Jumbo feliciteert Max Verstappen met historische winst en brengt schaalmodel

Jumbo feliciteert Max Verstappen met historische winst en brengt schaalmodel
  • Food-en-retail
  • 6 sep 2021 @ 12:20
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • RetailSportmarketing

Max Verstappen schreef geschiedenis op Circuit Zandvoort met het winnen van de eerste Nederlandse Grand Prix in 36 jaar. Sponsor Jumbo viert de winst met de fans van Max door een Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix edition schaalmodel RB16B raceauto (1:24) te lanceren.

Vanaf 15 september 2021 kunnen klanten bij Jumbo weer sparen voor deze miniatuur van Verstappens Red Bull racing-bolide. Dit keer met vier extra verwisselbare softbanden, 'voor het maken van een eigen pitstop'.

Max Verstappen na afloop van zijn zege voor thuispubliek: 'Het is ongelofelijk om hier op Zandvoort te winnen. De verwachtingen voorafgaand aan het weekend waren erg hoog en het is niet makkelijk om die waar te maken. Ik ben enorm blij met de overwinning en het feit dat ik het kampioenschap weer leid. Het is simpelweg een geweldige dag, ook met al het publiek hier. Ongelofelijk.' Die geweldige sfeer begon al op de eerste dag, Super Friday, vertelt Verstappen aan MarketingTribune: 'Het was geweldig om voor al dat publiek te rijden en die oranje zee van supporters te zien. Het is super dat er dankzij Jumbo zoveel fans al op vrijdag bij konden zijn. Echt heel mooi.'

Frits van Eerd, ceo van supermarktketen Jumbo, over de winst van Verstappen tijdens de Dutch Grand Prix: 'Het was echt een fantastisch weekend in Zandvoort. Om zoveel van onze Jumbo klanten tijdens Super Friday te zien genieten van Max én de Formule 1. En dat Max gisteren won, dat is natuurlijk de kers op de taart. Wat een avontuur! En een gedroomde winst, nu de GP na al die jaren eindelijk weer in Nederland was. En dat voor die oranje zee van fans. Waanzinnig gewoon! We zijn ontzettend trots op Max en het complete team achter hem.'

Ruim tienduizenden bezoekers op Super Friday
De Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix ging vrijdag 3 september van start met de Super Friday. Ruim tienduizenden bezoekers kochten met 50% korting via Jumbo hun ticket en wisten zo de F1 trainingen en andere kwalificaties als eersten van dichtbij mee te maken. Vrijdag was voor de meeste coureurs ook een eerste kennismaking met het vernieuwde circuit op Zandvoort. Allen hebben ze flink meters gemaakt; een fantastisch spektakel voor alle toeschouwers. De tribunes en duinen in Zandvoort stonden na al die jaren eindelijk weer vol met duizenden fans van de Formule 1. Het hele weekend was de Orange Army niet te missen, met vele duizenden fans van Max in Jumbo Juichcape. De afgelopen jaren heeft Jumbo samen met Verstappen al vier keer eerder Zandvoort op z’n kop gezet, met de spectaculaire Jumbo Racedagen. Vele duizenden fans konden op het Nederlandse circuit toen al kennismaken met de racesport en tal van internationale racehelden

Derde Vuelta winst op rij voor Jumbo-Visma
Ook op het wielrenvlak gaat het goed. Als 'supporter van talent' is Jumbo ook al jaren sponsor van de schaats- en wielerploeg Team Jumbo - Visma. Ook deze teams boeken succes na succes. Zo won Primoz Roglic dit weekend voor de derde keer op rij de Ronde van Spanje. Een fantastische sportieve prestatie van Roglic en Team Jumbo-Visma. Het is de derde keer dit dat hij de Vuelta wint. Hiermee zet hij Nederland en zijn team in de wielersport wederom duidelijk op de kaart.
(PvWK)


Jumbo-voorman Frits van Eerd naast de gelukkige winnaar met de (Jumbo)-coureurshelm

Over Jumbo Supermarkten
'Jumbo is een Brabants familiebedrijf met een rijke ondernemershistorie. In 1921 begonnen als groothandel en sindsdien een indrukwekkende groei doorgemaakt naar inmiddels de tweede supermarktketen van Nederland. In 2019 kwamen daar de eerste winkels in België bij. Jumbo telt momenteel ruim 680 supermarkten, waaronder 8 Foodmarkten en een succesvolle online bestel- en bezorgservice via Jumbo.com. Ook voert het concern het gemakswinkelconcept Jumbo City, waarin elementen van de reguliere Jumbo winkel, Foodmarkt én van restaurantketen La Place worden gecombineerd. Zo wil Jumbo lekker en gezond eten makkelijk bereikbaar maken voor iedereen. Motto: 'Iedere dag de leukste boodschap, al 100 jaar'. 2021 staat in het teken van het 100-jarig bestaan van het familiebedrijf. Een belangrijke mijlpaal die wordt gevierd samen met klanten, ondernemers, partners, leveranciers en alle 100.000 medewerkers. Jumbo kijkt vol vertrouwen naar de toekomst en blijft elke dag op zoek naar nieuwe kansen en mogelijkheden om in te investeren en van klanten fans te maken. Dat is de passie die in het hele bedrijf wordt doorgegeven.'

(bron: Jumbo)

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken