13 Pentawards naar Nederland

13 Pentawards naar Nederland
  • Design
  • 24 sep 2020 @ 18:16
  • 15018 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Designawards

Zojuist zijn via een livestream de prestigieuze Pentawards 2020 uitgereikt. Nederland viel dertien keer in de prijzen. Magnet Design mocht een Platinum Award in ontvangst nemen en Bowler & Kimchi en Studio Kluif (2x) wonnen een Gold Pentaward.

De 14e editie was goed voor 2.000 inzendingen uit 60 landen verdeeld over 5 continenten. Het VK, Spanje, Rusland en China namen de meeste prijzen in ontvangst.
Agency of the Year werd Backbone Branding uit Armenië. De titel Best Newcomer of the Year ging naar Caparo Design Crew uit Griekenland. XiongBo Deng en ShenZhen Lingyun van Creative Packaging Design Co. Ltd uit China mogen zich een jaar lang Designer of the Year noemen en Robert Dadashev van de British School of Art & Design in Rusland ontving de Nxt-Gen Award voor Best Student Work.

De Nederlandse winnaars van een Pentaward

PLATINUM AWARD

Magnet Design voor Hema

GOLD AWARD

Bowler & Kimchi
voor Bean Playing Tennis

Studio Kluif (2x) voor Brand Loyalty en Indie Brewerie

SILVER AWARD

Anthem
voor Jonah’s

OD Design Studio & Flex/Design voor Moyo

BRONZE AWARD

Guts&Glorious
voor Johannes

Anthem (3x) voor Second Life Tea, Green Rebels United en Oxo

Maan voor Howies

Studio Kluif voor Intratuin

Kijk hier voor alle winnaars.

MarketingTribune sprak met de dolgelukkige winnaars van Bowler & Kimchi: 'We zijn superblij en trots op deze gouden Pentaward! Het is een project wat we zelf bedacht hebben, dus extra leuk om daar een award voor te krijgen. Hopelijk kunnen we hier mee heel veel kinderen lekker buiten laten spelen! Wie wordt daar nou niet blij van!
In deze tijd waarin kinderen meer bezig zijn met online gaming, social media en Netflix is het een uitdaging om kinderen het huis uit te krijgen om iets actiefs te doen buiten. We wilden een verpakkingsconcept ontwikkelen dat kinderen aanspreekt en ouders helpt om ze te motiveren om buiten te spelen en plezier te hebben!
Onze oplossing was een idee voor een verpakking voor tennisballen. Geïnspireerd door de sperzieboon is de tennisbalverpakking getransformeerd in een grote boon met daarin vier ballen. De verpakking is zacht genoeg om de ballen er met de hand uit te halen via de voorkant van de boon. Een klein, maar belangrijk, detail is het haakje in de natuurlijke vorm van de boon. Daarmee kun je de boon ophangen in de winkel en op het tennisveld aan het net. Visueel is het een mooie verpakking, die van het schap knalt. Een designoplossing dat een functionele verpakking omzet in een verpakking met een emotionele connectie, een verpakking die zorgt voor een glimlach. Het leven is al serieus genoeg!
Het idee achter BEAN PLAYING TENNIS is het spelen met de engelse woorden BEAN en BEEN. Have you “bean” playing tennis?
De verpakking is ook gelijk de manier om je ballen op te bergen, dus zo min mogelijk materiaal, je hoeft niets weg te gooien. Het logo en alle info is embossed in de verpakking en daardoor is er geen label nodig. Omdat wij de aarde en het milieu belangrijk vinden, hebben we er gekozen om op een leuke manier gebruik te maken van gerecycled plastic uit de zee.'

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken