Hak maakt stap naar vegetarisch koelschap
- Food-en-retail
- 16 mei 2017 @ 09:20
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - IntroductieFoodMarketing
- 16 mei 2017 @ 09:20
- Redactie Food en Retail
Groentemerk Hak brengt voor het eerst in het 65-jarige bestaan van het bedrijf een serie producten op de markt die straks niet in het conserven-, maar juist het koelschap te vinden zijn. Het gaat om twee verse bonenburgers en een bonenworst, die 100% vegetarisch en plantaardig zijn. De nieuwe producten passen daarmee volgens Hak perfect in de huidige foodtrends: pure producten zonder onnodige toevoegingen en meer plantaardig eten. Marketeer Nicole Freid: 'Onze bonenburgers en – worst zijn een hele lekkere manier om vaker bonen te eten.'
De 100% plantaardige en vegetarische producten zijn 16 dagen houdbaar en
vanaf 15 mei 2017 bij supermarktketen Jumbo verkrijgbaar. De bonenburgers en –worst zitten boordevol bonen en groenten en zijn 100% plantaardig. Ze zijn op smaak gebracht met kruiden en specerijen. Daarnaast bevatten ze geen smaakversterkers noch conserveringsmiddelen. Ze hebben een ambachtelijke stoere uitstraling waarbij de bonen en groenten goed zichtbaar zijn en daarmee een hoofdrol spelen.
Nieuwe foodtrends
De nieuwste bonenproducten van Hak passen hiermee perfect binnen de huidige foodtrends: plantaardig, gezond, zonder onnodige toevoegingen en zeer geschikt voor een dagje zonder vlees. Deze nieuwe producten met de bonen en groenten van Hak zijn ontwikkeld in samenwerking met topkok Herman den Blijker en Schouten Europe, marktleider in vegetarische producten en vleesvervangers in Nederland. De Hollandse Bonenburger, Pittige Linzenburger en Zwarte Bonenworst zijn per twee stuks verpakt (2x100gram). De consumentenadviesprijs is €2,99, meldt het merk.
Bonen zijn leidend in meer plantaardig eten
Voor Hak als groentefabrikant is het de eerste stap van conserven naar het koelschap
in de winkel. Nicole Freid, directeur marketing en innovatie: 'Als Nederlanders
eten we vaker en meer peulvruchten binnen het steeds meer plantaardige menu, maar
nog steeds relatief weinig ten opzichte van Zuid-Europese consumenten. Dit komt vooral omdat we nog niet goed weten hoe we bonen lekker kunnen klaarmaken. Wij willen Nederlanders hierbij helpen: de bonenburgers en – worst zijn een hele lekkere manier om vaker bonen te eten. Bovendien inspireren we hen om zelf ook met bonen aan de slag te gaan. Aan de binnenkant van de verpakking vinden consumenten recepten om zelf een bonenburger te maken.'
Den Blijker werkt
Hak ziet de omzet in peulvruchten voor het derde jaar op rij sterk stijgen. De afgelopen
12 maanden steeg de omzet met 14%. Dat kwam onder meer door de grote
'bonen erbij' campagne met Herman den Blijker en diverse innovaties zoals een heel
programma bonen en bonenschotels, verpakt in de bij consumenten populaire stazak.
Daar voegt Hak nu met de burgers en worst drie nieuwe bonenproducten aan toe.
(PvWK)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- bedrijf
- op de markt
- bonenworst
- worst
- food
- marketing
- conserven
- plantaardig
- marketeer
- bonen
- bonenburgers
- Nicole Freid
- 65
- koelschap
- lekker
- veggy
- plantaardig eten
- Hak
- vers
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer of the Year 2025-2026...
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw koffiesysteem Neo met...
- Kruidvat versterkt beautypositionering
- Albert Heijn zet tech in tegen voedselverspilling
- Fritz-kola introduceert Mischmasch in Nederland
- Heineken 0 punt 0 bereikt 10K taplocaties in Europa
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- ACM onderzoekt marges en... 19-09-2025
- DPG Media en Albert Heijn lanceren... 18-09-2025
- Start pilot 'De Betere Kantine' 18-09-2025
- Breaking: Deen Jesper Højer is... 17-09-2025
- Bolletje lanceert ronde Bagel Cracker16-09-2025
- Intergamma lanceert... 16-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes