Platform h-a-h uitgeverijen moet dalende omzet stoppen

Platform h-a-h uitgeverijen moet dalende omzet stoppen
  • Media
  • 15 jan 2021 @ 06:02
  • 18683 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

AdLocal is de naam van een nieuw gezamenlijk platform van uitgeverijen van huis-aan-huiskranten. In totaal vertegenwoordigt AdLocal 37 huis-aan-huis-uitgevers die samen wekelijks ruim 200 kranten in Nederland uitbrengen.

Het platform kent een oplage van meer dan 6 miljoen exemplaren en een gezamenlijke sales-aanpak van ruim 400 media-adviseurs, waarbij DPG Media de nationale adverteerders bedient.

AdLocal is opgericht om de dalende omzettrend in h-a-h te keren. Dit platform benadrukt volgens AdLocal de kracht van h-a-h en dekt hiermee ruim 80% van de markt opdat adverteerders dit medium als vast onderdeel van de communicatiemix blijven inzetten. Naast een eigen website heeft Adlocal ook landelijke, gezamenlijke acties.

Samenwerking

Adlocal is een samenwerking tussen 37 uitgevers. Ze geven gezamenlijk adverteerders inzichten over de kracht en toegevoegde waarde van lokale media en zorgen ervoor dat h-a-h hun belangrijke positie binnen de samenleving blijven vervullen. Het initiatief voor Adlocal is genomen door vier grote uitgevers: Telstar Mediagroep, Rodi Media, BDUMedia en DPG Media.

Aanbod

Op adlocal.nl vinden adverteerders alle ins en outs over dit lokale medium en het aanbod van titels. Adlocal maakt deze grote hoeveelheid aan informatie inzichtelijk met een selectietool waarmee aldus AdLocal adverteerders direct aan de slag kunnen. In de kaart van Nederland kunnen alle bij AdLocal aangesloten titels eenvoudig worden geselecteerd en kan met één druk op de knop direct een offerte aangevraagd worden.

H-a-h kranten hebben volgens het platform nog steeds een enorm bereik en impact in de lokale gemeenschap. 81% van de Nederlanders leest huis-aan-huiskranten en 51% neemt actie naar aanleiding van advertenties in huis-aan-huiskranten. De reclame-tolerantie in huis-aan-huiskranten is het hoogst van alle mediatypen (48%).

Op de foto v.l.n.r.: Wilfred Pouleijn (BDUMedia), Erhard Soeterbroek (Telstar Mediagroep), Kees Reinders (DPG Media), Matthijs Malipaard (Rodi Media) en Bas Stikkelorum (DPG Media)

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken