Posterscope presenteert 'buitenreclame-trendwandeling'
- Media
- 16 mrt 2021 @ 15:44
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Outdoor
- 16 mrt 2021 @ 15:44
- Lucas Boon
Om zijn jaarlijkse out of home-trendrapport onder de aandacht te brengen, organiseert outdoor-bureau Posterscope in samenwerking met JCDecaux een speciale 'OOH-trendwandeling' langs diverse abri's in de Amsterdamse binnenstad.
Bij het afleggen van de route is het de bedoeling dat de wandelaar het OOH-trendrapport van Posterscope (onderdeel van Dentsu) bij elkaar loopt. De wandeling leidt langs zeven bushokjes van JCDecaux met elk een trendposter. Door een QR-code te scannen, ontvangt de wandelaar meer trendinformatie en een routekaart om alle trends te verzamelen. Geïnteresseerden kunnen tot vrijdag 26 maart zelf het trendrapport bij elkaar wandelen. Bekijk hier de routekaart.
Doel van de trendwandeling bovendien is om collega's en zakenrelaties van Posterscope te stimuleren naar buiten te gaan en samen te bewegen. Vanwege de coronamaatregelen en het thuiswerken is het belangrijker dan ooit om voldoende te bewegen, aldus het bureau.
Verschuiving
Posterscope heeft voor een lokale wandeling gekozen, omdat de belangrijkste OOH-trend van 2021 de verschuiving naar lokaal leven is. 'Voor velen is de plek waar we wonen nu ook de plek waar we werken, winkelen, sporten en relaxen. Onze wereld is kleiner en meer lokaal geworden. Dit brengt een verschuiving in bewegings- en gedragspatronen met zich mee en daar ligt tegelijkertijd de grootste uitdaging van adverteerders bij het effectief inzetten van out of home. Inspelen en herkennen van deze regionale schommelingen en het volgen van het publiek op deze lokale reis biedt een hoop mogelijkheden', aldus Bas van de Hoogen, directeur van Posterscope.
De OOH-trends voor 2021 zijn gebaseerd op flexibiliteit om aan te passen bij veranderend consumentengedrag. Ook innovatieve oplossingen die inspelen op de behoeften van nieuwe klanten en het toepassen van duidelijkheid in het abstracte worden gezien als trends, aldus Posterscope.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing