See Buy Fly bye bye
- Food-en-retail
- 9 jul 2021 @ 14:41
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 9 jul 2021 @ 14:41
- Sjaak Hoogkamer
Brand Identity Bureau Millford heeft een nieuwe merkstrategie en visuele identiteit voor ‘Shoppen op Schiphol’ en ‘Schiphol Parking’. En nu, wat later dan gepland vanwege corona, zijn de eerste uitingen te zien op de airport. Het merk See Buy Fly is daarmee ter ziele.
Sinds jaar en dag geeft Schiphol invulling aan shoppen op Schiphol met het merk See Buy Fly. Groot geworden met taxfree, voordelig, shoppen, maar heeft volgens Millford door de veranderde tijdgeest aan kracht en relevantie ingeboet. ‘Het merk See Buy Fly sloot niet meer aan bij het huidige winkelaanbod. In de toekomst is prijs nog steeds belangrijk, maar geen onderscheidende factor. Het verschil maak je door reizigers een unieke ervaring te bieden, die aansluit bij internationale trends en online uitgerold en verlengd kan worden,’ aldus Millford.
Omdat ‘Shoppen op Schiphol’ deel uitmaakt van een bredere customer journey en nooit op zichzelf staat, zijn Schiphol Parking, de online omgeving en de fysieke winkelomgeving op Plaza en Airside volgens het bureau vanaf het startpunt onderdeel geweest van de herpositionering.
See Buy Fly heeft aan kracht en relevantie ingeboet
Sanne van Kuijk, Strategy Director Millford: ‘Merkpositionering en visuele identiteit zijn volledig met elkaar in synergie. Uit het boekje. Het resultaat van een intensief, grondig en doordacht traject waar wij als Millford óntzettend trots op zijn.’
Wieke Vrielink, Head of Marketing & Customer Experience Schiphol: ‘We willen winkelen op Schiphol neerzetten in een vorm die bij de huidige tijdsgeest past, waarin de beleving, internationalisering en online aanwezigheid een steeds belangrijkere rol spelen. We zijn trots dat we met deze positionering en visuele stijl een winkelervaring kunnen neerzetten met een uitstraling die voor Nederlanders herkenbaar zal zijn en voor internationale reizigers een ontmoeting met Nederlandse iconen.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn herpositioneert van supermarkt naar...
- De nieuwe realiteit van retail: consument van 2025 shopt...
- Tonys Chocolonely viert 20 jaar impact en handhaaft merknaam
- Goudwisselkantoor lanceert campagne rond investeren in fysiek...
- TommyTomato voert campagne voor groente in politiek debat
- MediaMarkt introduceert landelijk refurbishmentprogramma
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Ex-Blokkerondernemers lanceren eigen... 31-10-2025
- CBL reageert op verkiezingsuitslag:... 31-10-2025
- Heinz kroont ‘friet’ tot winnaar van... 31-10-2025
- Magnum lanceert Hydro Ice,... 31-10-2025
- MediaMarkt introduceert landelijk... 30-10-2025
- Oatly voorspelt 5 smaaktrends van... 30-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




