Samsung introduceert nieuwe foldable smartphones met Roadshow

Samsung introduceert nieuwe foldable smartphones met Roadshow
  • Design
  • 14 sep 2021 @ 13:32
  • 8512 x gelezen
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Samsung zet de nieuwe smartphones Galaxy Z Fold3 en Z Flip3 5G groots op de kaart met een reeks activaties in verschillende Nederlandse steden in september. Activatiebureau Dutch Moving Media en diens partner Xclusive waren nauw betrokken bij de conceptfase. Beide partijen zijn verantwoordelijk voor de uitvoering van de Roadshow.

Op 11 augustus introduceerde Samsung wereldwijd nieuwe, vouwbare smartphones. In Nederland wil het merk de introductie op een ludieke manier kracht bijzetten met een passende Roadshow. De Roadshow bezoekt in september onder andere Rotterdam, Eindhoven, Utrecht en Leidschendam.

Foldable karakter
De Galaxy Z Fold3 en Z Flip3 5G kenmerken zich door het opvouwbare ontwerp. Dit was het uitgangspunt voor het concept van de Roadshow. Voor de aankleding zijn spectaculars geproduceerd: twee levensgrote exemplaren van de foldable toestellen, inclusief een lenticulair scherm; twee Samsung façades van 3 meter hoog en een DJ booth, vormgegeven als de achterkant van de Z Flip3 5G.

Er zijn acts te zien van slangenmensen (Corpus Acrobatics) die zich dubbelvouwen; er is een illusionist die muntjes om kan laten buigen en er lopen promotieteams rond die foldable flyers en gebrande fortune cookies uitdelen: dubbelgeklapte koekjes met een unieke code erin. Met deze code maakt de deelnemer online kans op een Galaxy Fold3 5G. Via de QR code op de achterzijde van de flyer komt de consument terecht in de AR Experience waarin de specificaties van de smartphones te zien zijn. DJ La Fuente verzorgt de muziek tijdens de activatiedagen.

De Roadshow wordt ook online aangevlogen. Influencers als La Fuente en Jay Jay Boske zijn aangehaakt om de campagne ook via social media een boost te geven.

Samenwerking Dutch Moving Media en Xclusive
Dutch Moving Media, het activatiebureau van Samsung, heeft voor deze opdracht nauw samengewerkt met Xclusive. Directeur Dutch Moving Media Pierluigi Jorritsma: ‘Dutch Moving Media weet als geen ander hoe je de doelgroep activeert voor een merk op een passende manier. Onze partner Xclusive is ijzersterk in strategie, concept, 2D/3D creatie en productie. Onze klant verdient het beste van beide. Dat krijgen ze nu zondermeer.’

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken