Nieuwe productlijnen Boon
- Food-en-retail
- 12 mei 2023 @ 15:58
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 12 mei 2023 @ 15:58
- Sjaak Hoogkamer
Boon en Gardeners bezegelen hun samenwerking met de lancering van twaalf nieuwe producten vallend onder twee nieuwe productlijnen: Bon originals en Boon bonen in saus.
Samen met Gardeners ontwikkelden ze de tone of voice, tagline, campagne big idea, influencerstrategie en een launch event om de twee nieuwe productlijnen van Boon passend te introduceren.
BOON werd in 2022 onderdeel van Jamael Food Group, die zich hard maakt voor de duurzaamheid en eerlijkheid van voedselsystemen. Donnée Maessen, Marketing Manager Boon: ‘Afgelopen jaar heeft Boon, bekend van de plantaardige vleesvervangers, een groots plan en twee veelbelovende nieuwe productranges ontwikkeld om de eiwittransitie verder aan te jagen vanuit de kern van Boon: de bonen zelf.’
BOON wil naar eigen zeggen ‘niet alleen bonen in een burger voorschotelen, maar juist bonen de basis op je bord maken.’
Met in een duurzame verpakking gemaakt van Tetra Recart, dat tot 80% minder CO2 uitstoot dan traditionele conservenverpakkingen. Maessen: ‘We willen de eiwittransitie in Nederland versnellen door mensen te inspireren om plantaardig en duurzaam te eten met bonen in de hoofdrol. Dat doen we met de lekkerste bonen, een kleurrijk statement in het schap en heerlijke recepten op elke verpakking.’
Alle voordelen die de bonen van Boon met zich meebrengen zijn het vertrekpunt voor de big idea: Iedereen cheft ‘t met Boon. De twee nieuwe productlijnen van Boon werden kleurrijk en smakelijk gelanceerd tijdens het persevent. Tijdens het Chef ‘t Zelf Food Fest mochten pers, influencers en de BOONBASSADORS zelf achter de pannen staan om exclusieve bonenrecepten van Sandra Ysbrandy (bekend van Life4You) te creëren.
Om de inclusiviteit en veelzijdigheid die de bonen van Boon met zich meebrengen te benadrukken, vormen verschillende type chefs de rode draad in de toekomstige campagne-uitingen, alle pr-activiteiten én de influencerstrategie.
Credits:
Klant: Donnée Maessen, Rocus Troost
Strategie, creatie, productie: Gardeners
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker vertrouwd - Sinds 1977'
- DJ ruilt hakken op beat in voor hakken in keuken
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol tuininspiratie door het land
- Goeiezaak richt The Culinary Agency op voor horecaketens
- MediaMarkt lanceert eigen mobiel merk Let’s Go Mobile
- Eerste Statiegeld Retourshops open in Rotterdam en Amsterdam
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Magnum breidt uit met utopia-smaken 09-05-2025
- Kookboek Porsche viert Nederlands... 09-05-2025
- Ben & Jerry’s opent Brookie Pop-up... 07-05-2025
- Grolsch lanceert Feestweizen voor... 07-05-2025
- TikTok-campagne Spar speelt in op... 07-05-2025
- Desperados zoekt 'Head of Latin vibe'07-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management