Brits onderzoek naar Direct Mail als mediakanaal

Brits onderzoek naar Direct Mail als mediakanaal
  • Media
  • 1 nov 2023 @ 08:00
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • OnderzoekMarketing

Uit onderzoek van Warc en Marketreach voor het Britse Royal Mail blijkt Direct Mail een onvervalste aandachtstrekker te zijn. ‘Post is niet alleen effectief in het genereren van aandacht, maar ook een van de meest kostenefficiënte kanalen om deze doelstelling te verwezenlijken.’

Patrick Malone, Senior Media Planner bij Marketreach: ‘Nu we aan de vooravond staan van een nieuw tijdperk in de reclame, een tijdperk dat wordt gekenmerkt door evoluerende technologieën, veranderend consumentengedrag en toegenomen zorgen over privacy, biedt dit onderzoek strategische tips en praktische aanbevelingen’
Paul Stringer, Managing Editor Research & Advisory bij Warc vervolgt: ‘In een wereld waar de strijd om aandacht steeds moeilijker te winnen is, hebben we ontdekt dat post niet alleen zeer effectief is in het genereren van aandacht, maar ook een van de meest kostenefficiënte kanalen om deze doelstelling te verwezenlijken. Dit is een goed moment voor marketeers om de rol van mail in de mediamix te heroverwegen.’ De belangrijkste uitkomsten in het kort:

Post is effectief in het genereren van aandacht
Post is een van de meest effectieve en efficiënte kanalen om de aandacht van consumenten te trekken. Post eist tijd op, het leven van de consument is meer gericht op thuis, er is vraag naar meer persoonlijke en relevante communicatie en er is een verschuiving naar vertrouwde merken die communiceren op een manier die eerlijk en authentiek aanvoelt. Uit nieuw onderzoek van Marketreach en Blue Yonder blijkt dat mensen zeer gefocust zijn als ze naar een poststuk kijken. 63% van de respondenten beweerde dat post hun onverdeelde aandacht trok.

Uit een recente analyse van de Joint Industry Committee for Mail gedurende vier weken ging het hoogste aandachtsniveau van een panel van duizend personen naar werkmail (150 seconden), gevolgd door Direct Mail (108 seconden) en gedeeltelijk geadresseerde post (65 seconden).

Bovendien blijkt uit deze analyse dat post een van de meest kostenefficiënte kanalen is om de aandacht van consumenten te trekken.


Post is een krachtige aanvulling op de mediamix
Post stimuleert zowel een fysieke als een mentale interactie, waardoor een hogere mate van betrokkenheid ontstaat. Ruim 80% van de artikelen met een envelop wordt geopend. Het gemiddelde poststuk wordt iets meer dan twee keer bekeken in de week van ontvangst en 58% wordt bewaard voor toekomstig gebruik.
Lucy Halley, Executive Head of Strategy Havas CX Helia: ‘De kracht van post, om iets fysiek in handen te hebben, is niet te onderschatten. Het is interessant dat dit zelfs voor een jonger publiek geldt. Ze leven een groter deel van hun leven online dan oudere mensen, dus fysieke ervaringen worden voor hen superbelangrijk.
Halley vervolgt: ‘Het personalisatieniveau, de aandacht en het feit dat ‘de advertentie het medium is’ betekenen dat post, toegevoegd aan de mediamix, ook zeer complementair is aan andere marketingkanalen en als versterker kan fungeren. Door post op belangrijke momenten strategisch in te zetten, kunnen we magische momenten creëren in de customer journey.’

Post werkt op elk niveau van de marketingfunnel
Uit het onderzoek bleek dat het gemiddelde poststuk 16% overtuigde om het merk te overwegen en 9% was bereid tot actie, zoals het bezoeken van een website of winkel. Post kan ook ‘de deal bezegelen’. Gemiddeld leidde 5% van de artikelen tot een transactie.

HIGHLIGHTS
►Bijna 2/3 van de ontvangers zegt dat post hun onverdeelde aandacht krijgt
►De gemiddelde tijd die aan direct mail wordt besteed, bedraagt 108 seconden
►Ongeveer 80% van de post die in een envelop wordt bezorgd, wordt geopend;
►De post overtuigde 16% van de ontvangers om het merk te overwegen, wat bij 5% tot een transactie leidde;
►Post is een van de meest kostenefficiënte mediakanalen om aandacht te trekken.

Een gratis exemplaar van het rapport, met daarin een gedetailleerde analyse van de aandacht van de media en de post, casestudy's, commentaar van experts en praktische tips, kunt u hier downloaden.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken