AD viert jubileum: 75 voorpagina's rode draad in nieuwe campagne

AD viert jubileum: 75 voorpagina's rode draad in nieuwe campagne
  • Media
  • 19 apr 2021 @ 08:46
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • CampagnesDagbladen

De watersnoodramp, de maanlanding, het winnen van het EK in 1988. Drie nieuwsfeiten die pronkten op de voorpagina's van het Algemeen Dagblad. Ter ere van zijn 75-jarig jubileum lanceert de krant een nieuwe campagne waarin ‘75 iconische covers' centraal staan.

De campagne, ontwikkeld in samenwerking met DPG Media (uitgever van het AD) en Bruut Amsterdam, wordt uitgerold op televisie (volgt), radio, print en social media. De voorpagina's zijn ook op ad.nl/75jaar te bekijken. 'Aan de hand van de meest iconische voorpagina's neemt de redactie de lezer mee langs 75 jaar kwaliteitsjournalistiek. Lezers kunnen op de site ook kans maken op mooie prijzen, want wie jarig is trakteert’, aldus het AD.


AD-voorpagina op 27 juni 1988.

De afsluiting van de campagne vindt plaats op donderdag 29 april, de daadwerkelijke verjaardag van het AD, met een digitaal live-event. Hierover wordt later meer bekend gemaakt.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken