathieu Veldhuijzen, uitgever van het grote speelgoedboek, liet daarnaast nog zien dat het boek heel interactief is geworden. Via de app die bij het boek hoort kan je filmpjes kijken, foto’s zien en quizvragen beantwoorden. Kinderen kunnen daarnaast kijken wat ze in hun slaapkamer vinden passen. Via de app kan je het speelgoed projecteren in de ruimte in huis.

Foto: Vivienne van Assem en uitgever Mathieu Veldhuijzen

Ryan Baij

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken