[Retail safari] Livraria Lello - inspiratiebron voor velen
- Food-en-retail
- 25 nov 2015 @ 15:40
- Link
-
Albert Top
algemeen directeur
Crossmarks - InnovatieWinkelen
- 25 nov 2015 @ 15:40
- Albert Top
Plan je een tripje naar Porto, Portugal? Dan kan een bezoek aan Livraria Lello niet uitblijven. Sinds 1906 wordt Livraria Lello gezien als één van de mooiste boekenwinkels ter wereld. Buiten de brede keuze uit Portugese, Engelse en Franse fictie, non-fictie en poëzie staat de boekenwinkel bekend om haar persoonlijke hulp en spectaculaire interieur. We nemen een kijkje in één van de mooiste boekenwinkels ter wereld…
O en weet je wat het best bewaarde geheim in Porto is? De kleine koffieshop op de tweede verdieping waar je kan genieten van koffie, port en sigaren!
Portugese inspiratiebron
Livraria Lello is een echte publiekstrekker. Dagelijks zijn bezoekersaantallen gigantisch. De boekwinkel met Neogotische façade en prachtig Art Nouveau interieur is een inspiratiebron voor velen. Er gaat zelfs het gerucht dat J.K. Rowling, in de tijd dat ze in Portugal woonde, door de boekenwinkel is geïnspireerd om Harry Potter te schrijven. Heb je de boeken gelezen dan herken je de typische kenmerken van Livraria Lello’s interieur. Denk bijvoorbeeld aan de indrukwekkende gewelfde rode trap die twee verdiepingen verbindt. Of de gesneden lambrisering, torenhoge boekenkasten en het glas-in-lood plafond met Livraria Lello’s motto ‘Vecus in Labore’. Een goede reden om een trip naar Porto te plannen.
Albert Top
directeur Crossmarx
BEELD IMPRESSIE:
beeld: Crossmarx voor MarketingTribune
-
Albert Top
- Werkt bij: Crossmarks
- Functie: algemeen directeur
- Website:http://www.crossmarks.nl/
- Profiel »
- beeld-impressie
- Portugal
- boeken
- boekenkasten
- Art Nouveau
- schrijven
- Harry Potter
- typisch
- retail
- geïnspireerd
- J.K. Rowling
- glas-in-lood
- inspiratiebron
- kenmerk
- retail safari
- Crossmarx
- interieur
- gerucht
- boekenwinkel
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- 'Actionkiller' Die Grenze opent in Amsterdam
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra kersteer kerst
- Limited Heineken-fles bij start feestmaand
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go food wint gemak van...
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- Fritz-kola start bewustwordingscampagne tegen overconsumptie
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- CBL: Versterken voedselvoorziening... 12-12-2025
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van... 09-12-2025
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds:... 08-12-2025
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra... 06-12-2025
- Limited Heineken-fles bij start... 04-12-2025
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go... 04-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




