Prijsbeleid belangrijkste aspect bij nominaties retailer of the year

Prijsbeleid belangrijkste aspect bij nominaties retailer of the year
  • Food-en-retail
  • 12 aug 2022 @ 14:11
  • 14387 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

De kanshebbers voor de categorieprijzen van de ‘ABN AMRO Beste Winkelketen van Nederland’ en de ‘ABN AMRO Webshop Award the Netherlands’ editie 2022-2023 zijn bekend.

In de afgelopen periode hebben consumenten meer dan 500 retailers beoordeeld, met als resultaat ruim 300.000 stemmen. Er zijn 86 genomineerde retailers en een flink aantal nieuwkomers ten opzichte van afgelopen editie, waaronder: Bakker Bart, Pearle Studio, My Jewellery, ANWB, vanHaren, Douglas, Intersport, Perry, Scapino en Telecombinatie. Op dinsdag 6 september worden de winnaars bekendgemaakt tijdens de categorie uitreiking op het hoofdkantoor van ABN AMRO.

Prijs nog steeds het belangrijkste aspect voor consumenten

De consument geeft bij de beoordeling van haar favoriete retailer onder andere een oordeel over de prijs, het assortiment, de service en het koopgemak. Voor zowel winkelketens als webshops blijkt prijs nog steeds het belangrijkste aspect, bij de webshops ligt dit belang nog net iets hoger dan bij de winkelketens. Bij winkelketens wordt prijs gevolgd door assortiment en deskundigheid als belangrijkste aspecten. Voor webshops zijn assortiment en bezorging belangrijke aspecten naast de prijs.

De beste nieuwkomer op de Nederlandse markt

Naast de categorieprijzen wordt tijdens de uitreiking ook duidelijk wie er met de 'ABN AMRO Newcomer Retail Award' naar huis gaat. Binnen het 'Retailer of the Year' concept wordt deze vakprijs jaarlijks georganiseerd waarbij een jury beoordeelt welke nieuwkomer in Nederland het beste presteert op aspecten als vernieuwing, schaalbaarheid en originaliteit. Dit zijn retailers die maximaal drie jaar actief zijn op de Nederlandse markt. De genomineerden van 2022-2023: Bikeflip, Drop & Loop en Youseum. Middels een pitch kunnen deze genomineerden op 6 september de stem van het publiek binnenslepen. De winnaar wordt voor vijftig procent bepaald door deze stemmen uit het publiek. De overige vijftig procent wordt bepaald door het juryoordeel.

 

 

Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken