Nieuwe merkcampagne Plutosport

Nieuwe merkcampagne Plutosport
  • Food-en-retail
  • 9 mei 2023 @ 08:29
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Plutosport, online retailer in sportlifestyle, heeft een nieuwe merkcampagne gelanceerd. In samenwerking met Joe Public is een positionering, merk- en communicatiestrategie ontwikkeld, alsmede een nieuwe huisstijl.

‘In ruim 10 jaar jaar zijn we hard en stabiel gegroeid op basis van een aantrekkelijke assortiment, de beste deals en performance marketing’, aldus CEO Hidde van der Louw van Plutosport. ‘Merkonderzoek toonde afgelopen jaar aan dat we dit ondanks een beperkte naamsbekendheid hebben gerealiseerd. Nu is het moment om ook die groeimotor aan te zetten.’

Brand Director Wilian Hulshof van het sportmerk: ‘We zochten naar een onderscheidend eigen gezicht, zonder afbreuk te doen aan alle A-merken in sportlifestyle die we voeren. Een propositie die is vertaald naar een nieuwe pay-off: Sportief van Plutosport. Wat zowel slaat op het assortiment en de sportieve prijsstelling als de nuchtere, Hollandse en klantgerichte cultuur bij het bedrijf.’

In de nieuwe campagne komen volgens Hulshof deze elementen terug als de complimenten van de voice-over niet blijken te gaan over de sportieve trucs die een basketballer en voetbalster laten zien, maar over de merkkleding die ze dragen, de prijzen bij Plutosport en het aanbod dat je al swipend in de webshop voorbij ziet komen.

Credits

Klant: Plutosport

Verantwoordelijk bij klant: Hidde van der Louw, Wilian Hulshof

Bureau: Joe Public Take-Away Advertising

Strategie: Sanne Nobel, Jeroen van Eck

Account: Sabien Smit

Agency producer: Lotte de Rooij

Creatie: Edward Romunde, Ruben van Dijk, Marcel Hartog, Antoine Houtsma

Productiemaatschappij: Studio Studio

Regie: Lars Brink

1st AD Fabian van der Hulst

Producer: Zita Maas

DOP: Levien Priem

Edit: Moo Flamman

Post production: The Compound

Geluid en muziek: Merlijn Snitker

Design: Felipe Ennes

 

 



Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken