Diabetes Fonds: Nationale Suiker Challenge

Diabetes Fonds: Nationale Suiker Challenge
  • Media
  • 4 mei 2020 @ 15:48
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Campagnes

Vandaag is het Diabetes Fonds gestart met haar campagne voor de Nationale Suiker Challenge: 7 dagen gezond eten en drinken zonder suiker. Stroom doet de mediastrategie.

Doel is bewustwording rondom gezonder leven en daarmee de challenge te vergroten.

Daarnaast is een belangrijke doelstelling om kwalitatieve leads te realiseren en om het aantal aanmeldingen te verhogen.

Stroom heeft daarvoor een branded partnership opgezet met Nu.nl waarbij het Diabetes Fonds de gehele maand mei campagne voert op het thema gezonder leven.  Er is gekozen voor Nu.nl omdat dit de beste match is met de doelgroep van het Diabetes Fonds. Er wordt ingespeeld op de behoefte van de doelgroep en de doelstelling met diverse advertentieformaten. Van artikelen tot audio in de vorm van podcasting en een minder suiker quiz. Lees hier het eerste artikel op Nu.nl in de reeks contentproducties die deze maand verschijnt.

Rico Hop, Team Lead Gezonder Leven over de campagne: ‘Het Diabetes Fonds wil met de Nationale Suiker Challenge mensen bewust maken over hun suikerinname en de helpende hand bieden om deze inname te beperken. Dit doen we onder andere met een magazine vol gezonde recepten en tips en inspiratie via social media en e-mail. Als fonds willen we zorgen voor impact en minimaal 50.000 deelnemers werven voor de week zonder suiker. Onze achterban is groot en trouw, maar we willen ook buiten onze eigen kanalen op zoek naar deelnemers.‘

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken