Heineken op Lowlands: Een plaatsje in het hart van Lowlandsbezoekers

Heineken op Lowlands: Een plaatsje in het hart van Lowlandsbezoekers
  • Sponsoring
  • 20 aug 2015 @ 12:47
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringKunst & Cultuur

De eerste bezoekers van het Lowlands-festival kunnen vanavond al genieten van een grootse activatie door Heineken: een silent disco voor maar liefst 5000 bezoekers tegelijk. In een reeks interviews met de sponsoren vandaag Nienke Kooistra, Senior Communicatie adviseur Heineken Nederland. 'Een festival is de perfecte omgeving om een positief merkimago te vestigen of te bestendigen.'

Waarom is gekozen voor sponsoring van Lowlands?
'Heineken heeft een stevige positie in de festivalmarkt inmiddels als sponsor van onder andere Concert@Sea, Defqon, Decibel Outdoor, Sensation, North Sea Jazz, DTRH, PITCH, Flying Dutch en Mysteryland. Heineken probeert met een breed scala aan muziekstromingen en festivaltypen een evenzo brede doelgroep aan te spreken.'

Wat is de overeenkomst in doelgroep tussen Lowlands en Heineken?
'Het is erg moeilijk om de typische Lowlands-bezoeker te omschrijven, omdat er juist zo veel verschillende types komen! Maar de gemene deler is dat iedereen die naar de “Campingflight to lowlands Paradise” gaat, een avontuur wil beleven. Even afgesloten va het normale leven nieuwe muziek ontdekken, nieuwe mensen ontmoeten, nieuwe herinneringen creëren… Dat avontuurlijke zit ook in het DNA van Heineken. Heineken inspireert mensen om zo veel mogelijk uit het leven te halen, en daar hoort een half weekje Lowlands zeker bij.
De festivalbezoeker zit in een bepaalde vibe: positief, ontspannen, helemaal in voor fijne muziek, goed gezelschap, lekker eten en een goed biertje. Het is daarom de perfecte omgeving om een positief merkimago te vestigen of te bestendigen.'

Waarom is het voor Heineken belangrijk om op Lowlands aanwezig te zijn?
'Lowlands is een authentiek, herkenbaar merk in de festivalwereld en Heineken past daar bij.
Bovendien schenkt Heineken als concern diverse producten en merken op Lowands waaronder Heineken, Brand Zwaar Blond, Brand IPA, Brand Weizzen, Jillz, Desperados en Amstel Radler 0.0. Zo is er voor alle bezoekers van Lowlands wel wat wils en kunnen zij hernieuwd kennismaken met ons bier, onze specialties of onze nieuwe introducties.'

Hoe past festivalsponsoring in de daarnaast bestaande marketingactiviteiten? 'Wij streven ernaar om jaar rond de marketingkalender te vullen met relevante biergenietmomenten. Zo gaan we van het activeren van ons internationale sponsorship van de UEFA Champions League naar de festivalzomer, naar de introductie van de nieuwe James Bond-film naar de feestdagen en weer door naar het EK en de Olympische Spelen. Elk van onze grote partnerships proberen we op een relevante manier te activeren en zo letterlijk of figuurlijk naar onze (potentiële) kopers en B2B relaties te brengen.
Dit jaar pakt Heineken echt uit binnen het thema muziek en muziekfestivals. Heineken introduceerde speciale festivalblikken, een televisiecommercial waarin een aantal festivals waaronder Lowlands centraal staan en bijvoorbeeld een muziekticket promotie waarbij de consument elk uur tickets kan winnen voor zijn favoriete festival of concert.'

Hoe gaat Heineken de sponsoring op Lowlands activeren?
'We hebben een te gekke activatie samen met Lowlands ontwikkeld die de bezoekers zeker niet zal ontgaan. De eerste bezoekers kunnen al op donderdagavond genieten van een grote Silent Disco met 5000 koptelefoons.
Heineken heeft bovendien meegewerkt aan de vormgeving van de nieuwe barpunten op Lowlands. Met het merk Desperados gaan we helemaal los in Crazy Town en met de specialty bieren van Brand zorgen we voor een craft beer geniet moment in de buurt van de Charlie.'

Wanneer is de samenwerking met Lowlands geslaagd?
'Met en plaatsje in het glas en het hart van Lowlandsbezoekers en liefhebbers. En als we merken dat de bezoekers van Lowlands van ons bier genieten en positief reageren op hetgeen we met het Lowlands-team op poten hebben gezet, dan zijn we dik tevreden.'
 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken