Talpa Network stapt in radio-billboarding
- Media
- 20 sep 2018 @ 11:09
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - RadioEntertainmentReclame
- 20 sep 2018 @ 11:09
- Redactie Media
Talpa Network introduceert billboarding voor de zeven radiostations 538, Radio 10, Sky Radio, Veronica, Slam!, 100%NL en Sublime. Uit onderzoek is gebleken dat billboarding op radio in combinatie met billboarding op tv extra awareness creëert en daarmee de impact van een campagne vergroot.
'Dit programma wordt mede mogelijk gemaakt door…' Voorheen was het alleen mogelijk om billboards op radio in te zetten in combinatie met een in program actie bij bijvoorbeeld Evers Staat Op, Somertijd of De Veronica Ochtendshow met Giel. Vanaf nu is het mogelijk om enkel billboards als bereikpakket in te kopen. Hiermee biedt Talpa Network adverteerders de mogelijkheid om 3,5 miljoen luisteraars in de doelgroep 20-54 jaar te bereiken binnen één week.
Met de inzet van billboards op radio kunnen adverteerders snel schakelen en al binnen een week op zender zijn. Om de productietijd te versnellen en de adverteerder te ontzorgen biedt Talpa Network de mogelijkheid om in samenwerking met OMS Studio de billboards te produceren.
Maurice Ridder, account director Special Advertising van Talpa: 'Het inzetten van audioboards is op zich niets nieuws. Maar de mogelijkheid om het als bereikpakket in te kopen over zeven radiozenders in combinatie met vier televisiezenders maakt dit bereikpakket uniek.'
Ralph Sluis, senior-consultant Media DVJ Insights: 'In navolging van het onderzoek in 2016 naar de toegevoegde waarde van TV billboarding hebben we met het recente onderzoek de toegevoegde waarde van radio billboarding gecombineerd met tv billboarding aangetoond. Met name op awareness KPI’s zorgt het toevoegen van radio billboards aan tv billboards voor een aanzienlijke stijging in zowel spontane als geholpen merk herinnering.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- KPN en S10 starten campagne tegen online buitensluiten Kom...
- De Telegraaf bereikt zakelijke topbeslissers
- Ook Prime Video brengt Premier League naar Nederland
- TV-reclamemarkt daalt met 8,1%
- Onderzoek: Papieren folder blijft massaal gelezen in Nederland
- Donald Duck blijft populairste mediamerk onder kinderen
Laatste Nieuws
- KPN en S10 starten campagne tegen... 12-09-2025
- Donald Duck blijft populairste... 11-09-2025
- Ook Prime Video brengt Premier... 10-09-2025
- De Telegraaf bereikt zakelijke... 08-09-2025
- Onderzoek: Papieren folder blijft... 04-09-2025
- TV-reclamemarkt daalt met 8,1%04-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes