Hak maakt stap naar vegetarisch koelschap

Hak maakt stap naar vegetarisch koelschap
  • Food-en-retail
  • 16 mei 2017 @ 09:20
  • 11712 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • IntroductieFoodMarketing

Groentemerk Hak brengt voor het eerst in het 65-jarige bestaan van het bedrijf een serie producten op de markt die straks niet in het conserven-, maar juist het koelschap te vinden zijn. Het gaat om twee verse bonenburgers en een bonenworst, die 100% vegetarisch en plantaardig zijn. De nieuwe producten passen daarmee volgens Hak perfect in de huidige foodtrends: pure producten zonder onnodige toevoegingen en meer plantaardig eten. Marketeer Nicole Freid: 'Onze bonenburgers en – worst zijn een hele lekkere manier om vaker bonen te eten.'

De 100% plantaardige en vegetarische producten zijn 16 dagen houdbaar en
vanaf 15 mei 2017 bij supermarktketen Jumbo verkrijgbaar. De bonenburgers en –worst zitten boordevol bonen en groenten en zijn 100% plantaardig. Ze zijn op smaak gebracht met kruiden en specerijen. Daarnaast bevatten ze geen smaakversterkers noch conserveringsmiddelen. Ze hebben een ambachtelijke stoere uitstraling waarbij de bonen en groenten goed zichtbaar zijn en daarmee een hoofdrol spelen.

Nieuwe foodtrends
De nieuwste bonenproducten van Hak passen hiermee perfect binnen de huidige foodtrends: plantaardig, gezond, zonder onnodige toevoegingen en zeer geschikt voor een dagje zonder vlees. Deze nieuwe producten met de bonen en groenten van Hak zijn ontwikkeld in samenwerking met topkok Herman den Blijker en Schouten Europe, marktleider in vegetarische producten en vleesvervangers in Nederland. De Hollandse Bonenburger, Pittige Linzenburger en Zwarte Bonenworst zijn per twee stuks verpakt (2x100gram). De consumentenadviesprijs is €2,99, meldt het merk.

Bonen zijn leidend in meer plantaardig eten
Voor Hak als groentefabrikant is het de eerste stap van conserven naar het koelschap
in de winkel. Nicole Freid, directeur marketing en innovatie: 'Als Nederlanders
eten we vaker en meer peulvruchten binnen het steeds meer plantaardige menu, maar
nog steeds relatief weinig ten opzichte van Zuid-Europese consumenten. Dit komt vooral omdat we nog niet goed weten hoe we bonen lekker kunnen klaarmaken. Wij willen Nederlanders hierbij helpen: de bonenburgers en – worst zijn een hele lekkere manier om vaker bonen te eten. Bovendien inspireren we hen om zelf ook met bonen aan de slag te gaan. Aan de binnenkant van de verpakking vinden consumenten recepten om zelf een bonenburger te maken.'

Den Blijker werkt
Hak ziet de omzet in peulvruchten voor het derde jaar op rij sterk stijgen. De afgelopen
12 maanden steeg de omzet met 14%. Dat kwam onder meer door de grote
'bonen erbij' campagne met Herman den Blijker en diverse innovaties zoals een heel
programma bonen en bonenschotels, verpakt in de bij consumenten populaire stazak.
Daar voegt Hak nu met de burgers en worst drie nieuwe bonenproducten aan toe.
(PvWK)

 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken