CMO Thecla Schaeffer verlaat Tony's Chocolonely
- Food-en-retail
- 18 feb 2022 @ 12:55
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - OnderzoekMarketing
- 18 feb 2022 @ 12:55
- Peter van Woensel Kooy
Chief marketing officer Thecla Schaeffer is weg bij chocolademerk Tony's Chocolonely.
Schaeffer vertrok er per januari 2022. Zij kwam van fietsenfabrikant Accel Group naar Tony's Chocolonely in september 2019, waar ze ruim ruim een jaar marketingfuncties bekleedde. Hiervoor werkte ze zeven jaar bij G-Star als CMO, na betrekkingen bij reclamebureaus FHV BBDO en Etcetera (nu DDB). Ze studeerde aan de Radboud Universiteit de richting Culturele Psychologie. Ook was zij ruim drie jaar Sire bestuurslid. Haar Tony's Chocolonely-campagne 'Sweet solution' won ondermeer twee zilveren, drie gouden Lampen en de Grand Prix bij de ADCN.
Nieuwe eigenaren Tony
Recent nam de AB InBev-familie een meerderheidsbelang in Tony's Chocolonely. Verlinvest, investeringsvehikel van de familie Spoelberch, verruimt zijn participatie in Tony’s Chocolonely nu naar 42 procent. Het fonds neemt die aandelen over van medeoprichter en topman Henk Jan Beltman, die de 'slaafvrije' chocoladeproducent in 2005 oprichtte nadat hij een televisiereportage maakte over wantoestanden in de cacaoplantages. Beltman dringt nu zijn belang terug van 42% naar zo’n 26%, aldus het Financieele Dagblad, waardoor Verlinvest de grootste aandeelhouder in het bedrijf wordt.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing