Picnic en Rabobank: Picnic Pay

- Online
- 5 nov 2020 @ 11:10
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Innovatie
- 5 nov 2020 @ 11:10
- Sjaak Hoogkamer
Online supermarkt Picnic start vandaag een pilot waarbij klanten als eerste in Nederland hun vertrouwde Maestro-betaalpas kunnen gebruiken om snel, gemakkelijk en veilig online boodschappen te doen.
De nieuwe betaalmethode is in samenwerking met Rabobank, Mastercard en Adyen ontwikkeld en wordt de komende weken getest onder enkele honderden klanten van de websuper. Daarna volgt de landelijke uitrol.
Door hun Maestro-betaalpas op te slaan in hun Picnic-account, kunnen klanten hun online boodschappen in slechts één klik afrekenen.
Dit vereenvoudigt en versnelt het betaalproces in vergelijking met andere online betaalmethodes zoals iDEAL, waar meerdere stappen via een bank-app of paslezer nodig zijn om de betaling te voltooien. De bestelling wordt bij aflevering direct verrekend met eventueel statiegeld en vervolgens van de betaalrekening afgeschreven.
Directe betalingen
‘Klanten vinden het erg fijn als ze meteen hun bonnetje kunnen vergelijken met hun afschrift en dat kan nu direct na aflevering van de boodschappen,’ aldus medeoprichter van Picnic Michiel Muller. ‘Met deze nieuwe betaalmethode die door proefklanten al is omgedoopt tot Picnic Pay is het voor ons ook mogelijk om direct geld terug te storten. Dus mocht het een keer voorkomen dat de bananen te bruin zijn, dan heeft de klant binnen enkele seconden het aankoopbedrag terug op zijn rekening. Ook statiegeld wordt per direct verrekend. Dit is iets wat onze klanten erg waarderen,’ aldus Muller.
‘We zijn blij dat we onze klanten deze veilige en snelle manier van betalen kunnen aanbieden,’ aldus Bart Leurs, chief digital transformation officer bij Rabobank. ‘Dit is een mooi voorbeeld waarbij de betaling onderdeel uitmaakt van de klantreis, met voordelen voor zowel klanten van Picnic als die van Rabobank. We hopen dat klanten van andere banken ook snel gebruik kunnen maken van deze betaalmethode.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- AI genereert pakkend lied voor... 08-06-2023
- Uitzendbureau Freeday lanceert... 06-06-2023
- Apple lanceert Vision Pro05-06-2023
- Pega lanceert GenAI met 20 nieuwe... 31-05-2023
- [onderzoek] Vijf jaar AVG: balans... 25-05-2023
- Apple TV gebruikt muziek met... 16-05-2023
MarketingTribune Events
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day
- 19sep 2023
CrossBorder Event
- 5okt 2023
CustomerFirst Congres
- 12okt 2023
Shopping Today
- 31okt 2023
Grand Prix Content Marketing