Clear Channel komt met crossmediale location based oplossing

Clear Channel komt met crossmediale location based oplossing
  • Online
  • 31 jan 2017 @ 10:13
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • InteractieMobileOutdoor

De impact van out-of-home kan worden vergroot door het toevoegen van mobile marketing. Om die reden lanceert Clear Channel in samenwerking met Adello, een specialist op het gebied van mobiel adverteren, een crossmediale location based oplossing.

Adverteerders als ING en aanbieder van jongerenreizen GOfun hebben reeds met succes gebruik gemaakt van deze interactieve crossmediale oplossing en hebben hun Schoolboardcampagne op diverse middelbare scholen in Nederland uitgebreid met een mobiele campagne. Bart Demeulenaere, Chief Commercial Officer van Clear Channel Nederland, is trots op dit nieuwe aanbod: ‘Scholieren in de buurt van de campagne op de Schoolboards worden tevens bereikt met een mobiele advertentie. De combinatie van out-of-home en mobiel zorgt voor een wederzijdse versterking wat leidt tot verhoogde zichtbaarheid en activatie. We bieden hiermee duidelijk toegevoegde waarde aan de adverteerder.’

Als enige overgebleven massamedium speelt out-of-home een belangrijke rol als startpunt van mobiele campagnes. Door het inzetten van out-of-home genereren adverteerders op grote schaal bereik en aandacht. Door dit te combineren met een mobiele campagne, waarbij de doelgroep niet alleen wordt getarget op basis van socio-demografische data maar ook proactief en hyperlokaal wordt benaderd op basis van GEO-fencing, krijgt de doelgroep rondom de out-of-home panelen tevens de campagne te zien op hun mobiele telefoon. Door out-of-home op deze wijze te combineren met mobile display ads worden de sterke punten van beide media optimaal benut.

Lotte Dooper, Display Specialist bij GOfun, over de crossmediale campagne die is ingezet ter promotie van jongerenreizen: ‘Wij zijn positief verrast door de uitkomsten van deze campagne. Met Schoolboards adverteer je midden in de doelgroep en de toevoeging van mobiele advertenties die op basis van GPS zijn uitgeserveerd, maakt de campagne nog sterker. De resultaten tonen aan dat deze crossmediale benadering zorgt voor een hogere klikratio (CTR) dan gewoonlijk en tevens leidt tot meer online activiteiten'. 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken