Identiteit Leeuwarden-Fryslân Culturele Hoofdstad bekroond

Identiteit Leeuwarden-Fryslân Culturele Hoofdstad bekroond
  • Design
  • 8 aug 2016 @ 11:40
  • 12767 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Visual idAwards

De identiteit van Leeuwarden-Fryslân als Culturele Hoofdstad 2018 heeft de gouden award gewonnen in de categorie beste logo van de Hiibrand Award. Studio Piraat heeft voor Culturele Hoofdstad 2018 de identiteit ontworpen. De Hiiibrand Award is een internationale wedstrijd, geïnitieerd vanuit China. Er waren 972 inzendingen uit ruim 40 landen.

Het beeldmerk en het identiteitssysteem zijn volgens Studio Piraat zeer herkenbaar, toegankelijk, gebruiksvriendelijk en geeft de veelzijdigheid van Leeuwarden als culturele stad en haar ambities weer. De identiteit sluit aan op deze ambitie en op de Friese term Iepen Mienskip, wat ‘gemeenschapszin die zich naar buiten richt’ betekent. Het ontwerp heeft een heldere beelden- en vormentaal, gecombineerd met zes basiskleuren die openheid, transparantie en aandacht voor elkaars identiteit en diversiteit uitstraalt. Alle uitingen en toepassingen zijn gestoeld op dit omschreven concept. Naast de identiteit is Studio Piraat verantwoordelijk voor het ontwerp en ontwikkeling van de website.

'Leeuwarden-Fryslân 2018 feliciteert Studio Piraat met deze erkenning. We zijn verheugd dat ons logo ook internationaal aanspreekt, en dat de jury de grafische uitdrukking van onze Iepen Mienskips-boodschap wist te waarderen', zo stelt Lieven Bertels ceo en cultureel directeur van Leeuwarden-Fryslân 2018 European Capital of Culture.  

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken