[Retail safari] Livraria Lello - inspiratiebron voor velen
- Food-en-retail
- 25 nov 2015 @ 15:40
- Link
-
Albert Top
algemeen directeur
Crossmarks - InnovatieWinkelen
- 25 nov 2015 @ 15:40
- Albert Top
Plan je een tripje naar Porto, Portugal? Dan kan een bezoek aan Livraria Lello niet uitblijven. Sinds 1906 wordt Livraria Lello gezien als één van de mooiste boekenwinkels ter wereld. Buiten de brede keuze uit Portugese, Engelse en Franse fictie, non-fictie en poëzie staat de boekenwinkel bekend om haar persoonlijke hulp en spectaculaire interieur. We nemen een kijkje in één van de mooiste boekenwinkels ter wereld…
O en weet je wat het best bewaarde geheim in Porto is? De kleine koffieshop op de tweede verdieping waar je kan genieten van koffie, port en sigaren!
Portugese inspiratiebron
Livraria Lello is een echte publiekstrekker. Dagelijks zijn bezoekersaantallen gigantisch. De boekwinkel met Neogotische façade en prachtig Art Nouveau interieur is een inspiratiebron voor velen. Er gaat zelfs het gerucht dat J.K. Rowling, in de tijd dat ze in Portugal woonde, door de boekenwinkel is geïnspireerd om Harry Potter te schrijven. Heb je de boeken gelezen dan herken je de typische kenmerken van Livraria Lello’s interieur. Denk bijvoorbeeld aan de indrukwekkende gewelfde rode trap die twee verdiepingen verbindt. Of de gesneden lambrisering, torenhoge boekenkasten en het glas-in-lood plafond met Livraria Lello’s motto ‘Vecus in Labore’. Een goede reden om een trip naar Porto te plannen.
Albert Top
directeur Crossmarx
BEELD IMPRESSIE:
beeld: Crossmarx voor MarketingTribune
-
Albert Top
- Werkt bij: Crossmarks
- Functie: algemeen directeur
- Website:http://www.crossmarks.nl/
- Profiel »
- boekenwinkel
- Crossmarx
- Art Nouveau
- kenmerk
- Portugal
- boeken
- boekenkasten
- geïnspireerd
- inspiratiebron
- gerucht
- J.K. Rowling
- retail safari
- Harry Potter
- retail
- typisch
- schrijven
- beeld-impressie
- glas-in-lood
- interieur
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Rivièra Maison tot verrassing woonbranche failliet
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- Eén swipe mixt twee bonensoorten: Philips Baristina promoot...
- Dirk krijgt hoogste score in YouGov / Distrifood-rapport
- Krekels op het menu: Kriket komt naar Nederland
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
- Veggies First: van bijgerecht naar... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers