Consumenten: pakketje graag overdag thuisbezorgd
- Online
- 1 aug 2019 @ 10:41
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Klantenservice
- 1 aug 2019 @ 10:41
- Sjaak Hoogkamer
Verrassend maar waar: de Nederlandse consument heeft de voorkeur voor het overdag laten thuisbezorgen van pakketjes. Dit blijkt uit het Ecommerce rapport 2019 dat in samenwerking met SAP Customer Experience is opgesteld.
Bijna de helft van de respondenten (46%) geeft aan dat thuisbezorgen overdag hun voorkeur heeft. Een kwart (24%) gaat ook voor thuisbezorging, maar dan in de avond. In nieuwsgierige collega’s hebben niet veel respondenten trek. Slechts twee procent geeft aan dat ze een pakket het liefst op kantoor ontvangen. Een deel haalt de items liever op bij een distributiepunt (9%) en vijftien procent vist het met alle liefde uit de brievenbus.
Haastige spoed is meestal goed
Consumenten wachten daarnaast liever niet te lang op een pakketje. De helft van de Nederlanders geeft aan een pakket binnen drie tot vijf dagen te willen ontvangen. 34 procent van de bevolking heeft nog minder geduld en vindt dat het niet langer dan één à twee dagen mag duren. Slechts 11 procent is wat coulanter en gunt de bezorger zes of meer dagen. Wanneer mensen online aan het browsen zijn, kan de snelheid van bezorgen invloed hebben op de keuze voor een webshop. Voor 23 procent van de respondenten is dit de reden om voor een webshop te kiezen.
Onderzoek SAP: Bijna de helft van de respondenten (46%) geeft aan dat thuisbezorgen overdag hun voorkeur heeft. Een kwart (24%) gaat ook voor thuisbezorging, maar dan in de avond.
Shana Snellen, Marketing Manager Benelux: ‘Uit onderzoek blijkt keer op keer hoe belangrijk de verzending voor consumenten is. Ze willen niet te lang wachten op een pakket en de verzendkosten mogen niet onverwacht hoog zijn. Ze verwachten door een webshop ontzorgd te worden. Het bezorgbeleid is onlosmakelijk verbonden met de service van een bedrijf. Als je de klant op nummer één wil zetten, dan moet ook dit tiptop in orde zijn.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- DNB: Online kaartbetalingen sterk in... 04-07-2025
- AI-modellen geven vergeten mode een... 01-07-2025
- Bijna helft Nederlanders lid van... 30-06-2025
- Parkeerbordjes-actie Klabats zet HR... 27-06-2025
- Wat als je advertenties inspelen op... 24-06-2025
- WhatsApp krijgt advertenties18-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers