Hardus en Tielman lanceren bureau The Content Department

- Content
- 13 jul 2023 @ 10:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - ContentStorytelling
- 13 jul 2023 @ 10:30
- Peter van Woensel Kooy
Met de komst van AI is een strategische aanpak om succesvol content in te zetten alleen maar belangrijker aan het worden, stelt The Content Department. Dit nieuwe bureau gaat klanten helpen hun zakelijke doelstellingen te behalen door middel van content. Matthijs Tielman: 'Marketing wordt vaak verward met schreeuwen.'
'Aandacht trekken. Mooie dingen maken, media inkopen en ‘gezien worden’. Ook als je daarmee jouw doelgroep lastigvalt terwijl ze met iets anders bezig zijn. Dit zal met AI alleen maar erger worden', vervolgt Tielman (rechts op de foto).
Bob Hardus: 'Goede marketing is de kunst om te begrijpen wat jouw doelgroep wil en nodig heeft. Meestal is dit informatie; antwoord op een vraag of de oplossing voor een probleem. Welke informatie en wanneer stellen we vast door het zoekgedrag en de zoekintentie te analyseren. De doelgroep begrijpen vormt het uitgangspunt. Of de copy vervolgens geschreven is door een AI of een redacteur of een afbeelding gemaakt is door een designer of een beeldgenerator maakt ons niet uit. Als de informatie maar waardevol is en beschikbaar voor de doelgroep op het juiste moment.'
Hardus en Tielman ontwikkelden hun contentmarketing methode in de tijd dat ze bij Wayne Parker Kent samenwerkten. Bij het reclamebureau, dat onderdeel is van Mediahuis, stonden zij aan de basis van succesvolle projecten voor Samsung, Henkel en Aldi. Nu kan technische realisatie van platformen, formatontwikkeling, contentproductie en distributie bij The Content Department worden uitbesteed. Een volledige contentafdeling op afstand dus. En die gespecialiseerde afdeling is wat veel bedrijven missen, daar zijn Tielman en Hardus van overtuigd. ‘Wij veranderen content van een kostenpost in een lange termijn investering.’
Organisch bereik
Tielman: 'Het mooie is dat onze methode resulteert in structureel organisch bereik. Ook zonder mediabudget blijft dit jarenlang renderen. Idealiter op je eigen platform. Zo verandert je content van een kostenpost in een lange termijn investering. Met dit in je achterhoofd is het toch vreemd dat bedrijven makkelijk de portemonnee trekken voor een prachtige website of social campagne maar er vervolgens geen budget meer is om op een strategische manier content te produceren.'
(PvWK)
Over de oprichters
'Bob Hardus is een SEO en content expert die al jaren actief is als freelance consultant. Daarnaast heeft hij diverse boeken gepubliceerd waaronder zijn meest recente boek De Google formule. Matthijs Tielman is als strategy director altijd actief geweest in de wereld van content. Als een van de grondleggers van het content marketing bureau van Wayne Parker Kent en recent bij Bravoure. Daarnaast is hij jarenlang een van de hosts geweest van de podcast The Brief en initiatiefnemer van het jaarlijkse WPK/Mediatest Jongerenonderzoek. Meer info: www.thecontentdepartment.nl.'
(bron: TCD)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- dat onderdeel is van Mediahuis
- The Content Department
- Matthijs Tielman
- stonden zij aan de basis van succesvolle projecten voor Samsung
- contentproductie en distributie bij The Content Department worden uitbesteed. Een volledige contentafdeling op afstand dus. En die gespecialiseerde afdeling is wat veel bedrijven missen
- Henkel en Aldi. Nu kan technische realisatie van platformen
- The Brief
- andacht trekken. Mooie dingen maken
- gezien worden
- strategy director
- contentmarketing
- WPK
- aandacht
- formatontwikkeling
- ww.thecontentdepartment.nl
- daar zijn Tielman en Hardus van overtuigd. ‘Wij veranderen content van een kostenpost in een lange termijn investering.’ Tielman: “Het mooie is dat onze methode resulteert in structureel organisch bereik. Ook zonder mediabudget blijft dit jarenlang renderen. Idealiter op je eigen platform. Zo verandert je content van een kostenpost in een lange termijn investering. Met dit in je achterhoofd is het toch vreemd dat bedrijven makkelijk de portemonnee trekken voor een prachtige website of social campagne maar er vervolgens geen budget meer is om op een strategische manier content te produceren.” — Bob Hardus is een SEO en content expert die al jaren actief is als freelance consultant. Daarnaast heeft hij diverse boeken gepubliceerd waaronder zijn meest recente boek De Google formule. Matthijs Tielman is als strategy director altijd actief geweest in de wereld van content. Als een van de grondleggers van het content marketing bureau van Wayne Parker Kent en recent bij Bravoure. Daarnaast is hij jarenlang een van de hosts geweest van de podcast The Brief en initiatiefnemer van het jaarlijkse WPK/Mediatest Jongerenonderzoek. —- Voor aanvullende informatie of interviewaanvragen kan contact opgenomen worden met Matthijs Tielman mail: matthijs@thecontentdepartment.nl tel: 0650431496 web: www.thecontentdepartment.nl
- Bob Hardus
- Bravoure
- media inkopen en ‘gezien worden’. Ook als je daarmee jouw doelgroep lastigvalt terwijl ze met iets anders bezig zijn. Dit zal met AI alleen maar erger worden.” Bob Hardus: “Goede marketing is de kunst om te begrijpen wat jouw doelgroep wil en nodig heeft. Meestal is dit informatie; antwoord op een vraag of de oplossing voor een probleem. Welke informatie en wanneer stellen we vast door het zoekgedrag en de zoekintentie te analyseren. De doelgroep begrijpen vormt het uitgangspunt. Of de copy vervolgens geschreven is door een AI of een redacteur of een afbeelding gemaakt is door een designer of een beeldgenerator maakt ons niet uit. Als de informatie maar waardevol is en beschikbaar voor de doelgroep op het juiste moment.” Hardus en Tielman ontwikkelden hun content marketing methode in de tijd dat ze bij Wayne Parker Kent samenwerkten. Bij het reclamebureau
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Kruidvat investeert in inhouse... 09-05-2025
- Home ontwikkelt introductiecampagne... 02-05-2025
- Tabloo start speelse... 16-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management