Hardus en Tielman lanceren bureau The Content Department

Hardus en Tielman lanceren bureau The Content Department
  • Content
  • 13 jul 2023 @ 10:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • ContentStorytelling

Met de komst van AI is een strategische aanpak om succesvol content in te zetten alleen maar belangrijker aan het worden, stelt The Content Department. Dit nieuwe bureau gaat klanten helpen hun zakelijke doelstellingen te behalen door middel van content. Matthijs Tielman: 'Marketing wordt vaak verward met schreeuwen.'

'Aandacht trekken. Mooie dingen maken, media inkopen en ‘gezien worden’. Ook als je daarmee jouw doelgroep lastigvalt terwijl ze met iets anders bezig zijn. Dit zal met AI alleen maar erger worden', vervolgt Tielman (rechts op de foto).

Bob Hardus: 'Goede marketing is de kunst om te begrijpen wat jouw doelgroep wil en nodig heeft. Meestal is dit informatie; antwoord op een vraag of de oplossing voor een probleem. Welke informatie en wanneer stellen we vast door het zoekgedrag en de zoekintentie te analyseren. De doelgroep begrijpen vormt het uitgangspunt. Of de copy vervolgens geschreven is door een AI of een redacteur of een afbeelding gemaakt is door een designer of een beeldgenerator maakt ons niet uit. Als de informatie maar waardevol is en beschikbaar voor de doelgroep op het juiste moment.'

Hardus en Tielman ontwikkelden hun contentmarketing methode in de tijd dat ze bij Wayne Parker Kent samenwerkten. Bij het reclamebureau, dat onderdeel is van Mediahuis, stonden zij aan de basis van succesvolle projecten voor Samsung, Henkel en Aldi. Nu kan technische realisatie van platformen, formatontwikkeling, contentproductie en distributie bij The Content Department worden uitbesteed. Een volledige contentafdeling op afstand dus. En die gespecialiseerde afdeling is wat veel bedrijven missen, daar zijn Tielman en Hardus van overtuigd. ‘Wij veranderen content van een kostenpost in een lange termijn investering.’

Organisch bereik
Tielman: 'Het mooie is dat onze methode resulteert in structureel organisch bereik. Ook zonder mediabudget blijft dit jarenlang renderen. Idealiter op je eigen platform. Zo verandert je content van een kostenpost in een lange termijn investering. Met dit in je achterhoofd is het toch vreemd dat bedrijven makkelijk de portemonnee trekken voor een prachtige website of social campagne maar er vervolgens geen budget meer is om op een strategische manier content te produceren.'
(PvWK)


Over de oprichters
'Bob Hardus is een SEO en content expert die al jaren actief is als freelance consultant. Daarnaast heeft hij diverse boeken gepubliceerd waaronder zijn meest recente boek De Google formule. Matthijs Tielman is als strategy director altijd actief geweest in de wereld van content. Als een van de grondleggers van het content marketing bureau van Wayne Parker Kent en recent bij Bravoure. Daarnaast is hij jarenlang een van de hosts geweest van de podcast The Brief en initiatiefnemer van het jaarlijkse WPK/Mediatest Jongerenonderzoek. Meer info: www.thecontentdepartment.nl.'

(bron: TCD)

 

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken