Echte champagne behoeft geen reclame
- Food-en-retail
- 7 nov 2022 @ 15:32
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 7 nov 2022 @ 15:32
- Sjaak Hoogkamer
Onder het motto: alles is marketing en marketing is alles, togen we dit keer op uitnodiging van influencer marketingbureau Friends of the Brands naar hotel Okura voor een exclusieve avond en nacht uit, mede verzorgd door champagnereus Moët Hennesy.
In samenwerking met Ciel Bleu, het twee Michelinsterren restaurant van Hotel Okura Amsterdam, mochten we aanschuiven bij een vijfgangendiner met bijbehorende Ruinart champagnes. Vervolgens mochten we ons te rusten leggen in een van de suites op de 17e etage met een Wow-uitzicht over slapend Amsterdam.
Het diner is niet alleen vanwege het eten spectaculair, maar misschien wel juist door de wijze van presenteren. In The Imperial Suite van Hotel Okura op de 17e etage Amsterdam, krijgen de geprivilegieerden namelijk de rijke historie van het champagnehuis direct op de tafel en wand geprojecteerd dankzij een digitale creatie.
Vogels vliegen, romantische figuren dansen en springen over je bord en je volgt een digitale tour door de wijnkelders van Ruinart.
Intussen plaatsen obers met speels gemak oesters met oscietra kaviaar, tarbot met koningskrab, hoender met wintertruffel en nage de agrumes tussen de bewegende beelden voor je neus. Gerechten die uiteraard vergezeld worden door de exquise champagnes van Ruinart zoals Ruinart Blancs de Blancs, Dom Ruinart Rose 2007 en Ruinart R.
We zitten aan tafel met onder meer influencers Jordi van den Bussche van Kwebbelkop (ruim 1 miljoen volgers), model en ondernemer Sacha Sernets, hoofdredacteur Paul van Riessen van Quote, hoofdredacteur Claudia Straatmans van Nouveau en een aantal BN-ers waaronder actrices Victoria Koblenko en Carolien Spoor en presentator en cabaretier Steven Brunswijk. Uiteindelijk een gezelschap dat goed is voor bijna 2 miljoen volgers op de social media. En dat is en blijft een imponerend aantal.
En een gegeven dat managing director Bob Bron van Moët Hennesy en marketing en communication manager Petra van der Molen van Hotel Okura zeer aanspreekt. Beiden geloven namelijk in een zeer gerichte communicatie op bepaalde doelgroepen, want een vorkje prikken op de 17e etage van Okura doe je uiteraard niet tegen snackbar-tarieven. Om een indicatie te geven: het diner voor 2 personen inclusief overnachting is beschikbaar voor € 1.950.
Bron benadrukt dat zijn divisie van champagnes, met naast Ruinart ook Moët & Chandon, Veuve Clicquot en Dom Pérignon, geen enorm marketingbudget nodig heeft.
Wie de champagnes kan veroorloven, kent de merken maar al te goed en dus gaat de verkoop nog steeds sky high, ondanks de nodige crises die ons land momenteel teistert
Echte champagnes hebben feitelijk geen reclame nodig. ‘We zien meer heil in de samenwerking met een select aantal media en influencers die onze producten op gepaste wijze onder de aandacht brengen. En dat gaat over kleinere bedragen dan normaliter gangbaar zijn in marketing en reclame.’ De strategie van Hennesy is er volgens Bron gericht om het marktaandeel in stand te houden, want die is met de genoemde merken aanzienlijk te noemen. ‘Er liggen natuurlijk altijd concurrenten op de loer, maar die zijn er weinig.’
Hotel Okura heeft nagenoeg dezelfde kwalitatieve klank als Ruinart en ook voor hen geldt het adagium: er kan er maar een de beste zijn in hotel land.
Vandaar deze slimme combinatie die fijnproevers met een gevulde bankrekening zeker zal aanspreken. Van der Molen: ‘Deze digitale creatie is een eenmalige culinaire ervaring in Nederland en is normaliter enkel te boeken in de champagne hoofdstad Reims. Speciaal voor de gelegenheid is The Imperial Suite omgedoopt tot Suite 1729, het vestigingsjaar van Maison Ruinart. Deze exclusieve ervaring is te boeken tijdens een gelimiteerd aantal avonden met overnachting.’
Heeft uw bedrijf een doldriest financieel jaar gedraaid? En nog geen idee voor een bedrijfsuitje? In principe is er nog ruimte op 10, 12, 17 november en op 8 december 2022. Alle informatie via groups@okura.nl
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- Ciel Blue
- champagnehuis
- Ruinart
- digitale creatie
- diner
- overnachting
- Hotel Okura Amsterdam
- imperial suite
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Hema zet duurzame beauty in de spotlight met nieuwe make-uplijn
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve Naturals: 'Mijn meest...
- [column] Waarom authentiek zijn niet meer genoeg is
- Sinterklaascampagne van Raak zoomt in op online gedrag
- Action breidt Europees netwerk verder uit
- [marketeer 237] Patricia Douma - marcombazin Dopper: 'Wij zijn...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- [retailmedia] MediaMarkt ingezet als... 27-11-2025
- AAlcoholvrij speciaalbier groeit... 27-11-2025
- Lidl lanceert Let’s Grow: nieuw... 25-11-2025
- [onderzoek] ABN Amro: 'Populariteit... 24-11-2025
- Lynn Trum (Nederlandse Loterij):... 24-11-2025
- Sinterklaascampagne van Raak zoomt... 21-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




