Diabetes Fonds: Nationale Suiker Challenge
- Media
- 4 mei 2020 @ 15:48
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Campagnes
- 4 mei 2020 @ 15:48
- Sjaak Hoogkamer
Vandaag is het Diabetes Fonds gestart met haar campagne voor de Nationale Suiker Challenge: 7 dagen gezond eten en drinken zonder suiker. Stroom doet de mediastrategie.
Doel is bewustwording rondom gezonder leven en daarmee de challenge te vergroten.
Daarnaast is een belangrijke doelstelling om kwalitatieve leads te realiseren en om het aantal aanmeldingen te verhogen.
Stroom heeft daarvoor een branded partnership opgezet met Nu.nl waarbij het Diabetes Fonds de gehele maand mei campagne voert op het thema gezonder leven. Er is gekozen voor Nu.nl omdat dit de beste match is met de doelgroep van het Diabetes Fonds. Er wordt ingespeeld op de behoefte van de doelgroep en de doelstelling met diverse advertentieformaten. Van artikelen tot audio in de vorm van podcasting en een minder suiker quiz. Lees hier het eerste artikel op Nu.nl in de reeks contentproducties die deze maand verschijnt.
Rico Hop, Team Lead Gezonder Leven over de campagne: ‘Het Diabetes Fonds wil met de Nationale Suiker Challenge mensen bewust maken over hun suikerinname en de helpende hand bieden om deze inname te beperken. Dit doen we onder andere met een magazine vol gezonde recepten en tips en inspiratie via social media en e-mail. Als fonds willen we zorgen voor impact en minimaal 50.000 deelnemers werven voor de week zonder suiker. Onze achterban is groot en trouw, maar we willen ook buiten onze eigen kanalen op zoek naar deelnemers.‘
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Mediahuis geeft abonnees van 9... 04-07-2025
- BBC Studios leidt wereldwijd op... 04-07-2025
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’... 27-06-2025
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna... 27-06-2025
- ACM akkoord met overname RTL... 27-06-2025
- Viaplay sluit zich aan bij Screenforce25-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers