Jumbo lanceert eigen radiostation
- Media
- 25 sep 2018 @ 10:16
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - MuziekInstore marketingRadio
- 25 sep 2018 @ 10:16
- Jeroen Mirck
Jumbo is de eerste supermarktketen met een eigen radiostation. Met Jumbo Radio wil de retailer 'zintuigen van klanten en medewerkers prikkelen en boodschappen doen nóg leuker maken'.
Jumbo Radio gaat de komende maanden ook bij andere Jumbo winkels in de lucht om uit te groeien tot een volwaardig radiostation: met eigen dj’s, volop muziek en live-uitzendingen die worden verzorgd vanuit een radiostudio in Veghel.
Vandaag gaf Frits van Eerd, CEO van Jumbo, in Veghel het startsein voor de allereerste uitzending van Jumbo Radio. De programma’s van Jumbo Radio zijn sinds vanmiddag 15.30 uur te beluisteren in Jumbo Foodmarkt, op het hoofdkantoor en het distributiecentrum van Jumbo in Veghel.
'Jumbo wil van haar klanten échte fans maken', zegt Van Eerd. 'In onze winkels worden hun zintuigen voortdurend geprikkeld met smaak, geur en kleur. En vanaf nu dus ook met audio. Wij geloven in de kracht van radio. Lekkere muziek verhoogt de sfeer. Dat zorgt niet alleen voor een prettige werksfeer voor onze medewerkers, maar maakt óók het boodschappen doen nog leuker voor onze klanten.'
Muziek is het belangrijkste ingrediënt van Jumbo Radio. Na een onderzoek onder ruim 1.800 medewerkers en klanten over de muziek die zij graag in de supermarkt zouden willen horen, is een selectie gemaakt. Deze nummers worden nu uitgezonden op Jumbo Radio. Muziek op het radiostation van Jumbo is vrolijk, positief en met een lekker tempo. Bovendien wordt de muziek voortdurend aangevuld en vernieuwd. Met haar eigen radiostation introduceert Jumbo een unieke primeur voor de retailbranche in Nederland en Europa.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing