Prijsbeleid belangrijkste aspect bij nominaties retailer of the year
- Food-en-retail
- 12 aug 2022 @ 14:11
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 12 aug 2022 @ 14:11
- Sjaak Hoogkamer
De kanshebbers voor de categorieprijzen van de ‘ABN AMRO Beste Winkelketen van Nederland’ en de ‘ABN AMRO Webshop Award the Netherlands’ editie 2022-2023 zijn bekend.
In de afgelopen periode hebben consumenten meer dan 500 retailers beoordeeld, met als resultaat ruim 300.000 stemmen. Er zijn 86 genomineerde retailers en een flink aantal nieuwkomers ten opzichte van afgelopen editie, waaronder: Bakker Bart, Pearle Studio, My Jewellery, ANWB, vanHaren, Douglas, Intersport, Perry, Scapino en Telecombinatie. Op dinsdag 6 september worden de winnaars bekendgemaakt tijdens de categorie uitreiking op het hoofdkantoor van ABN AMRO.
Prijs nog steeds het belangrijkste aspect voor consumenten
De consument geeft bij de beoordeling van haar favoriete retailer onder andere een oordeel over de prijs, het assortiment, de service en het koopgemak. Voor zowel winkelketens als webshops blijkt prijs nog steeds het belangrijkste aspect, bij de webshops ligt dit belang nog net iets hoger dan bij de winkelketens. Bij winkelketens wordt prijs gevolgd door assortiment en deskundigheid als belangrijkste aspecten. Voor webshops zijn assortiment en bezorging belangrijke aspecten naast de prijs.
De beste nieuwkomer op de Nederlandse markt
Naast de categorieprijzen wordt tijdens de uitreiking ook duidelijk wie er met de 'ABN AMRO Newcomer Retail Award' naar huis gaat. Binnen het 'Retailer of the Year' concept wordt deze vakprijs jaarlijks georganiseerd waarbij een jury beoordeelt welke nieuwkomer in Nederland het beste presteert op aspecten als vernieuwing, schaalbaarheid en originaliteit. Dit zijn retailers die maximaal drie jaar actief zijn op de Nederlandse markt. De genomineerden van 2022-2023: Bikeflip, Drop & Loop en Youseum. Middels een pitch kunnen deze genomineerden op 6 september de stem van het publiek binnenslepen. De winnaar wordt voor vijftig procent bepaald door deze stemmen uit het publiek. De overige vijftig procent wordt bepaald door het juryoordeel.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker vertrouwd - Sinds 1977'
- DJ ruilt hakken op beat in voor hakken in keuken
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol tuininspiratie door het land
- Goeiezaak richt The Culinary Agency op voor horecaketens
- Ben & Jerry’s opent Brookie Pop-up in Amsterdam
- Eerste Statiegeld Retourshops open in Rotterdam en Amsterdam
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] Bezoekersaantal koffie-... 14-05-2025
- Bloomon en Fastned verrassen met... 12-05-2025
- Magnum breidt uit met utopia-smaken 09-05-2025
- Kookboek Porsche viert Nederlands... 09-05-2025
- Ben & Jerry’s opent Brookie Pop-up... 07-05-2025
- Grolsch lanceert Feestweizen voor... 07-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management