Domino's en De Vegetarische Slager lanceren plantaardige pizza

Domino's en De Vegetarische Slager lanceren plantaardige pizza
  • Food-en-retail
  • 7 jan 2022 @ 10:55
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • InnovatieMarketing

Vanaf nu is de plantaardige Vegeroni pizza verkrijgbaar bij 's werelds grootste pizzaketen Domino's, die de klassieker in samenwerking met De Vegetarische Slager ontwikkelde.

De pizza is bij zo’n 2.000 Domino's vestigingen verkrijgbaar: naast Nederland ook in België, Luxemburg, Duitsland, Denemarken en het Verenigd Koninkrijk. De 'Vegeroni' is het eerste plantaardige Pepperoni-product dat Domino's en De Vegetarische Slager samen lanceren. 

De reden dat veel mensen nog dierlijk vlees eten is vanwege de smaak en structuur, maar Vegeroni is een alternatief dat hierin niet onderdoet voor de originele, dierlijke Pepperoni. De Vegeroni is heerlijk kruidig van smaak en heeft een stevige bite. Op het eerste gezicht zijn er bijna geen verschillen waar te nemen tussen de plakjes Pepperoni en Vegeroni. Toch zijn de verschillen er wel degelijk. Zo zijn de plakjes Vegeroni niet alleen 100% plantaardig, maar ook een bron van vezels (5.3 gram per 100 gram) en 58% lager in calorieën in vergelijking met de originele, dierlijke plakjes Pepperoni.

Hugo Verkuil, CEO van De Vegetarische Slager: 'Pizza is wereldwijd een van de meest geliefde gerechten, en dat maakt deze lancering extra groot nieuws. Als slager is het ons doel om een brede range vleesproducten te ontwikkelen die uitblinken in smaak, structuur en voedingswaarde. De Vegetarische Slager laat vleesliefhebbers beleven dat je niets hoeft te laten schieten als je voor de plantaardige optie kiest. Deze pizza is het bewijs.'

'De Pepperoni is met 1,5 miljoen verkopen per jaar al jaren één van de populairste pizza’s bij Domino’s. Vegetarische en veganistische maaltijden worden ieder jaar populairder. Domino’s vindt het belangrijk om genoeg variatie en keuze op het menu te hebben voor iedereen. Het is dan ook een logische stap om een vegetarische variant te ontwikkelen van de populairste pizza op ons menu', vertelt Tyla Robinson, Lead Innovation Chef bij Domino’s aan MarketingTribune.

De nieuwe pizza is gelanceerd in de eerste week van Veganuary (januari 2022) en zal verkrijgbaar zijn bij bijna 2.000 Domino's in heel Europa, waarvan 410 vestigingen in Nederland, België en Luxemburg. Namen variëren per land - in Nederland en België heet de pizza als gezegd 'Vegeroni', in UK 'Vegan PepperoNAY' en 'LasVega' in Duitsland. De pizza is ook te bestellen met plantaardige kaas.

'Met iconische producten, zoals de plantaardige Pepperoni-pizza, wordt het makkelijker de overstap te maken naar meer plantaardig voedsel. Deze innovatie doet niet onder qua smaak en textuur en daarmee biedt het de pepperoni-beleving waar iedereen zo van houdt. Of het nu gaat om lunch, diner of snack; het aanbod blijft groeien. Maar niet alleen het aanbod zelf, ook de groep die voor meer plantaardige opties wil kunnen kiezen. Het is duidelijk dat plantaardige voeding de mainstream heeft bereikt', voegt Verkuil van De Vegetarische Slager toe.

De nieuwe productinnovatie bouwt voort op de plantaardige groeiambities van beide bedrijven. De afgelopen jaren heeft Domino’s het menu uitgebreid met diverse vegetarische en glutenvrije opties. Dat consumenten nu een van de meest populaire pizza’s ook in een plantaardige variant kunnen verkrijgen, sluit hier goed op aan. Het markeert ook een belangrijke mijlpaal voor De Vegetarische Slager binnen de 'Future Foods doelstellingen' van moederbedrijf Unilever. Een van de doelstellingen is om in de komende vijf jaar €1 miljard omzet te genereren uit plantaardige vlees- en zuivelalternatieven.
(PvWK)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken