[Retail safari] Livraria Lello - inspiratiebron voor velen
- Food-en-retail
- 25 nov 2015 @ 15:40
- Link
-
Albert Top
algemeen directeur
Crossmarks - InnovatieWinkelen
- 25 nov 2015 @ 15:40
- Albert Top
Plan je een tripje naar Porto, Portugal? Dan kan een bezoek aan Livraria Lello niet uitblijven. Sinds 1906 wordt Livraria Lello gezien als één van de mooiste boekenwinkels ter wereld. Buiten de brede keuze uit Portugese, Engelse en Franse fictie, non-fictie en poëzie staat de boekenwinkel bekend om haar persoonlijke hulp en spectaculaire interieur. We nemen een kijkje in één van de mooiste boekenwinkels ter wereld…
O en weet je wat het best bewaarde geheim in Porto is? De kleine koffieshop op de tweede verdieping waar je kan genieten van koffie, port en sigaren!
Portugese inspiratiebron
Livraria Lello is een echte publiekstrekker. Dagelijks zijn bezoekersaantallen gigantisch. De boekwinkel met Neogotische façade en prachtig Art Nouveau interieur is een inspiratiebron voor velen. Er gaat zelfs het gerucht dat J.K. Rowling, in de tijd dat ze in Portugal woonde, door de boekenwinkel is geïnspireerd om Harry Potter te schrijven. Heb je de boeken gelezen dan herken je de typische kenmerken van Livraria Lello’s interieur. Denk bijvoorbeeld aan de indrukwekkende gewelfde rode trap die twee verdiepingen verbindt. Of de gesneden lambrisering, torenhoge boekenkasten en het glas-in-lood plafond met Livraria Lello’s motto ‘Vecus in Labore’. Een goede reden om een trip naar Porto te plannen.
Albert Top
directeur Crossmarx
BEELD IMPRESSIE:
beeld: Crossmarx voor MarketingTribune
-
Albert Top
- Werkt bij: Crossmarks
- Functie: algemeen directeur
- Website:http://www.crossmarks.nl/
- Profiel »
- Portugal
- geïnspireerd
- retail safari
- beeld-impressie
- schrijven
- Crossmarx
- Harry Potter
- inspiratiebron
- glas-in-lood
- Art Nouveau
- retail
- boekenkasten
- interieur
- boeken
- typisch
- gerucht
- kenmerk
- J.K. Rowling
- boekenwinkel
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Betaalbare diamant centraal in nieuwe Zeeman-campagne
- Albert Heijn kiest Jeroen van Koningsbrugge als nieuwe...
- [marketeer 230] Isabelle Pinckaers - Head of Marketing Podimo
- Horroriconen komen samen op Fanta Halloween verpakkingen
- [column] Zo raakt je duurzaamheidsboodschap wél: menselijkheid...
- Stephanie van Eerd van The Magnum Ice Cream Company: 'Omarmen...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw... 12-09-2025
- Heineken 0 punt 0 bereikt 10K... 11-09-2025
- Kruidvat versterkt... 08-09-2025
- Fritz-kola introduceert Mischmasch... 08-09-2025
- Albert Heijn zet tech in tegen... 08-09-2025
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer... 08-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes