Huismerken Lidl versus A-merken
- Food-en-retail
- 16 sep 2022 @ 08:29
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 16 sep 2022 @ 08:29
- Sjaak Hoogkamer
Vanaf maandag 19 september start Lidl een grootschalige campagne waarin de eigen merken centraal staan en in een aantal gevallen worden vergeleken met de prijzen van A-merken.
Lidl viert dit jaar haar 25-jarig jubileum in Nederland en heeft in de voorbije jaren een assortiment van ruim 2.500 producten opgebouwd, voornamelijk met eigen merken. Volgens de supermarktketen worden de eigen merken van Lidl door onafhankelijke partijen als de Consumentenbond goed getest. Regelmatig komen ze zelfs beter uit de test dan A-merken.
Lidl zorgt naar eigen zeggen dat het product minstens zo goed wordt als de benchmark. ‘Met de nadruk op minstens, want veelal doen we er méér cacao, nootjes of schoonmaakenzymen bij, waardoor ons product kwalitatiever is en in onafhankelijke tests als winnaar uit de bus komt,’ aldus Jorieke de Vries-Goosen, senior manager Marketing bij Lidl.
‘Het omgekeerde komt ook voor, dan voegen we bewust minder toe om het product bijvoorbeeld gezonder te maken, zoals de hoeveelheid zout in brood. Dat is gedurfd, maar het betaalt zich op de lange termijn uit. Less is more in dat geval.’
De producten van Lidl doen in kwaliteit niet onder voor A-merken, maar zijn wel goedkoper. De Vries-Goosen: ‘Als je het vergelijkt met A-merken, dan schrik je gewoon wat het verschil is.
In deze tijd, waarin steeds meer mensen op de centjes moeten letten, willen we de klant met deze campagne een duidelijk vergelijk geven, zodat een weloverwogen keuze kan worden gemaakt.
De campagne is te zien en horen op tv, radio, online, in print en outdoor en bestaat uit uitingen die vergelijkingen met het A-merk tonen. Zowel het eigen merk als het A-merk zijn bij Lidl verkrijgbaar, de keuze is aan de consument. Naast de vergelijkingen worden ook diverse productranges van Lidl uitgelicht, met name de ranges die vaak bekroond zijn, zoals W5, Formil en Freeway. Er zijn 4 commercials gemaakt die afwisselend worden ingezet op diverse (digitale) kanalen.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker vertrouwd - Sinds 1977'
- DJ ruilt hakken op beat in voor hakken in keuken
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol tuininspiratie door het land
- Goeiezaak richt The Culinary Agency op voor horecaketens
- Eerste Statiegeld Retourshops open in Rotterdam en Amsterdam
- MediaMarkt lanceert eigen mobiel merk Let’s Go Mobile
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Magnum breidt uit met utopia-smaken 09-05-2025
- Kookboek Porsche viert Nederlands... 09-05-2025
- Ben & Jerry’s opent Brookie Pop-up... 07-05-2025
- Grolsch lanceert Feestweizen voor... 07-05-2025
- TikTok-campagne Spar speelt in op... 07-05-2025
- Desperados zoekt 'Head of Latin vibe'07-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management