Sint geeft dit jaar meer uit
- Food-en-retail
- 4 dec 2020 @ 11:45
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingEvenement
- 4 dec 2020 @ 11:45
- Peter van Woensel Kooy
Die goede oude Sint is in 2020 in een gulle bui en geeft gemiddeld 84 euro uit aan cadeaus. Die worden vooral online aangeschafd, de winkelstraat wordt vermeden, constateert het Economisch Bureau van ING.
Nog maar 13 procent van de meer dan veertienduizend ondervraagde ING-klanten heeft alle Sinterklaascadeautjes in de winkelstraat gekocht. Dat was vorig jaar met meer dan een kwart van de mensen nog het dubbele, meldt Nu.nl.
'Het aantal hulpsinterklazen dat helemaal niet meer de straat op gaat voor het vullen van de zak verdubbelde ook, tot 14 procent. Van alle cadeautjes werd 54 procent online gekocht, tegen 38 procent vorig jaar.'
De hulpsinterklazen zijn ook guller in dit coronajaar. 'Gemiddeld wordt 7 euro meer uitgegeven aan cadeautjes dan vorig jaar', zegt ING-econoom Marten van Garderen. Vorig jaar was dat nog 77 euro. Lees hier verder.
(PvWK, bron: Nu.nl, foto Wouter Engler, via Wikimedia Commons)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Betaalbare diamant centraal in nieuwe Zeeman-campagne
- Albert Heijn kiest Jeroen van Koningsbrugge als nieuwe...
- [marketeer 230] Isabelle Pinckaers - Head of Marketing Podimo
- Horroriconen komen samen op Fanta Halloween verpakkingen
- [column] Zo raakt je duurzaamheidsboodschap wél: menselijkheid...
- Stephanie van Eerd van The Magnum Ice Cream Company: 'Omarmen...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw... 12-09-2025
- Heineken 0 punt 0 bereikt 10K... 11-09-2025
- Kruidvat versterkt... 08-09-2025
- Fritz-kola introduceert Mischmasch... 08-09-2025
- Albert Heijn zet tech in tegen... 08-09-2025
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer... 08-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes