'HEMA the worst musical' bekroond als slechtste slogan van 2012
- Food-en-retail
- 3 jan 2013 @ 00:00
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- MarketingMerken
- 3 jan 2013 @ 00:00
- Redactie MarketingTribune
De slechtste slogan van afgelopen jaar is bekend. Althans, volgens de lezers van een bepaalde site. En sinds we van Reclameman van het Jaar 2012 Simon Neefjes hebben geleerd dat jury's het onmogelijk zo goed weten als de grote massa, kunnen we deze 'slechtste slogan' wellicht ook met een korreltje zout nemen. Hoewel? Hoe 'worst' is 'HEMA de worst musical ever'?
Op nieuwjaarsdag 2013 maakte website Slechte Slogans een boeiende lijst bekend, namelijk die van 'de slechtste slogans' van het jaar. De slechtste slogan van 2012 is volgens deze website, die op basis van crowdsourcing slogans verzamelt: 'Hema, de worst musical ever', met 20% van de stemmen. Er deden bijna vijfhonderd mensen mee aan deze verkiezing. Tweede werd 'We do asbest we can' van Sloopcombinatie Laren (17%), derde 'Handen uit de mouwen in plaats van hand ophouden' van de VVD (14%) en vierde 'Van Hattem welkom' van de gemeente Hattem (13%). Overigens kon de HEMA-slogan die getuigde van zelfspot in bepaalde kringen juist ook wel weer op grote sympathie rekenen. Ook RTL en Veronica tonen zich geinteresseerd in dit onderwerp en stellen de vraag of slecht ook automatisch commercieel slecht is. Wat de slechtste slogans betreft, zijn we nu al benieuwd naar de oogst van 2013. (PvWK)
Volledige uitslag verkiezing Slechtste Slogan van 2012
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing