Posterscope presenteert 'buitenreclame-trendwandeling'

Posterscope presenteert 'buitenreclame-trendwandeling'
  • Media
  • 16 mrt 2021 @ 15:44
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Outdoor

Om zijn jaarlijkse out of home-trendrapport onder de aandacht te brengen, organiseert outdoor-bureau Posterscope in samenwerking met JCDecaux een speciale 'OOH-trendwandeling' langs diverse abri's in de Amsterdamse binnenstad.

Bij het afleggen van de route is het de bedoeling dat de wandelaar het OOH-trendrapport van Posterscope (onderdeel van Dentsu) bij elkaar loopt. De wandeling leidt langs zeven bushokjes van JCDecaux met elk een trendposter. Door een QR-code te scannen, ontvangt de wandelaar meer trendinformatie en een routekaart om alle trends te verzamelen. Geïnteresseerden kunnen tot vrijdag 26 maart zelf het trendrapport bij elkaar wandelen. Bekijk hier de routekaart.

Doel van de trendwandeling bovendien is om collega's en zakenrelaties van Posterscope te stimuleren naar buiten te gaan en samen te bewegen. Vanwege de coronamaatregelen en het thuiswerken is het belangrijker dan ooit om voldoende te bewegen, aldus het bureau.

Verschuiving

Posterscope heeft voor een lokale wandeling gekozen, omdat de belangrijkste OOH-trend van 2021 de verschuiving naar lokaal leven is. 'Voor velen is de plek waar we wonen nu ook de plek waar we werken, winkelen, sporten en relaxen. Onze wereld is kleiner en meer lokaal geworden. Dit brengt een verschuiving in bewegings- en gedragspatronen met zich mee en daar ligt tegelijkertijd de grootste uitdaging van adverteerders bij het effectief inzetten van out of home. Inspelen en herkennen van deze regionale schommelingen en het volgen van het publiek op deze lokale reis biedt een hoop mogelijkheden', aldus Bas van de Hoogen, directeur van Posterscope.

De OOH-trends voor 2021 zijn gebaseerd op flexibiliteit om aan te passen bij veranderend consumentengedrag. Ook innovatieve oplossingen die inspelen op de behoeften van nieuwe klanten en het toepassen van duidelijkheid in het abstracte worden gezien als trends, aldus Posterscope.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken