Identiteit Leeuwarden-Fryslân Culturele Hoofdstad bekroond
- Design
- 8 aug 2016 @ 11:40
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - Visual idAwards
- 8 aug 2016 @ 11:40
- Redactie Design
De identiteit van Leeuwarden-Fryslân als Culturele Hoofdstad 2018 heeft de gouden award gewonnen in de categorie beste logo van de Hiibrand Award. Studio Piraat heeft voor Culturele Hoofdstad 2018 de identiteit ontworpen. De Hiiibrand Award is een internationale wedstrijd, geïnitieerd vanuit China. Er waren 972 inzendingen uit ruim 40 landen.
Het beeldmerk en het identiteitssysteem zijn volgens Studio Piraat zeer herkenbaar, toegankelijk, gebruiksvriendelijk en geeft de veelzijdigheid van Leeuwarden als culturele stad en haar ambities weer. De identiteit sluit aan op deze ambitie en op de Friese term Iepen Mienskip, wat ‘gemeenschapszin die zich naar buiten richt’ betekent. Het ontwerp heeft een heldere beelden- en vormentaal, gecombineerd met zes basiskleuren die openheid, transparantie en aandacht voor elkaars identiteit en diversiteit uitstraalt. Alle uitingen en toepassingen zijn gestoeld op dit omschreven concept. Naast de identiteit is Studio Piraat verantwoordelijk voor het ontwerp en ontwikkeling van de website.
'Leeuwarden-Fryslân 2018 feliciteert Studio Piraat met deze erkenning. We zijn verheugd dat ons logo ook internationaal aanspreekt, en dat de jury de grafische uitdrukking van onze Iepen Mienskips-boodschap wist te waarderen', zo stelt Lieven Bertels ceo en cultureel directeur van Leeuwarden-Fryslân 2018 European Capital of Culture.
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
- 40 landen
- 972 inzendingen
- Studio Piraat
- Culturele Hoofdstad 2018
- Leeuwarden-Fryslân
- China
- Hiibrand Award
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

