Hornbach laat 'spijtoptanten' aan het woord
- Food-en-retail
- 13 jan 2025 @ 16:01
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 13 jan 2025 @ 16:01
- Sjaak Hoogkamer
In de nieuwste multimediale campagne van Hornbach staat haar laagste prijsgarantie centraal. In twee commercials zien we hoe mensen anoniem en aangeslagen hun veel te dure aankopen opbiechten.
Met de commercials, die in reportagestijl zijn gemaakt, geeft de bouwmarkt een humoristische draai aan een serieuze boodschap die doorklinkt in alle uitingen van de campagne: ‘De volgende keer meteen naar Hornbach voor de laagste prijs.’
‘Met de campagne waarmee we 2025 aftrappen, willen we op een ludieke manier onder de aandacht brengen dat onze laagste prijsgarantie er is om ‘te veel betalen’ te voorkomen,’ zegt Maarten Post, hoofd Inkoop & Marketing bij Hornbach. ‘We laten mensen zien die spijt hebben van hun te dure aankopen omdat ze er vooraf niet goed over hebben nagedacht waar ze hun artikelen het beste konden kopen. De commercials voelen aan als een serieuze reportage, maar bevatten alle elementen van onze karakteristieke humor.’
In de eerste video zien we een man die op een bankje in zijn tuin zit, intens verdrietig omdat hij te veel heeft betaald voor een schutting. Hij beseft dat hij één van de velen is die deze fout heeft gemaakt zonder eerst goed na te denken. De tweede video toont een vrouw op de bank in haar woonkamer. Ze kan zichzelf wel voor het hoofd slaan omdat ze zonder nadenken een veel te dure laminaatvloer heeft gekocht.
De nieuwe campagne wordt vanaf medio januari 2025 multimediaal uitgerold. De tv-spots zijn te zien van 13 januari tot en met 23 februari. Daarnaast wordt de campagne ondersteund met radio, digitaal, Out of Home-uitingen en printadvertenties.
Credits
Bureau: Heimat TBWA
Productie: CZAR Film GmbH
Regie: Jonas Vahl
Sound design: Loft Tonstudios Berlin GmbH
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra kersteer kerst
- Limited Heineken-fles bij start feestmaand
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go food wint gemak van...
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van merken met een...
- CBL: Versterken voedselvoorziening moet prioriteit worden
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
- [interview] Joyce Bierman (AH):... 15-12-2025
- CBL: Versterken voedselvoorziening... 12-12-2025
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van... 09-12-2025
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds:... 08-12-2025
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra... 06-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




