Nieuwe merkcampagne Plutosport
- Food-en-retail
- 9 mei 2023 @ 08:29
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 9 mei 2023 @ 08:29
- Sjaak Hoogkamer
Plutosport, online retailer in sportlifestyle, heeft een nieuwe merkcampagne gelanceerd. In samenwerking met Joe Public is een positionering, merk- en communicatiestrategie ontwikkeld, alsmede een nieuwe huisstijl.
‘In ruim 10 jaar jaar zijn we hard en stabiel gegroeid op basis van een aantrekkelijke assortiment, de beste deals en performance marketing’, aldus CEO Hidde van der Louw van Plutosport. ‘Merkonderzoek toonde afgelopen jaar aan dat we dit ondanks een beperkte naamsbekendheid hebben gerealiseerd. Nu is het moment om ook die groeimotor aan te zetten.’
Brand Director Wilian Hulshof van het sportmerk: ‘We zochten naar een onderscheidend eigen gezicht, zonder afbreuk te doen aan alle A-merken in sportlifestyle die we voeren. Een propositie die is vertaald naar een nieuwe pay-off: Sportief van Plutosport. Wat zowel slaat op het assortiment en de sportieve prijsstelling als de nuchtere, Hollandse en klantgerichte cultuur bij het bedrijf.’
In de nieuwe campagne komen volgens Hulshof deze elementen terug als de complimenten van de voice-over niet blijken te gaan over de sportieve trucs die een basketballer en voetbalster laten zien, maar over de merkkleding die ze dragen, de prijzen bij Plutosport en het aanbod dat je al swipend in de webshop voorbij ziet komen.
Credits
Klant: Plutosport
Verantwoordelijk bij klant: Hidde van der Louw, Wilian Hulshof
Bureau: Joe Public Take-Away Advertising
Strategie: Sanne Nobel, Jeroen van Eck
Account: Sabien Smit
Agency producer: Lotte de Rooij
Creatie: Edward Romunde, Ruben van Dijk, Marcel Hartog, Antoine Houtsma
Productiemaatschappij: Studio Studio
Regie: Lars Brink
1st AD Fabian van der Hulst
Producer: Zita Maas
DOP: Levien Priem
Edit: Moo Flamman
Post production: The Compound
Geluid en muziek: Merlijn Snitker
Design: Felipe Ennes
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
- Resultaten Action 2023: 'voortdurende groei en ontwikkeling'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing