Talpa Network stapt in radio-billboarding
- Media
- 20 sep 2018 @ 11:09
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - RadioEntertainmentReclame
- 20 sep 2018 @ 11:09
- Redactie Media
Talpa Network introduceert billboarding voor de zeven radiostations 538, Radio 10, Sky Radio, Veronica, Slam!, 100%NL en Sublime. Uit onderzoek is gebleken dat billboarding op radio in combinatie met billboarding op tv extra awareness creëert en daarmee de impact van een campagne vergroot.
'Dit programma wordt mede mogelijk gemaakt door…' Voorheen was het alleen mogelijk om billboards op radio in te zetten in combinatie met een in program actie bij bijvoorbeeld Evers Staat Op, Somertijd of De Veronica Ochtendshow met Giel. Vanaf nu is het mogelijk om enkel billboards als bereikpakket in te kopen. Hiermee biedt Talpa Network adverteerders de mogelijkheid om 3,5 miljoen luisteraars in de doelgroep 20-54 jaar te bereiken binnen één week.
Met de inzet van billboards op radio kunnen adverteerders snel schakelen en al binnen een week op zender zijn. Om de productietijd te versnellen en de adverteerder te ontzorgen biedt Talpa Network de mogelijkheid om in samenwerking met OMS Studio de billboards te produceren.
Maurice Ridder, account director Special Advertising van Talpa: 'Het inzetten van audioboards is op zich niets nieuws. Maar de mogelijkheid om het als bereikpakket in te kopen over zeven radiozenders in combinatie met vier televisiezenders maakt dit bereikpakket uniek.'
Ralph Sluis, senior-consultant Media DVJ Insights: 'In navolging van het onderzoek in 2016 naar de toegevoegde waarde van TV billboarding hebben we met het recente onderzoek de toegevoegde waarde van radio billboarding gecombineerd met tv billboarding aangetoond. Met name op awareness KPI’s zorgt het toevoegen van radio billboards aan tv billboards voor een aanzienlijke stijging in zowel spontane als geholpen merk herinnering.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max op in megadeal
- Paramount mengt zich in strijd om Warner Bros Discovery
- Podimo bereikt 300K betalende leden in Nederland
- [column] Als je kerstcommercial wordt teruggetrokken omdat je...
- Aandacht voor advertenties blijkt sterk platformafhankelijk
- [column] De mooiste tijd van het jaar?
Laatste Nieuws
- Aandacht voor advertenties blijkt... 16-12-2025
- Paramount mengt zich in strijd om... 10-12-2025
- Podimo bereikt 300K betalende leden... 10-12-2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max... 05-12-2025
- Jong talent en Nederlandstalig valt... 05-12-2025
- Rapper Krulle lanceert... 03-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

