'HEMA the worst musical' bekroond als slechtste slogan van 2012

'HEMA the worst musical' bekroond als slechtste slogan van 2012
  • Food-en-retail
  • 3 jan 2013 @ 00:00
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • MarketingMerken

De slechtste slogan van afgelopen jaar is bekend. Althans, volgens de lezers van een bepaalde site. En sinds we van Reclameman van het Jaar 2012 Simon Neefjes hebben geleerd dat jury's het onmogelijk zo goed weten als de grote massa, kunnen we deze 'slechtste slogan' wellicht ook met een korreltje zout nemen. Hoewel? Hoe 'worst' is 'HEMA de worst musical ever'?

Op nieuwjaarsdag 2013 maakte website Slechte Slogans een boeiende lijst bekend, namelijk die van 'de slechtste slogans' van het jaar. De slechtste slogan van 2012 is volgens deze website, die op basis van crowdsourcing slogans verzamelt: 'Hema, de worst musical ever', met 20% van de stemmen. Er deden bijna vijfhonderd mensen mee aan deze verkiezing. Tweede werd 'We do asbest we can' van Sloopcombinatie Laren (17%), derde 'Handen uit de mouwen in plaats van hand ophouden' van de VVD (14%) en vierde 'Van Hattem welkom' van de gemeente Hattem (13%). Overigens kon de HEMA-slogan die getuigde van zelfspot in bepaalde kringen juist ook wel weer op grote sympathie rekenen. Ook RTL en Veronica tonen zich geinteresseerd in dit onderwerp en stellen de vraag of slecht ook automatisch commercieel slecht is. Wat de slechtste slogans betreft, zijn we nu al benieuwd naar de oogst van 2013. (PvWK)


Volledige uitslag verkiezing Slechtste Slogan van 2012

1. Hema, de worst musical ever (20%)
2. We do asbest as we can (17%)
3. Handen uit de mouwen in plaats van hand ophouden (14%)
4. Van Hattem welkom (13%)
5. SUPERKEUKENS Zo'n naam zegt alles (10%)
6. HANS ANDERS Ik zou niet anders willen! (7%)
7. Hoe maak ik mijn kiplekker? (6%)
8. Gall & Gall: 2 voor wijnig (5%)
9. Het hout nooit op! (4%)
10. Te professioneel voor de crimineel (1%)



 


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken