Platform h-a-h uitgeverijen moet dalende omzet stoppen
- Media
- 15 jan 2021 @ 06:02
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 15 jan 2021 @ 06:02
- Sjaak Hoogkamer
AdLocal is de naam van een nieuw gezamenlijk platform van uitgeverijen van huis-aan-huiskranten. In totaal vertegenwoordigt AdLocal 37 huis-aan-huis-uitgevers die samen wekelijks ruim 200 kranten in Nederland uitbrengen.
Het platform kent een oplage van meer dan 6 miljoen exemplaren en een gezamenlijke sales-aanpak van ruim 400 media-adviseurs, waarbij DPG Media de nationale adverteerders bedient.
AdLocal is opgericht om de dalende omzettrend in h-a-h te keren. Dit platform benadrukt volgens AdLocal de kracht van h-a-h en dekt hiermee ruim 80% van de markt opdat adverteerders dit medium als vast onderdeel van de communicatiemix blijven inzetten. Naast een eigen website heeft Adlocal ook landelijke, gezamenlijke acties.
Samenwerking
Adlocal is een samenwerking tussen 37 uitgevers. Ze geven gezamenlijk adverteerders inzichten over de kracht en toegevoegde waarde van lokale media en zorgen ervoor dat h-a-h hun belangrijke positie binnen de samenleving blijven vervullen. Het initiatief voor Adlocal is genomen door vier grote uitgevers: Telstar Mediagroep, Rodi Media, BDUMedia en DPG Media.
Aanbod
Op adlocal.nl vinden adverteerders alle ins en outs over dit lokale medium en het aanbod van titels. Adlocal maakt deze grote hoeveelheid aan informatie inzichtelijk met een selectietool waarmee aldus AdLocal adverteerders direct aan de slag kunnen. In de kaart van Nederland kunnen alle bij AdLocal aangesloten titels eenvoudig worden geselecteerd en kan met één druk op de knop direct een offerte aangevraagd worden.
H-a-h kranten hebben volgens het platform nog steeds een enorm bereik en impact in de lokale gemeenschap. 81% van de Nederlanders leest huis-aan-huiskranten en 51% neemt actie naar aanleiding van advertenties in huis-aan-huiskranten. De reclame-tolerantie in huis-aan-huiskranten is het hoogst van alle mediatypen (48%).
Op de foto v.l.n.r.: Wilfred Pouleijn (BDUMedia), Erhard Soeterbroek (Telstar Mediagroep), Kees Reinders (DPG Media), Matthijs Malipaard (Rodi Media) en Bas Stikkelorum (DPG Media)
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- KPN en S10 starten campagne tegen online buitensluiten Kom...
- De Telegraaf bereikt zakelijke topbeslissers
- Ook Prime Video brengt Premier League naar Nederland
- Onderzoek: Papieren folder blijft massaal gelezen in Nederland
- TV-reclamemarkt daalt met 8,1%
- [column] GenZ en de power van Cutenessmarketing
Laatste Nieuws
- FD zet roze kleur centraal in nieuwe... 15-09-2025
- KPN en S10 starten campagne tegen... 12-09-2025
- Donald Duck blijft populairste... 11-09-2025
- Ook Prime Video brengt Premier... 10-09-2025
- De Telegraaf bereikt zakelijke... 08-09-2025
- Onderzoek: Papieren folder blijft... 04-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes