Vrumona wil met Butcha de kombucha-categorie toegankelijker maken

Vrumona wil met Butcha de kombucha-categorie toegankelijker maken
  • Food-en-retail
  • 14 jul 2021 @ 08:37
  • 15400 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodDistributie

Door de toenemende vraag naar bijzondere frisdranken, heeft Vrumona besloten om Butcha kombucha op te nemen in haar portfolio. Butcha maakte al onderdeel uit van Sir Joe, de craft soda tak van Vrumona.

De uitbreiding naar Vrumona is een volgende stap in deze succesvolle samenwerking. Hiermee wordt kombucha toegankelijker voor een bredere doelgroep. De populariteit van kombucha stijgt hard en de verwachting is dat het drankje steeds belangrijker gaat worden binnen de frisdrankcategorie. In Europa groeit kombucha jaarlijks met 25%.

General Manager Vrumona, Evelien Sanders, ziet dat de categorie fris in transitie is. Daarom werd de innovatieve tak Sir Joe drie jaar geleden opgericht: 'Steeds meer consumenten zijn op zoek naar producten met beleving. Daarom willen we naast onze sterke A-merken, een alternatief bieden voor mensen die iets bijzonders willen proberen. Ook de vraag vanuit de horeca is aan het veranderen. Restaurants zoeken naar gezondere en verrassende alternatieven. Butcha is hier een perfect voorbeeld van: Het is frisdrank met karakter en een verhaal; ambachtelijk gebrouwen door chefs, maar vooral super lekker. We kijken er naar uit om dit drankje samen toegankelijker te maken voor een breder publiek.'

Butcha kombucha
Butcha kombucha is opgericht door Jiri Brandt (bekend van Brandt & Levie) en Siewerd Nicolai. Zij hebben de missie de frisdrankmarkt te bestormen met culinaire smaken. Kombucha is een alcoholvrije drank die wordt gebrouwen. 'Het brouwproces brengt diepgang in smaak. Ons doel is om te laten zien dat fris ook spannend kan zijn. Dit doen we door mooie biologische ingrediënten te combineren en verrassende smaakcombinaties te brouwen die kombucha toegankelijk maken', aldus Brandt. 

Onlangs breidden de mannen hun assortiment uit met een nieuwe smaak. Naast gember & limoenblad, hop & grapefruit, bloedsinaasappel & bergamot is er nu ook de zomerse smaak framboos & magnolia. De intensievere samenwerking met Vrumona biedt het Amsterdamse merk een groter distributienetwerk. Deze extra slagkracht moet ervoor zorgen dat heel Nederland straks kan genieten van hun kombucha.
(PvWK)

Over Vrumona  
'Frisdrankproducent Vrumona is onderdeel van Heineken NV en richt zich sinds haar oprichting in 1945 op de productie en verkoop van frisdranken in Nederland. Vrumona produceert en verkoopt zowel eigen merken zoals Royal Club, Crystal Clear, Sourcy, Russell & Co en Sisi als merken in licentie, waaronder Pepsi, 7up en Rivella. Gedreven door haar missie “Goed en Gezond Drinken voor Iedereen”, zet Vrumona in op het gezonder maken van de frisdrankcategorie. Zo heeft Vrumona sinds 2015 het suikerpercentage van haar frisdranken jaarlijks met 5% weten te reduceren en bestaat inmiddels meer dan 60% van haar portfolio uit laag calorische dranken met minder dan 10 Kcal per 100 milliliter. Meer informatie staat op www.vrumona.nl, www.sirjoe.nl en www.butcha.nl.'

(bron: Vrumona)   

 

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken