Tim Meuleman van C2B: 'Twistappels breekt met de huidige podcastwetten'

Tim Meuleman van C2B: 'Twistappels breekt met de huidige podcastwetten'
  • Media
  • 7 okt 2022 @ 11:15
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • PodcastDutch Podcast Conference

Tim Meuleman is Managing Partner van C2B - part of the LevelUp Group, verkozen tot Bureau van het Jaar tijdens de Grand Prix Content Marketing Awards 2022. Tijdens The Dutch Podcast Conference op dinsdag 1 november in Amsterdam spreekt hij over ‘Twistappels’, een podcastmysterie voor Kanzi Appels.

Meuleman: ‘Het C2B-team maakt dagelijks content worth sharing. Content die opvalt en onze klanten een unieke branding geeft. C2B werkt voor merken als New York Pizza, MultiCopy, Rijksmuseum, Pensioenfonds Zorg en Welzijn, Kanzi en Beemster.’

Waarvoor leent een podcast zich volgens jou bij uitstek in zakelijke communicatie?
Het bereiken van een nieuwe doelgroep op een heerlijk opvallende manier.

Hoe zet jijzelf podcasts in binnen de marketingmix?
Vooral als ‘hub content’ met meer verdieping voor het merk. Een aanvulling naast grotere hero-campagnes en de always on-laag.

Welke drie podcasts beluister je zelf?
The Tony Robbins Podcast, Ruben Tijl Ruben Dé Podcast en The Brief.

Maken jullie je podcasts met een externe partij of inhouse?
Deels inhouse, deels met externe specialisten.

Kun je een tip van de sluier oplichten met betrekking tot je presentatie op het congres?
Het wordt een verhaal over opvallen als merk, waarbij fictie de basis vormt voor een podcast, waarbij je bij elke aflevering eindigt met meer vragen dan antwoorden.

Twistappels - een meeslepend podcastmysterie van Kanzi appels
Twistappels is een vernieuwende podcastserie. Enerzijds is het een van de eerste fictieve mysterypodcasts, geïnitieerd door een merk. Anderzijds breekt het de huidige podcastwetten met afleveringen van zo’n 5 minuten, de tijd waarin je een appel eet.
Deze aanpak sloeg in: de podcast kwam in de eerste maand direct in de Podcast top 40 binnen. Tien maanden later heeft Twistappels nog steeds een top-3 notering in de categorie fictie binnen Apple Podcasts.
Tim Meuleman neemt je mee achter de schermen bij de totstandkoming van deze unieke campagne, waarbij antwoorden worden gegeven op vragen als hoe de ontwikkeling werd aangepakt, wat er mis ging en wat de belangrijkste learnings zijn.

THE DUTCH PODCAST CONFERENCE
Hét event over zakelijke podcasts


De podcast is bezig aan een ongekende opmars. Wat is het geheim van deze populariteit? En hoe kun jij daarvan leren? Je kunt een podcast namelijk slim inzetten voor merkpositionering, een centrale rol geven in je contentstrategie of hem gebruiken om medewerkers betrokken te houden bij het nieuwe werken. Of je verbindt je merk aan één van de vele populaire podcasts die er al zijn! Welke weg je ook kiest, tijdens de Dutch Podcast Conference leer je volop van de inzichten, praktische tips en ervaringen van andere merken. Wat zijn hun succesverhalen? Waar liepen zij tegenaan en hoe overwonnen ze obstakels? Hoe bouwen zij met een podcast continu en dagelijks effectief aan hun merk?

Kom 1 november naar het congres en krijg alles te horen over podcasts: de opzet en productie ervan, de succescases, de effectieve impact op je merkcommunicatie en de mogelijke verdienmodellen. Meer informatie via dutchpodcastconference.nl of koop hier direct je kaartje met korting.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken