Vuijk, Goedemondt en Leeflang gaan in 30 dagen 'plastic afvallen'

Vuijk, Goedemondt en Leeflang gaan in 30 dagen 'plastic afvallen'
  • Food-en-retail
  • 8 jan 2020 @ 08:53
  • 21059 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Packaging designMVO

Er is eindelijk een leuke manier om in het nieuwe jaar overtollige kilo’s kwijt te raken. Het Wereld Natuur Fonds (WWF) lanceert de Plastic Afvallen app.

Deze app bestaat volgens de initiatoren uit een 30 dagen challenge waarmee je stapsgewijs en op een leuke manier kunt afvallen van je wegwerpplastic gebruik. 'Gezond voor jezelf én de natuur! De Plastic afvallen app is (gratis) te downloaden via de Appstore en Google Play Store. Digital Agency Elastique is verantwoordelijk voor het concept, de content en de technische ontwikkeling van de applicatie.' 

Sander Oskamp, Creative Director van ontwikkelaar Elastique: 'Het is als maker natuurlijk fantastisch om een product te mogen ontwikkelen waar we van A tot Z onze creativiteit in kwijt kunnen. Dat het dan ook nog eens om een, in mijn ogen, zeer belangrijk doel gaat, maakt het nog waardevoller.'

YouTuber en model Jessie Jazz Vuijk, cabaretier Ronald Goedemondt en 3FM-dj Yoeri Leeflang gaan strijden tegen de ‘PET-rolletjes’ en de ‘calo-rietjes’ en hopen zo heel Nederland te inspireren. Ze worden in hun gevecht tegen de kilo’s intensief begeleid door (Plastic) Fitcoach Mark Schadenberg: 'Mensen willen graag kilo’s afvallen voor een lang, gelukkig en gezond leven, maar afvallen van kilo’s plastic zorgt ervoor dat niet alleen de mens lang gelukkig en gezond kan leven maar ook de wereld en de natuur.' De fitcoach geeft ook tips in de app en hij staat dag en nacht klaar voor deelnemers die hulp nodig hebben.

30 dagen challenge tegen wegwerpplastic
YouTuber Vuijk is heel nieuwsgierig naar wat zij zelf kan veranderen: 'Ik denk dat kleine aanpassingen al een groot verschil kunnen maken! Het is denk ik iets waar we met zijn allen meer over na moeten denken.'

Cabaretier Ronald Goedemondt is blij dat hij hulp krijgt: 'Ik wil geloven in de macht van het individu in het bestrijden van het plastic afval probleem. Maar dan moet ik wel weten wat ik kan doen.'

DJ Yoeri Leeflang besteedt in zijn uitzendingen al regelmatig aandacht aan afval in vliegtuigen. Hij wil de 30 dagen challenge aangaan om in zijn eigen leven wegwerpplasticgebruik terug te dringen: 'Iets dat gemaakt is om voor eeuwig mee te gaan vloekt met eenmalig gebruik.'

8 miljoen ton plastic per jaar in zee
Het is van groot belang voor onszelf, maar ook voor bijvoorbeeld zeeschildpadden en andere zeedieren dat we van onze ‘plastic verslaving’ afkomen. Er belanden nu al per uur bijna 10 olympische zwembaden aan plastic in zee. Elk jaar komt 8 miljoen ton plastic in de oceanen terecht. Als we niks doen dan zal de hoeveelheid in 2030 verdubbeld zijn met alle gevolgen voor zeedieren en mensen. Daarom moeten we nu met zijn allen in actie komen. Volgens WWF ligt de oplossing deels voor het oprapen: het gebruik van wegwerpplastic liefst zo snel mogelijk stoppen. Lees hier meer over wat WWF doet om het probleem van plastic afval in oceanen tegen te gaan.
(PvWK)

De Plastic Afvallen app
'De Plastic Afvallen app is een 30-dagen challenge waar je uitdagingen krijgt om zo stapsgewijs af te vallen van je wegwerpplastics. Door de app word je bewuster gemaakt,uitgedaagd en op een leuke manier gefaciliteerd om geen wegwerpplastic meer te gebruiken.
Workout: diverse challenges om je wegwerpplastic verbruik te vervangen door alternatieven. Ondersteund door je eigen Plastic Fit Coach en diverse experts.
Levensstijl: met steeds uitdagendere challenges in-en-om het huis krijg je inzicht in je plasticverslaving en krijg je alternatieven aangereikt voor wegwerpplastics in je dagelijkse leven. Je leert een andere gewoonte aan.
Progressie: vorderingen bijhouden van het aantal afgevallen plastic kilo’s en je PAI (Plastic Afhankelijkheid Index) tijdens 4 weegmomenten in deze 30 dagen challenge.
Beloning: het is natuurlijk al een beloning waard dat je de challenge aangaat maar in de app kun je ook nog profiteren van een aantal meevallertjes
Gratis: het kost je niets om de app te downloaden en te gebruiken.'

De app is ontwikkeld door Elastique.
(bron: WWF)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken