Elske Vugts van La Trappe: 'Commercie gebruiken we als ruilmiddel om het goede te doen'
- Food-en-retail
- 28 apr 2022 @ 08:58
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - RetailMarketingFood
- 28 apr 2022 @ 08:58
- Nanny Kuilboer
Elske Vugts is Marketing & Communicatie Manager bij Bierbrouwerij de Koningshoeven en eindverantwoordelijk voor de global merkstrategie en waardepositionering voor La Trappe Trappist. Daarnaast is zij bestuurslid Nima-Zuid en werd zij vorig jaar de eerste Beste Brabantse Marketeer. Tijdens Nima Marketing Day 2022 spreekt zij samen met Gwenda van Vliet, CMO G-Star Raw, over de opmerkelijke samenwerking tussen de twee merken.
1 Wat is jouw persoonlijke motivatie om te spreken tijdens Nima Marketing Day?
Ik vind het zelf erg prettig om door middel van praktijkverhalen geïnspireerd te worden en nu kan ik daar ook zelf een steentje aan bijdragen.
2 Wat hoop je dat bezoekers van jouw sessie meenemen naar huis?
Dat we onze maatschappelijke verantwoordelijkheid moeten nemen als marketeers in een consumptiemaatschappij en dat daardoor ‘Social & Sustainable Responsibility’ een vanzelfsprekend strategisch uitgangspunt wordt van elke bedrijfs- en marketing-ambitie.
3 In welke sector ben je actief en wat vind je daar leuk aan?
FMCG, zowel in retail als in het foodservicekanaal. Retail is veelal op ratio gedreven en foodservice veel meer vanuit emotie en relatie. Dit geeft een mooie spanning en afwisseling in mijn job.
4 Waar positioneer je jezelf ten opzichte van de concurrentie?
Wij vermarkten ons merk vanuit een identiteitgedreven aanpak, waarbij we met de heritage en filosofie van de monniken continu zoeken naar de relevantie van vandaag. Commercie gebruiken we hierin als ruilmiddel om ‘het goede te doen’.
5 Wat is je persoonlijke drijfveer binnen het merk dat je vertegenwoordigt?
Ondanks dat we een kleine speler zijn in een promotiegedreven categorie, is mijn persoonlijke drijfveer altijd dicht bij jezelf te blijven en het verschil te maken op een eerlijke en echte manier.
Elske Vugts
Na het behalen van zowel de bachelor Voeding & Dietetiek als Food & Business in Nijmegen deed Vugts brede ervaring op in zowel sales- als marketingfuncties binnen de FMCG. Zij heeft een flinke dosis creativiteit, denkt in processen, vernieuwde oplossingen en kan snel de brug tussen diverse stakeholders slaan om vervolgens toegevoegde waarde te brengen in de hele keten. Vugts is een integraal denker die verantwoordelijkheid neemt en niet bang is om de status quo te challengen. Kenmerkend is haar drive en enthousiasme. Zij heeft een fascinatie voor producten met betekenis, waarbij merkkracht gebruikt wordt om een maatschappelijk thema onder de aandacht te brengen. Sinds 2011 werkt zij voor La Trappe Trappist, eigendom van de monniken van Abdij O.L.V. van Koningshoeven.
PRESENTATIE IN HET KORT
Hardcore habits
Beeld: G-Star Raw
Ons verhaal gaat over een onverwachte samenwerking met gemeenschappelijke waarden en een gezamenlijke missie. G-Star Raw staat voor vakmanschap vanuit rebelse innovatiekracht en La Trappe voor vakmanschap vanuit heritage. De samenwerking tussen het denimmerk en de monniken van La Trappe wordt niet alleen gevoed door een gezamenlijke liefde voor vakmanschap, maar vooral ook door de verantwoordelijkheid die beide bedrijven voelen op het gebied van duurzaamheid en een leefbaardere wereld. In lijn met de samenwerking zal deze presentatie een verrassende combinatie brengen met een duidelijke boodschap.
Hét marketingfestival voor en door marketeers
Op donderdag 16 juni 2022 staan marketeers in de hoofdrol. Topsprekers delen hun eigen verhalen over marketinguitdagingen, die soms geweldig uitpakten en soms wat minder, maar waar je altijd iets van opsteekt. DeFabrique in Utrecht fungeert wederom als ‘festivalterrein’ voor Nima Marketing Day. Koop nu je kaartje met korting!
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- MediaMarkt introduceert landelijk refurbishmentprogramma
- Tonys Chocolonely viert 20 jaar impact en handhaaft merknaam
- Ex-Blokkerondernemers lanceren eigen retailformule Allesz
- TommyTomato voert campagne voor groente in politiek debat
- Magnum lanceert Hydro Ice, glow-in-the-dark
- CBL reageert op verkiezingsuitslag: 'let op de...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Action en Bol uitgeroepen tot 'beste... 07-11-2025
- [marketeer 235] Barbara van Schuppen... 07-11-2025
- [onderzoek] Jongeren willen wel... 06-11-2025
- Albert Heijn lanceert vernieuwde... 05-11-2025
- Brut172 opnieuw nummer een in Lekker04-11-2025
- Bol laat Sinterklaas en Kerstman... 03-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




