‘Nederlanders willen geen bad- en douche giftset voor kerst’
- Content
- 9 dec 2022 @ 14:34
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 9 dec 2022 @ 14:34
- Michiel van Zaane
Ruim 64% van de Nederlanders vindt de kerstperiode stressvol maar zeker de moeite waard. De meeste kerst-stress begint al bij het kopen van een boom tot aan het aanschaffen van de kerstcadeautjes en het bereiden van het kerstdiner. Toch vindt ruimt de helft (53%) van ondervraagden de kersttijd de mooiste tijd van het jaar.
Dat blijkt uit onderzoek van Sensu Insight Ltd in opdracht van One4all cadeaukaarten onder 1.067 Nederlanders. Andere opvallende uitkomsten zijn dat:
- Kerstfilms (48%) winnen het dit jaar van All You Need is Love (20%);
- 26% van de Nederlanders geeft aan dat het bedenken en maken van het Kerstdiner de meeste stress oplevert;
- De bad- en douche giftsets zijn het minst populaire cadeau, 40% geeft aan dat dit het minst favoriete cadeau is om te krijgen.
De meeste stress hebben we dus over het bedenken van het menu en het koken van het kerstdiner, ruim 26% van de ondervraagden vindt dit een belangrijke stress factor. Op de tweede plaats staat het kopen van de kerstcadeaus en kerstdecoratie; 23% geeft aan hier stress over te hebben. Op de derde plaats staat het kiezen van onze kerstoutfit volgens 15% van de respondenten.
In het onderzoek werd ook gevraagd of de Nederlanders blij zijn met de kerstcadeaus die ze krijgen. Iets meer de helft van de Nederlandse volwassenen (50,32%) heeft weleens een cadeau gekregen dat ze niet leuk vonden.
De top 4 van meest ontvangen cadeaus die wij niet willen krijgen:
• Bad- en doucheset - 40%.
• Kunst of decoratieve items die niet in je interieur passen - 29%
• Eten en drinken dat je niet lekker vindt of niet kunt eten - 28%
• Sokken - 20%
Hoewel we aangeven dat bad- en douchesets het meest ontvangen cadeau is dat we niet willen krijgen, geeft toch 33% van de Nederlandse volwassenen persoonlijke verzorgingsproducten (zoals bad- en douchesets) aan hun geliefden.
De top 6 van de meest gegeven kerstcadeaus zijn:
• Parfum en make-up - 40%
• Persoonlijke verzorgingsproducten - 33%
• Boeken / Muziek - 31%
• Dranken / Voeding - 24%
• Decoratie voor in huis - 17%
• Mode - 17%
Uit het onderzoek blijkt ook dat het populaire All You Need is Love tv-programma het niet wint van de klassieke kerstfilms. Slechts 20% zegt All You Need is Love te kijken tijdens de Kerst terwijl bijna de helft van Nederland (48%) een voorkeur zegt te hebben voor traditionele kerstfilms.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Kruidvat investeert in inhouse... 09-05-2025
- Home ontwikkelt introductiecampagne... 02-05-2025
- Tabloo start speelse... 16-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management