Nieuwe merkcampagne Plutosport
- Food-en-retail
- 9 mei 2023 @ 08:29
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 9 mei 2023 @ 08:29
- Sjaak Hoogkamer
Plutosport, online retailer in sportlifestyle, heeft een nieuwe merkcampagne gelanceerd. In samenwerking met Joe Public is een positionering, merk- en communicatiestrategie ontwikkeld, alsmede een nieuwe huisstijl.
‘In ruim 10 jaar jaar zijn we hard en stabiel gegroeid op basis van een aantrekkelijke assortiment, de beste deals en performance marketing’, aldus CEO Hidde van der Louw van Plutosport. ‘Merkonderzoek toonde afgelopen jaar aan dat we dit ondanks een beperkte naamsbekendheid hebben gerealiseerd. Nu is het moment om ook die groeimotor aan te zetten.’
Brand Director Wilian Hulshof van het sportmerk: ‘We zochten naar een onderscheidend eigen gezicht, zonder afbreuk te doen aan alle A-merken in sportlifestyle die we voeren. Een propositie die is vertaald naar een nieuwe pay-off: Sportief van Plutosport. Wat zowel slaat op het assortiment en de sportieve prijsstelling als de nuchtere, Hollandse en klantgerichte cultuur bij het bedrijf.’
In de nieuwe campagne komen volgens Hulshof deze elementen terug als de complimenten van de voice-over niet blijken te gaan over de sportieve trucs die een basketballer en voetbalster laten zien, maar over de merkkleding die ze dragen, de prijzen bij Plutosport en het aanbod dat je al swipend in de webshop voorbij ziet komen.
Credits
Klant: Plutosport
Verantwoordelijk bij klant: Hidde van der Louw, Wilian Hulshof
Bureau: Joe Public Take-Away Advertising
Strategie: Sanne Nobel, Jeroen van Eck
Account: Sabien Smit
Agency producer: Lotte de Rooij
Creatie: Edward Romunde, Ruben van Dijk, Marcel Hartog, Antoine Houtsma
Productiemaatschappij: Studio Studio
Regie: Lars Brink
1st AD Fabian van der Hulst
Producer: Zita Maas
DOP: Levien Priem
Edit: Moo Flamman
Post production: The Compound
Geluid en muziek: Merlijn Snitker
Design: Felipe Ennes
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Betaalbare diamant centraal in nieuwe Zeeman-campagne
- Albert Heijn kiest Jeroen van Koningsbrugge als nieuwe...
- [marketeer 230] Isabelle Pinckaers - Head of Marketing Podimo
- Horroriconen komen samen op Fanta Halloween verpakkingen
- [column] Zo raakt je duurzaamheidsboodschap wél: menselijkheid...
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer of the Year 2025-2026...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Primeur in Haarlem: eerste... 15-09-2025
- Dirk haakt stevig in op Prinsjesdag... 15-09-2025
- Dumfries helpt tieners leren... 15-09-2025
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw... 12-09-2025
- Heineken 0 punt 0 bereikt 10K... 11-09-2025
- Kruidvat versterkt... 08-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes