Samenwerking JCDecaux en Adform

  • Media
  • 5 okt 2020 @ 09:50
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    redacteur
    MarketingTribune
  • Outdoor

De samenwerking tussen JCDecaux en Adform is naar eigen zeggen een win-win situatie voor beide partijen. Adverteerders kunnen via één platform (Adform) zowel tv, display, mobiel als digitale buitenreclame onderdeel maken van hun mediamix in digitale strategieën.

Katja Henneveld, Sales Director Adform: ‘Als resultaat van dit partnership kunnen adverteerders efficiënt cross mediaal adverteren: de combinatie van best bezochte locaties in Nederland met bijvoorbeeld mobile inzet. Onze unieke integratie met diverse hyperlocal partners maakt het mogelijk verschillende triggers te gebruiken om schermen in te kopen (bijvoorbeeld op basis van het weer). Om vervolgens deze consumenten op een ander scherm weer te retargeten. Dit kan nu maar ook in de komende jaren dankzij ons toekomstbestendige 1st party Identity aanpak.’

Adverteerders en bureaus hebben de mogelijkheid om via Adform en andere DSP’s over meerdere kanalen nog effectiever een campagne in te richten

Marc Bergers, Digital Lead JCDecaux: ‘De voordelen van programmatic trading - precisie, flexibiliteit en meetbaarheid - maken dat Digital Out Of Home niet alleen brand impact, maar ook directe performance realiseert. Adverteerders en bureaus hebben nu een unieke kans om via Adform en andere DSP’s over meerdere kanalen nog effectiever een campagne in te richten.’

Volgens Henneveld groeit DOOH nog steeds sterk in Nederland. 74% van de consumenten gaf in een onderzoek van Outsmart & PWC Out Of Home2 aan dat DOOH 'opvallend’ was; terwijl meer dan twee derde van de consumenten het 'boeiend' vond. Bovendien vond 72% van de consumenten dat merken die DOOH gebruiken ‘vooruitstrevend’ zijn; terwijl 52% van de consumenten vond dat merken ‘premium’ zijn.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken