Posterscope presenteert 'buitenreclame-trendwandeling'
- Media
- 16 mrt 2021 @ 15:44
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Outdoor
- 16 mrt 2021 @ 15:44
- Lucas Boon
Om zijn jaarlijkse out of home-trendrapport onder de aandacht te brengen, organiseert outdoor-bureau Posterscope in samenwerking met JCDecaux een speciale 'OOH-trendwandeling' langs diverse abri's in de Amsterdamse binnenstad.
Bij het afleggen van de route is het de bedoeling dat de wandelaar het OOH-trendrapport van Posterscope (onderdeel van Dentsu) bij elkaar loopt. De wandeling leidt langs zeven bushokjes van JCDecaux met elk een trendposter. Door een QR-code te scannen, ontvangt de wandelaar meer trendinformatie en een routekaart om alle trends te verzamelen. Geïnteresseerden kunnen tot vrijdag 26 maart zelf het trendrapport bij elkaar wandelen. Bekijk hier de routekaart.
Doel van de trendwandeling bovendien is om collega's en zakenrelaties van Posterscope te stimuleren naar buiten te gaan en samen te bewegen. Vanwege de coronamaatregelen en het thuiswerken is het belangrijker dan ooit om voldoende te bewegen, aldus het bureau.
Verschuiving
Posterscope heeft voor een lokale wandeling gekozen, omdat de belangrijkste OOH-trend van 2021 de verschuiving naar lokaal leven is. 'Voor velen is de plek waar we wonen nu ook de plek waar we werken, winkelen, sporten en relaxen. Onze wereld is kleiner en meer lokaal geworden. Dit brengt een verschuiving in bewegings- en gedragspatronen met zich mee en daar ligt tegelijkertijd de grootste uitdaging van adverteerders bij het effectief inzetten van out of home. Inspelen en herkennen van deze regionale schommelingen en het volgen van het publiek op deze lokale reis biedt een hoop mogelijkheden', aldus Bas van de Hoogen, directeur van Posterscope.
De OOH-trends voor 2021 zijn gebaseerd op flexibiliteit om aan te passen bij veranderend consumentengedrag. Ook innovatieve oplossingen die inspelen op de behoeften van nieuwe klanten en het toepassen van duidelijkheid in het abstracte worden gezien als trends, aldus Posterscope.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- ACM akkoord met overname RTL Nederland door DPG Media
- Mediahuis geeft abonnees van 9 regionale dagbladen toegang tot...
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna en De Smurfen zet...
- BBC Studios leidt wereldwijd op YouTube en TikTok
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’ blijft ijzersterk
- Cupra en Audio Obscura onthullen 'Behind The Pulse'
Laatste Nieuws
- NDP Nieuwsmedia stelt bescherming... 09-07-2025
- Cupra en Audio Obscura onthullen... 08-07-2025
- Mediahuis geeft abonnees van 9... 04-07-2025
- BBC Studios leidt wereldwijd op... 04-07-2025
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’... 27-06-2025
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna... 27-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers