Kitkat breekt in in Fifa game

Kitkat breekt in in Fifa game
  • Food-en-retail
  • 12 mei 2022 @ 09:44
  • 10969 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Voortbordurend op de geschiedenis van Kitkat’s ‘Have a Break. Have a Kitkat-campagnes, heeft het candybarmerk gamers een break gegeven in het voetbalspel Fifa Ultimate Team (FUT) Champions Weekend League.

Tijdens elke Weekend League hebben gamers 3 dagen de tijd om 20 wedstrijden te winnen tegen willekeurige online tegenstanders. Kitkat wilde gamers in Maleisië (waar Fifa de meest populaire game is bij de doelgroep 25-35 jaar) een break geven van de druk die komt kijken bij het spelen van de 20 intense potjes Weekend League.

In de activatie van Wunderman Thompson Amsterdam infiltreerde het merk de game met tientallen speciaal aangemaakte PlayStation-accounts.

Daarin werden alle mogelijkheden benut om Kitkat branding toe te voegen binnen de grenzen van de game. Van ‘Have a Break’ als teamnaam tot het dragen van een rood/wit tenue, het clublogo van het Belgische KV Kortrijk en zelfs het opstellen van het ‘Kitto Kath Team’ – een elftal spelers waarvan alle namen beginnen met Kit(…) of Kat(…). Zoals Australiër Ryan Kitto, Duitser Florian Kath, de Noor John Kitolano en de Japanse voetballer Chihiro Kato.

Na de overwinning ontvingen de gamers een persoonlijk bericht van het merk via PlayStation Messages, waarin werd uitgelegd dat Kitkat iedereen een Break gunt van de stress van online gaming.

Wael Jabi, Global Head of Marketing & Communications van Kitkat: ‘De tijdloosheid van ons thema dat stamt uit de jaren 50 wordt dankzij campagnes als deze bewezen. Het demonstreert dat de voordelen van een break toegepast kunnen worden op allerlei stressvolle situaties in het leven. Door met een soort modern Trojaans paard te infiltreren in een videogame konden we onze pay-off tot leven brengen in de virtuele wereld en spelers een break bieden tijdens een intens weekend gamen.’

Paul Shearer, Chief Creative Officer for Global Clients at Wunderman Thompson: ‘Het is fantastisch om het Kitto Kath Team de virtuele wereld in te sturen om gamers een stressloze overwinning te schenken in FUT Weekend League. Het team in Amsterdam, samen met onze partners in Maleisië, hebben fantastisch werk geleverd om deze activatie voor elkaar te krijgen. We hopen dat we met deze campagne demonstreren dat het nemen van een pauze tijdens dit soort momenten, al is het kort, gamers zal helpen om op lange termijn meer plezier te hebben.’

CREDITS

Client: Kitkat
Global Head of Marketing & Communications: Wael Jabi

Digital Lead Confectionary, Nestle: Arush Kochhar

Agency: Wunderman Thompson Amsterdam

Global CCO: Bas Korsten, Daniel Bonner

Chief Creative Officer, Global Clients: Paul Shearer
Global Client Leader: Sasan Saeidi

Sr. Account Director: Loren Hargreaves

Executive Creative Director: Carlos Camacho

Senior Creatives: Nik Sluijs & Joey Boeters

Art: Tunchan Kalkan, Nando Correa

Producer: Martijn Van Hees
Head of Gaming & E-Sports: Grant Paterson

 

APAC team:

APAC CCO: Sheung Yan Lo

Account director: Goh Jamie Su Chin

Account management: Jason Wong, SiuLing Khoo

Jr. account manager: Denyse Tan YunXuan

Lead game team: Cavan Ang

Music, Sound Design & VO casting: Amp.Amsterdam // The Sonic Branding Company

Voice-over talent: Jonathan Joseph

Edit & motion design: Tim Arnold



Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken