See Buy Fly bye bye
- Food-en-retail
- 9 jul 2021 @ 14:41
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 9 jul 2021 @ 14:41
- Sjaak Hoogkamer
Brand Identity Bureau Millford heeft een nieuwe merkstrategie en visuele identiteit voor ‘Shoppen op Schiphol’ en ‘Schiphol Parking’. En nu, wat later dan gepland vanwege corona, zijn de eerste uitingen te zien op de airport. Het merk See Buy Fly is daarmee ter ziele.
Sinds jaar en dag geeft Schiphol invulling aan shoppen op Schiphol met het merk See Buy Fly. Groot geworden met taxfree, voordelig, shoppen, maar heeft volgens Millford door de veranderde tijdgeest aan kracht en relevantie ingeboet. ‘Het merk See Buy Fly sloot niet meer aan bij het huidige winkelaanbod. In de toekomst is prijs nog steeds belangrijk, maar geen onderscheidende factor. Het verschil maak je door reizigers een unieke ervaring te bieden, die aansluit bij internationale trends en online uitgerold en verlengd kan worden,’ aldus Millford.
Omdat ‘Shoppen op Schiphol’ deel uitmaakt van een bredere customer journey en nooit op zichzelf staat, zijn Schiphol Parking, de online omgeving en de fysieke winkelomgeving op Plaza en Airside volgens het bureau vanaf het startpunt onderdeel geweest van de herpositionering.
See Buy Fly heeft aan kracht en relevantie ingeboet
Sanne van Kuijk, Strategy Director Millford: ‘Merkpositionering en visuele identiteit zijn volledig met elkaar in synergie. Uit het boekje. Het resultaat van een intensief, grondig en doordacht traject waar wij als Millford óntzettend trots op zijn.’
Wieke Vrielink, Head of Marketing & Customer Experience Schiphol: ‘We willen winkelen op Schiphol neerzetten in een vorm die bij de huidige tijdsgeest past, waarin de beleving, internationalisering en online aanwezigheid een steeds belangrijkere rol spelen. We zijn trots dat we met deze positionering en visuele stijl een winkelervaring kunnen neerzetten met een uitstraling die voor Nederlanders herkenbaar zal zijn en voor internationale reizigers een ontmoeting met Nederlandse iconen.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
- Veggies First: van bijgerecht naar... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers