See Buy Fly bye bye

See Buy Fly bye bye
  • Food-en-retail
  • 9 jul 2021 @ 14:41
  • 13240 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Brand Identity Bureau Millford heeft een nieuwe merkstrategie en visuele identiteit voor ‘Shoppen op Schiphol’ en ‘Schiphol Parking’. En nu, wat later dan gepland vanwege corona, zijn de eerste uitingen te zien op de airport. Het merk See Buy Fly is daarmee ter ziele.

Sinds jaar en dag geeft Schiphol invulling aan shoppen op Schiphol met het merk See Buy Fly. Groot geworden met taxfree, voordelig, shoppen, maar heeft volgens Millford door de veranderde tijdgeest aan kracht en relevantie ingeboet. ‘Het merk See Buy Fly sloot niet meer aan bij het huidige winkelaanbod. In de toekomst is prijs nog steeds belangrijk, maar geen onderscheidende factor. Het verschil maak je door reizigers een unieke ervaring te bieden, die aansluit bij internationale trends en online uitgerold en verlengd kan worden,’ aldus Millford.

Omdat ‘Shoppen op Schiphol’ deel uitmaakt van een bredere customer journey en nooit op zichzelf staat, zijn Schiphol Parking, de online omgeving en de fysieke winkelomgeving op Plaza en Airside volgens het bureau vanaf het startpunt onderdeel geweest van de herpositionering. 

See Buy Fly heeft aan kracht en relevantie ingeboet

Sanne van Kuijk, Strategy Director Millford: ‘Merkpositionering en visuele identiteit zijn volledig met elkaar in synergie. Uit het boekje. Het resultaat van een intensief, grondig en doordacht traject waar wij als Millford óntzettend trots op zijn.’

Wieke Vrielink, Head of Marketing & Customer Experience Schiphol: ‘We willen winkelen op Schiphol neerzetten in een vorm die bij de huidige tijdsgeest past, waarin de beleving, internationalisering en online aanwezigheid een steeds belangrijkere rol spelen. We zijn trots dat we met deze positionering en visuele stijl een winkelervaring kunnen neerzetten met een uitstraling die voor Nederlanders herkenbaar zal zijn en voor internationale reizigers een ontmoeting met Nederlandse iconen.’

 

 

 

Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken